חברת "גן הצפון בע"מ" תובעת מעיריית הרצליה ואחרים פיצוי של 13 מיליון שקלים עבור שימוש בקרקע שנמצאת בבעלות החברה. לטענת החברה, העירייה החזיקה והשתמשה במקרקעין מבלי לשלם לה למרות כל הפניות וההליכים שננקטו.
1 צפייה בגלריה
המבנה של עמותת על"ה
המבנה של עמותת על"ה
המבנה של עמותת על"ה
(צילום: אביגיל עוזי)
קראו גם >>>>
התביעה הוגשה בבית המשפט המחוזי תל אביב על ידי חברת גן הצפון וחברת "גן הצפון נכסים ואחזקות" שעבורה נרכשה הקרקע, נגד עיריית הרצליה, על"ה הרצליה – עמותה למען הקשיש והוועדה המקומית לתכנון ובנייה הרצליה.
בכתב התביעה נטען כי לפני למעלה משני עשורים פרסמה חברת "העובדים השיתופית הכללית בא"י בע"מ" מכרז למכירת זכויות החכרה במקרקעין ברחוב שער הים 35 בשכונת נוף ים בהרצליה בשטח של 805 מ"ר, הכוללים מבנה בשטח של 282 מ"ר. על גביהם של הקרקע הפעילה חברת העובדים עד לאותה העת מועדון גמלאים, הידוע כ "מועדון חברתי לגמלאים מערב הרצליה".
למכרז הוגשו מספר הצעות. בסוף התהליך חברת העובדים הכריזה על הצעתן של התובעות כהצעה הזוכה. לטענת התובעות, מיד לאחר החתימה על ההסכם לרכישת המקרקעין, החלה העירייה, שלא השלימה עם תוצאות המכרז, לנקוט בצעדים אשר נועדו לסכל את פעולת המכירה. עוד נטען כי הנתבעות סירבו לפנות את הנכס, ועתרו לבית המשפט בניסיון למנוע את תפיסת החזקה בנכס על ידי התובעות, "הליך זה היה בבחינת סנונית ראשונה לשרשרת של הליכים משפטיים אשר נמשכו כמעט שני עשורים", נטען על ידי עו"ד אליעד כהן, ממשרד עורכי הדין, קרמר, שפירא, שניידר ושות' המייצגים את התובעות.
על פי הנטען, במהלך תקופה זו החזיקו הנתבעות במקרקעין שנרכשו על ידי התובעות מבלי שהן טורחות לשלם לתובעות או למי מטעמם עבור השימוש הנעשה על ידם במקרקעין, ותוך שהן מסבות לתובעות נזקים רבים ונכבדים, בין היתר, בדרך של אובדן הכנסות. "הנתבעות לא הסתפקו בהתשלטות על הנכס אלא החליטו לפרש את הוראות התוכנית על המקרקעין בפרשנות 'חדשנית', בניסיון לנשל את התובעות מזכיותיהן.
תגובת העירייה: "העירייה תמהה מדוע בעוד תביעה של התובעות משנת 2016 תלויה ועומדת, בחרו התובעות לעשות שימוש לרעה בהליכי בית משפט ולהגיש תביעה חדשה חופפת לתביעה התלויי ועומדת, שאין לה זכות קיום, והדברים יתבררו בבית המשפט".