מרעננה לבואנוס איירס: לפני כשבועיים הופתע העולם עם בחירתו של חאבייר מיליי לנשיאות ארגנטינה, כלכלן שבעברו היה כוכב טלוויזיה והוגדר כ"דונלד טראמפ של ארגנטינה". הנשיא החדש של ארגנטינה נחשב כתומך גדול של ישראל הוא גינה בחריפות את הטבח של חמאס ב-7 באוקטובר, ולקראת הבחירות הצהיר שבכוונתו להעביר את שגרירות ארגנטינה לירושלים.
2 צפייה בגלריה
הרב  דוד פינטו עם הנשיא חאבייר מיליי
הרב  דוד פינטו עם הנשיא חאבייר מיליי
הרב דוד פינטו עם הנשיא חאבייר מיליי
(צילום: לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
אך לא הרבה יודעים את הקשר המיוחד שקיים בינו לבין הרב דוד חנניה פינטו, המשתייך לשושלת רבנים מיוחסת, שנע על הקו בין פריז לישראל, ולו יש קהילה עניפה ומשגשגת ברעננה.
מזה שנים שהרב דוד פינטו וחאבייר מיליי קרובים מאוד. הרב דוד פינטו מבקר בארגנטינה מספר פעמים בשנה במסגרת מוסדותיו הפזורים במדינה וכן קהילות יהודיות אותן הוא פוקד מדי פעם, ועם הזמן נוצר קשר הדוק בין הרב לנשיא הנבחר, שהיה בין הבאים לקבל את עצותיו וברכותיו. לקראת מועדן של הבחירות, הרב פינטו בירך אותו ברכה ארוכה בזכות אבותיו הקדושים, ואמר לו כי הוא רואה את הניצחון בקרוב.

2 צפייה בגלריה
הרב  דוד פינטו עם הנשיא חאבייר מיליי
הרב  דוד פינטו עם הנשיא חאבייר מיליי
הרב דוד פינטו עם הנשיא חאבייר מיליי
(צילום: לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

כאמור הרב דוד פינטו, המכהן כראש מוסדות "חברת פינטו" בארצות הברית, בצרפת ובארגנטינה, וברשותו כ-26 מוסדות ברחבי העולם. בשנת 2015 חנך הרב פינטו בית כנסת ומרכז תורני בשם 'קול חיים' ע"ש רבי חיים פינטו ברעננה, שנפתח לעולי צרפת, שבו מתקיימים שיעורי תורה ופעילויות שונות. כמו כן, לפני כשנה פתח מוסדות חינוך תורניים בעיר, ומתגורר בה לפרקים בין מסעותיו ברחבי העולם. הוא נחשב דמות כריזמטית מאוד, המקובלת על מגזרים רבים, ליטאיים, חסידיים וספרדים ברעננה.
כך או כך, עם בחירתו של מיליי הוא הדהים את הקהילה היהודית כשהגיע להשתתף בהבדלה לצד הרב דוד פינטו, כשהוא חובש כיפה שחורה וגדולה לראשו, ואף מתברך מהרב בחמימות. מיליי לומד תורה באופן קבוע עם הרב פינטו, ואף ביקר פעמיים בקבר הרבי מליובאוויטש - שם התפלל לניצחונו בבחירות. בעבר אף שקל מיליי להתגייר, אך הביע את חששו מכך ששמירת השבת תקשה עליו בקיום חובתו כנשיא.

קראו גם:

בסרטון שפורסם ברשתות החברתיות במדינה נראה מיליי כשהוא חובש לראשו כיפה גדולה שחורה, ומטה את ראשו כלפי מטה כדי להתברך על ידי הרב - מיד לאחר טקס ההבדלה. "שאלוקים יברך אותך, ואבקש תמיד שישמרו עליך משמיים כדי לתת לך את מה שאתה צריך בשביל להצליח בתפקידך", בירך אותו הרב פינטו, ובתגובה נראה הנשיא מיליי כשהוא נרגש ואוחז בידו של הרב בחוזקה.
מיילי אמר בתגובה: "אני חוגג את המדינה היפה הזו, ואני מבקש מאלוקים להגן על האומה של ארגנטינה, כדי להחזיר את ארגנטינה למה שהייתה קודם. ואני בטוח שבעזרת ה' נצליח".