ביום שישי הקרוב, 3 בדצמבר, בין השעות 09:00 ל-13:00, עיריית הרצליה תקיים את הפנינג ניקוי הים הגדול בהרצליה. האירוע יתקיים במסגרת "יום ניקוי הים הגדול בעולם" שיתקיים ברחבי הארץ, אליו יתגייסו עשרות אלפי מתנדבים שינסו לשבור את שיא גינס בניקוי כלל רצועות החוף והים במדינה.
1 צפייה בגלריה
מנקים את חופי הים בהרצליה
מנקים את חופי הים בהרצליה
מנקים את חופי הים בהרצליה
(צילום: דוברות עיריית הרצליה)
קראו גם >>>
לאורך חופי הרצליה יוצבו עמדות לחלוקת ציוד ניקיון החוף ויתקיימו פעילויות הסברה להעלאת המודעות לחשיבות השמירה על אוצרות הים.
בנוסף לניקיון החופים תתקיים פעילות לקהילה במספר אתרים:
בחוף זבולון תתקיים פעילות 'עשו זאת בעצמכם' - יצירת תיקים מחולצות בשימוש חוזר ונוזל דוחה יתושים. לטובת הפעילות יש להביא חולצות שאינן בשימוש.
בחוף אכדיה דרום תערך פעילות "שגריר הים התיכון" לבחירת בעל החיים שייצג את עולם הים.
בחוף הכוכבים תתקיים סדנת תיפוף של צליל וקצב לכל המשפחה.
בחוף אכדיה צפון דמויות שטח מחופשות יסתובבו בין קהל המנקים ויקיימו הפעלות בנושאי חשיבות השמירה על המשאב הימי.
בסיום האירוע תתקיים הופעה פתוחה לקהל הרחב של איזי במדשאות חוף אכדיה דרום.
על פי הערכות שונות, מדי שנה מושלכים לימים ולאוקיינוסים כ-8 מיליון טונות של פסולת, זה שווה ערך למשאית זבל כל דקה. דוח ניטור לאומי של פסולת ימית, לשנת 2020, שנערך ע"י המשרד להגנת הסביבה והמכון לחקר ימים ואגמים, מעלה כי כ-70 אחוז מהפסולת בים מורכבת מחלקי שקיות ואריזות פלסטיק.
ראש עיריית הרצליה ויו"ר פורום רשויות החוף, משה פדלון, אומר: "העיר הרצליה היא מהמובילות בארץ בנושא הקיימות והסביבה. השימוש הנרחב בפלסטיק חד פעמי והזיהום שנגרם עקב כך, מחייבים את כולנו לנקוט בפעולות נמרצות. העירייה מובילה בשנים האחרונות את קידום הפרויקטים "עיר ללא פלסטיק" ו"נקי מחד פעמי" לעסקים. בנוסף, בשבוע שעבר אושר חוק העזר לאיסור הכנסת כלים חד פעמיים לחוף הים והחל מעונת הרחצה הקרובה החוק ייאכף. אנו גאים לקחת חלק באירוע 'ניקוי הים הגדול בעולם'. נמשיך לעשות ככל שידרש כדי לשמור על עולם נקי יותר למען הדורות הבאים".