עמותת אלי כהן בשיתוף עם עיריית הרצליה, מקימה על שם סא"ל אלי כהן הי"ד, מגדולי לוחמי ישראל מאז קום המדינה, מוזיאון ייחודי מסוגו לשליחות אישית ולימוד על תורת איסוף המודיעין ועולם הפעילות החשאית.
1 צפייה בגלריה
ראש העיר, משה פדלון, ונדיה כהן, אלמנתו של אלי כהן ותושבת העיר
ראש העיר, משה פדלון, ונדיה כהן, אלמנתו של אלי כהן ותושבת העיר
ראש העיר, משה פדלון, ונדיה כהן, אלמנתו של אלי כהן ותושבת העיר
(צילום: עיריית הרצליה)
קראו גם >>>
המוזיאון, ששם לו למטרה להוות פלטפורמה לסיפור חייו מעורר ההשראה של אלי כהן ולחינוך הדור הצעיר על ערכים של אהבת הארץ, מסירות. המוזיאון עתיד להיפתח בקרוב בבניין העירייה הישן בהרצליה, השוכן בלב העיר.
המוזיאון ישתרע בשלב הראשון על פני כ- 150 מטר בקומתו השלישית של בניין העירייה הישן בהרצליה, מבנה לשימור, ויאפשר חוויה אישית וקבוצתית. המוזיאון יהיה פתוח לקהל הרחב, ישראלים כתיירים, ויספק מענה ייחודי למוסדות החינוך. במהלך ביקור ממוצע של כשעה קבוצה של כ- 20 איש יפסעו בנתיב מונחה על ידי מדריכים ויספגו חוויה ייחודית שתכלול, בין השאר, שימוש באמצעי המחשה מהשורה הראשונה.
התחנות יספרו את ראשית דרכה המודיעינית של מדינת ישראל , תוך הדגשת תרומתו יוצאת הדופן של אלי כהן לקיום המדינה, תעסוק בתכונות הנדרשות מאיש מודיעין ובהכשרתו לתפקיד, תפגיש את המבקר עם סמטאות דמשק ועולם המסתערבים , תנגיש חלק מעקרונות הפעילות החשאית ותספר את שניתן לספר על שליחותו של אלי בסוריה.
הסיפור יסופר בליווי חוויות אינטראקטיביות החושפות את המבקר להכשרה המודיעינית ולדרכי הפעולה של אלי כהן בזמן הכנתו לביצוע שליחותו .
ראש העירייה משה פדלון: מילותיו האחרונות של אלי כהן ז"ל היו 'אמור למשפחתי שמילאתי חובתי עד תום ונשארתי נאמן לארצי ולעמי עד הרגע האחרון' והיום - אנחנו פועלים להקמת מוזיאון מורשת לזכרו בבניין העירייה הישן בקומה ה-3, בה הייתה לשכת ראש העירייה".