זוגות רבים נקלעים למשבר ביחסים לאחר לידת הילד הראשון, אלא שבני זוג שהגיעו אליי לאחרונה, לא שיערו כי יחסיהם יעלו על שרטון, שעות ספורות בלבד לאחר הולדת בנם. סלע המחלוקת הוא טקס ברית המילה, אותו מעוניינת האישה לערוך, בעוד בעלה מתנגד לכך נחרצות.
2 צפייה בגלריה
"הסברתי לו שזה חלק בלתי נפרד מהמורשת שלנו"
"הסברתי לו שזה חלק בלתי נפרד מהמורשת שלנו"
"הסברתי לו שזה חלק בלתי נפרד מהמורשת שלנו"
( צילום: shutterstock)
"לא האמנתי שנגיע למצב כזה", אמרה לי האישה. "מאחר ואני די מסורתית ובעלי חילוני, היו בינינו מחלוקות על דברים שקשורים לדת לאורך הזמן שהיינו יחד, אבל תמיד ידענו להתגבר עליהן. פתאום עכשיו, אחרי תשעה חודשים לא פשוטים, בשלב שאנחנו אמורים לשמוח על האוצר שנולד לנו, אנחנו רבים בלי סוף".
לדברי האישה, המשבר החל ברגע שנושא ברית המילה עלה לדיון. "אמרתי לבעלי שצריך למהר לסגור דברים לטקס כמו אולם, מוהל וכו', אבל פתאום הוא אמר לי: 'על איזה ברית את מדברת? אני לא מתכוון לעשות שום טקס כזה לבן שלי'. לא הבנתי מאיפה זה בא, הרי זה בין הדברים החשובים והמשמעותיים במסורת היהודית".
"ניסיתי להבהיר לבעלי את חשיבות העניין אבל הוא המשיך בשלו", הוסיפה האישה. "הוא אמר לי: 'אני לא רוצה להטיל מום בתינוק שרק עכשיו נולד, אני לא רוצה לפגוע בבן שלי ובהנאה המינית שלו בעתיד. אנחנו חיים בשנת 2023 והטקס הזה עתיק ופרימיטיבי מאוד. צריך לשחרר'".

2 צפייה בגלריה
(עורכת הדין זהר רון. צילום: באדיבות עו"ד רון)

וכך תיארו בפניי בני הזוג, כי במקום להתמקד בבנם הבכור שרק נולד, הם עסוקים במלחמות לעיתים קרובות. "בכל פעם אני המומה מחדש מהתשובות שלו", המשיכה האישה. "הסברתי לו שזה חלק בלתי נפרד מהמורשת שלנו, ושכמעט כל הגברים היהודים עברו את זה.
"גם לפי מה שאני יודעת הסיכוי לפגיעה הוא קלוש מאוד, ובטח שהבן שלנו לא יזכור את הטקס כשיגדל. בשלב כלשהו הוא הציע שנערוך טקס סמלי בלי החיתוך אבל כמובן שסירבתי לכך כי אין בכך כל משמעות".

קראו גם:

בעלה של האישה התוודה בפניי, שטרם הלידה הוא לא חשב שאשתו תרצה בכלל לקיים את הטקס, ומבחינת בת זוגו לא שיערה שיסרב ולכן הנושא עלה רק שזה הגיע לשלב ההכנות. משלא נראה שבני הזוג יכולים להגיע לפתרון מוסכם עליהם, הצעתי להם לפנות לבית המשפט שיכריע האם הרך הנולד יעבור את הטקס המסורתי וכעת אנו ממתינים להחלטה בעניין.