לקראת יום מעשים טובים שיחול ב-14 במרץ, תכירו את ימית לוי אוגש, מהרצליה, בת 48, נשואה לאייל ואמא לשני ילדים.
2 צפייה בגלריה
ימית לוי אוגש
ימית לוי אוגש
ימית לוי אוגש
(צילום: פרטי)
ימית בעלת לקות ראייה קשה, אך הדבר לא מונע ממנה לתרום לחברה ולתת מעצמה לנזקקים.
ימית מתנדבת במקלט 'לא לאלימות', מיזם קו קשר - בהפגת בדידות לגיל השלישי ובגני חינוך מיוחד בשעת סיפור והמחזה לילדי הגנים. ימית מתמודדת עם לקות ראייה ועדיין מוצאת את הרצון והמקום לתרום ולהתנדב בקהילה. בהתנדבותה, ימית מהווה השראה ונותנת כוחות לאחרים ומוכיחה שאין דבר העומד בפני הרצון.

2 צפייה בגלריה
אוגש. "לא מוותרת לעצמי"
אוגש. "לא מוותרת לעצמי"
אוגש. "לא מוותרת לעצמי"
(צילום: פרטי)

כאמור למרות לקות הראיה ממנה היא סובלת, לא אחת כמו ימית שתרים ידיים ותוותר לעצמה. לאחרונה, היא סיפרה על התמודדות שהייתה לה בנסיעת רכבת שנראית לכולנו פשוטה וכיצד היא היא הצליחה לצלוח אותה לבדה.
"ההתמודדות שלי עם לקות ראיה ככה באמצע החיים היא אתגר מורכב ולא פשוט", אומרת ימית, "העצמאות שלי היא אחד הדברים החשובים לי ביותר. אני נלחמת ולא מוותרת לעצמי ואם אני צריכה להגיע למקום כלשהו, אני אגיע. ‏כמה שאני גאה בעצמי… הצלחתי לעבור עוד מחסום שעמד בפניי.
"‏לפני כמה ימים החלטתי שאני נוסעת ברכבת לבד מהרצליה. אף פעם לא נסעתי ברכבת לבד כי נורא פחדתי שלא אצליח להתמודד עם הקושי שלי כאדם שלא רואה. תמיד נסעתי ברכבת עם ליווי אבל הפעם החלטתי שזהו, הגיע הזמן לעשות צעד נוסף כדי להיות עצמאית.
קראו גם >>>>>
"כאשר נכנסתי לתחנה בהרצליה עם מקל הנחייה שלי, מיד ניגש אליי הסדרן ושאל אותי אם אני זקוקה לעזרה. עניתי שכן וסיפרתי לו שזו ‏הפעם הראשונה שאני נוסעת לבד. הוא היה מקסים ואמר שלא אדאג כי תהיה לי עזרה. הוא קרא לאחד העובדים ששמו היה עאבד ושנינו צעדנו לכיוון הרציף של הרכבת שלי. הרכבת הגיעה, עאבד ‏עזר לי לעלות, הושיב אותי וביקש שלא אנסה לרדת לבד ‏מהרכבת כאשר היא מגיעה ‏לבית יהושע כי שם כבר יודעים שאני בדרך ויעזרו לי.
"הגעתי לבית יהושוע ומיד ניגש הפקח שהיה ‏בתוך הרכבת והוא עזר לי לרדת ממנה. על הרציף חיכה לי כבר הסדרן משה והוא דאג ללוות אותי ‏לתחנת האוטובוס. אז ‏תודה רבה אנשים יקרים על השירות הנפלא, היעיל והמסור שקיבלתי מכם, מה שאומר שישנם אנשים טובים באמצע הדרך".
החוויה עבורי הייתה חיובית וטובה ואנחנו עוד ניפגש ‏בנסיעות