"אם היה ניתן להעביר את הריח - האייטם הזה היה פותח את כל המהדורות", אומר תושב שכונת גליל ים מנור יהוד: "כבר כמה ימים יש סירחון עז של ביוב באגם. מי האגם מזוהמים וככל שמתקרבים אליו הריח מתחזק. ריח חריף, מעקצץ, כמו של גז. הסירחון מגיע עד רחוב עמוס עוז ממערב לאגם כיוון שיש רוח מזרחית רוב שעות היום. מידי פעם, כשהרוח מערבית, אז הריחו מגיעים עד לרחובות החליל ותוף מרים. כל השכונה ממש מסריחה, צחנה ברמה שממש אי אפשר להסתובב למטה, ולא ניתן לפתוח חלונות".
1 צפייה בגלריה
נציג איכות הסביבה בודק את המים
נציג איכות הסביבה בודק את המים
נציג איכות הסביבה בודק את המים
( צילום: פרטי)
קראו גם >>>>
לאחר שהתלוננו על הריחות קיבלו התושבים פנייה ממחלקת איכות הסביבה בעירייה להעביר טופס דיווח על מפגע ריח או לדווח לאגף פניות ציבור במשרד להגנת הסביבה. "כפי שצוין בשבועות האחרונים, הנושא בחקירה, דיון ומעקב של העירייה. לתלונות ציבור יש חשיבות רבה באשר לכימות ולאפיון של מטרדי הריח, בעיר ובכלל".
האקולוג ד"ר אלדד אלרון ערך השבוע בדיקה ממנה עולה שהריח הלא נעים הינו כתוצאה מפירוק חומר אורגני. "נראה שמקורו בנגר עילי שזרם בנחל גלילות אחרי הגשם הראשון וסחף אליו תרכובות אורגניות (שמנים מוצקים והפרשות בעלי חיים)".
בעירייה מדגישים: "המים באגם גליל ים מקורם אך ורק ממי נגר הגשמים. על כל בעיה ניתן להתקשר אלינו למוקד העירוני 106 שפועל 24/7 לרשות התושבים".