רעננה או רמת השרון, הרצליה או צפון תל אביב: סקר חדש של מתעניינים ברכישת דירה חדשה המתגוררים כיום בשכונות הצפוניות של תל אביב, וכן רמת השרון ורעננה, שנערך לפני פרוץ המלחמה, עולה כי גליל ים הרצליה היא המועדפת ברכישת דירה חדשה על ידי הנשאלים שלא בגוש דן. מרבית המתעניינים (73%) מעוניינים ברכישת דירה לשימוש עצמי, והיתר (27%) לצורך השקעה. מדובר באנשים בני 40 – 54, שכחמישית מהם מתכוונים לרכוש דירה בשנה הקרובה.
3 צפייה בגלריה
יריד אומנים ברחבי הרצליה
יריד אומנים ברחבי הרצליה
שכונה נחשקת בהרצליה
(צילום: שאטרסטוק)
עוד עולה מהסקר כי אחת השכונות הפופולאריות למגורים בהרצליה היא גליל ים, כאשר התפיסה הכללית כלפי השכונה היא חיובית (84%), "איכותית" (36%) ו"מתוכננת יפה" (30%), שגם נמצאו כגורם משיכה משמעותי לצד המערך התחבורתי ומיקום השכונה. עוד עולה מהסקר כי רוב תושבי גוש דן הצפוני מכירים את שכונת גליל ים (82%). המודעות גבוהה יותר בקרב מתעניינים ברכישת דיור (90%) בכלל ובקרב מתעניינים ברכישה למגורים (88%) בפרט. המודעות גבוהה יותר בגילאי ביניים (40-54 – 90%) ובקרב תושבי השרון והרצליה (90%).

3 צפייה בגלריה
שכונת גליל ים
שכונת גליל ים
שכונת גליל ים
(צילום יוגב עמרני)

מיקום גליל ים כ"קרוב למשפחה" כשיקול רכישה נתפס כבעל השפעה חיובית בקרב 66% מהנשאלים. ובאופן משמעותי יותר בקרב נשים (72%) בקרב מרואיינים בעלי משפחות צעירות (ילדים מתחת לגיל 18 – 88%) ובקרב מתעניינים לרכישה במגורים (75%).

קראו גם:

3 צפייה בגלריה
מרינה שפינדל
מרינה שפינדל
מרינה שפינדל
(צילום: מושיק ברין)

מרינה שפינדל, סמנכ"לית מכירות בקטה גרופ, הבונה ומשווקת את פרויקט KATA ICON בגליל ים, מספרת כי עדיין אפשר למצוא דירות במחירים סבירים ונוחים בשכונה, ביחס לצפון תל אביב ורמת השרון שכנותיה. "השכונה מובילה עם מספר התחלות הבנייה בשנים האחרונות, עם זאת עדיין ההיצע אינו עונה על הביקוש. לאורך השנים, מחירי הדירות צמחו באופן עקבי, דבר שהביא להחזר טוב על ההשקעה. המחירים בשכונה היום, נעים סביב 48 אלף שקל למ"ר, בעוד שבשכונות הסמוכות, כמו כוכב הצפון ורמת אביב, המחירים עומדים על 60 אלף שקל למ"ר".
הסקר נערך ע"י פירמת מחקר וייעוץ פרטית בינלאומית, Vcell, בבעלות מוטי ויזל, המתמחה במתן שירותי מחקר ייעוץ שיווקי ואסטרטגי, לחברות, ארגונים ומוסדות.