גורמי החינוך והרווחה בכפר שמריהו נרתמו השבוע ללוות את משפחת הפעוט בן השנתיים, שטבע במוצאי שבת בבריכה שבבית הוריו בזמן שהם אירחו כמה משפחות מהיישוב. התמיכה ניתנת גם לאורחים שנכחו במקום והיו עדים לדרמה.
1 צפייה בגלריה
טבע בבריכה
טבע בבריכה
טבע בבריכה
(צילום המחשה: ארכיון תיעוד מבצעי מד"א)
קראו גם >>>>
האירוע החל בסביבות השעה שבע בערב, כשבנה בן הארבע של המשפחה המארחת צעק שאחיו הקטן בן השנתיים קפץ לבריכה. בשלב הזה הפעוט כבר צף על פני המים.
אחד מהנוכחים במקום משה אותו מהבריכה והחל בפעולות החייאה, שנמשכו תוך כדי הדרכה טלפונית של מוקד 101. הפעוט פונה למחלקת טיפול נמרץ ילדים בבית החולים מאיר תוך כדי ביצוע פעולות החייאה מתקדמות.
השבוע דווח מבית החולים שמצבו עדיין מוגדר קשה.
"אנו ממליצים לשוחח עם הילדים בצורה גלויה ופתוחה על המצב, באופן רגוע, ללא פרטים מיותרים. מומלץ לקיים שיח ישיר, המותאם לשלב ההתפתחותי של הילדים ובני הנוער", אומרים השבוע גורמים במועצה, ביניהם סגנית ראש המועצה כרמית נופך־מוזס, המחזיקה בתיק החינוך והרווחה, מנהלת מחלקת החינוך אדוה חלפון, מנהל השירות הפסיכולוגי חינוכי ד"ר לירן זליגמן, פסיכולוגית הגנים ענת סאלד אביגדול ומנהלת השירותים החברתיים אילה ברטור. "תיווך המידע צריך להיעשות בצורה רגועה ומאוזנת".
לדברי הגורמים במועצה, "יש להימנע משיחות 'מעל ראשיהם של הילדים'. מבוגרים מנהלים לעתים שיחות על נושא קשה ליד ילדים צעירים, תוך מחשבה שהילד איננו מבין. חשוב לזכור שהבנה חלקית וחשיפה לטונים המודאגים של השיחה מזיקים.
עוד הסבירו אותם גורמים כי כי "ילד קולט גם את המסרים הבלתי מילוליים, וחלקי מידע עלולים לצייר תמונה, המפחידה לעתים הרבה יותר מן המציאות עצמה".