טקס סיום קורס חובלים מחזור 146 נערך בסוף השבוע האחרון בבסיס זרוע הים בחיפה. קורס חובלים נמשך כשנתיים וארבעה חודשים ונחשב כקורס ההכשרה היוקרתי ביותר בצה"ל. את הקורס סיימו השנה 41 צוערים, מתוכן 8 צוערות.
2 צפייה בגלריה
סגן א' מהרצליה
סגן א' מהרצליה
סגן א' מהרצליה
(צילום: דובר צה"ל)
בין המסיימים, סגן א' בן ה-21 מהרצליה, בוגר קורס חובלים מחזור 146, שיצעד על רחבת המסדרים במעמד מרגש, לאחר שנתיים וארבעה חודשים בהם עבר הכשרה אינטנסיבית ומשמעותית. במהלך הטקס שמתקיים בבסיס חיל הים בחיפה, ייחשפו לו דרגות הקצונה וסיכת החובל היוקרתית.
א' סיים את קורס חובלים במגמת שיט ועתיד לשרת כסגן קצין מחלקה בשייטת הצוללות. א' למד בתיכון בעיר מגוריו ושם הרחיב פיזיקה, מדעי המחשב וסייבר. בנעוריו התנדב בצהרון עם קשישים. מוזיקה היא חלק מרכזי בחייו של א', הוא מנגן בפסנתר מגיל חמש ובתור תחביב אוהב מאוד לטייל, לרוץ ולשחק טניס.
הוא מספר על החוויה בקורס חובלים "רציתי להיות במקום מבצעי עם אחריות עצומה - תפקיד החובל בעל מכלול מגוון פיקוד, קצונה, טכנולוגיה, אתגרים פיזיים ומנטליים, ובשייטת הצוללות בפרט מבצעיות, מעבר לקווי אויב". מעבר ליכולות המקצועית והלימודית הנלמדות ומושחזות בקורס חובלים, הצוערים חווים הרבה חוויות יחד עם חבריהם למחזור. " קיים עיסוק מרכזי ביחסי אנוש, באיך אתה חווה את הקורס ומתפתח איתו. זאת חברות מורכבת ואינטימית, חווינו אחד את השני בסיטואציות מורכבות. לומדים ביחד, עוברים ביחד דברים, אלו חברים לחיים ושותפים למקצוע".

2 צפייה בגלריה
סיום קורס חובלים
סיום קורס חובלים
סיום קורס חובלים
(צילום: אלעד גרשגורן)

הקורס מחולק לארבעה שלבים מרכזיים: בסיסי, מתקדם, אקדמיה וייעודי. השלב האהוב על א' הוא השלב השלישי, האקדמיה בו מסיימים הצוערים תואר ראשון במדעי המדינה, "בשלב האקדמיה הרגשתי שאני מאוד מתפתח והופך לעצמאי", מספר א' ומשתף בשלב נוסף שזכור לו השלב הייעוד, "שלב משמעותי עבורי, עומס של משימות, השלב היה מאוד קשה ומאתגר".
קראו גם >>>>>
כחלק מההכשרה יוצא לחלק מהצוערים להשתתף באירוע מבצעי במהלך השלבים של חבירה לצוותים בכלים השונים. "לא באמת ידעתי איך ארגיש והייתה לי חוויה מיוחדת, הרגע שמפליגים מעבר לגבולותינו ורואים את המטרה ואת הפעולה בקצה ראיתי והרגשתי את התרומה לביטחון מדינת ישראל. אני רואה איפה אנחנו נמצאים ולא הרבה אנשים יכולים להתעסק ולומר שזה מה שהם עושים בחיים. יש לי זכות להיות אחראי על הפעילות הזאת".
ציפיותיו בתפקידו החדש של א', "להצליח להרים את הראש מעל המים כשקשה, גם תחת משימות רבות ומצבים מורכבים, להצליח להיות בן אדם וחבר טוב". כמו כן , א' משתף בחלומו לעתיד, "אני חולם להקים משפחה ובית ולעסוק בפיתוח ויזמות".