דיירי הבית המשותף בפרויקט "הרצליה הילס" יכולים להרשום לעצמם ניצחון: מאבקם נגד הפעלת החניון על ידי העירייה בלב השכונה הוביל לסגירת החניון. זאת לאחר שהעירייה הודיעה בפני בית המשפט על החלטתה לסגור את החניון שעל פי טענת התושבים פועל ללא היתר ושלא כדין. בית המשפט הטיל הוצאות משפט על העירייה.
2 צפייה בגלריה
החניון מלא במכוניות
החניון מלא במכוניות
החניון. העירייה תשלם הוצאות משפט
(צילום: פרטי)
נציגות הבית המשותף בפרויקט "הרצליה הילס" ברחחוב איינשטיין, פועלת בשם בעלי הזכויות ב־602 יחידות המגורים בפרויקט שהתאכלס בסוף שנת 2018. כבר שלוש שנים מנהלים הדיירים מאבק כנגד הפעלת חניון שנפתח על ידי עיריית הרצליה, השוכן בלב השכונה ולטענתם פוגע באיכות חייהם ובטיחות ילדיהם. בהמשך למאבק הגישה נציגות הדיירים בבית המשפט המחוזי תל אביב עתירה מנהלית באמצעות עו"ד שגיב חנין בה דרשו לסגור את החניון לאלתר.

2 צפייה בגלריה
עו"ד חנין
עו"ד חנין
עו"ד חנין
(צילום: פרטי)

בעתירה נטען, כי מדובר במגרש עפר ריק, שטחו כ-3.5 דונם, אשרעל פי התכניות יעודו "מבני ומוסדות ציבור". לטענת עו"ד חנין, המגרש מצוי בלב ליבה של שכונת העותרים, ממש מתחת לחלונות ביתם, ואשר בפעם השלישית בתוך שלוש שנים העירייה משום מה מתעקשת להפכו לחניון כלי רכב פיראטי, לא מוסדר, לא חוקי, המייצר – והעיריה מודעת לכך היטב – שורה ארוכה של מטרדים ופוגע ישירות בתושבי השכונה ובאיכות חייהם, וכל זאת כאשר באופן מתמיה במיוחד, אין בו כל צורך ציבורי. כיוון שמדובר במפגע של ממש, כזה שאינו תואם את התכנון התקף, ובעיקר מפריע לתנועה, מייצר מטרדים סביבתיים כגון זיהום אוויר, ענני עפר ורעש, מכער את השכונה ופוגע בערך הדירות, והכל ממש בלב ליבה של השכונה". ציין עו"ד חנין.
קראו גם:
בימים האחרונים ניתן פסק דין על ידי שופט בית המשפט המחוזי בת"א בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים, קובי ורדי, לפיו החניון ייסגר השבוע ופסק שהעירייה תשלם לתושבים הוצאות משפט בסך של 25,000 שקלים. בעקבות זאת, הסכימה העירייה לכך שהחניון ייסגר.