ראש עיריית הרצליה משה פדלון העביר לוועד הישראלי לאונסקו באו"ם בקשה להכיר ב"בית הצדף" שבהרצליה כפלא עולם תרבותי וטבעי חדש.
2 צפייה בגלריה
ניסים כחלון ומתחם המערות
ניסים כחלון ומתחם המערות
ניסים כחלון ומתחם המערות
(צילומים: רמי פלג, המשרד להגנת הסביבה, פרטי)
"בית הצדף" ממוקם על מצוק כורכר טבעי, מטרים ספורים מקו החוף הצפוני של הרצליה. האתר הייחודי נבנה במו ידיו של אדם אחד, ניסים כחלון, באמצעות שימוש בחומרים טבעיים כמו אבנים, צדפים וחול במשך עשרות שנים. המבנה המורכב כולל למעלה מ- 50 חללים ופתחים שנחפרו במצוק ומהווה יצירת אמנות נדירה ואבן שואבת לתיירים רבים.

2 צפייה בגלריה
בית הצדף
בית הצדף
בית הצדף
(צילום: אסף פרידמן)

פדלון כתב כי הוא "סבור כי המבנה מהווה אתר פלא ייחודי בעל ערכי תרבות וטבע אשר ראוי להיכנס לרשימת אתרי המורשת העולמית, בשל הערך האוניברסלי יוצא הדופן שלו; מדובר ביצירה סביבתית מוזיאלית יחידה במינה שקשה לתאר במילים. כמו כן יש חשיבות עליונה בהעלאת המודעות לשימורו של המקום ולהגדיל את היקף התיירים שיבקרו במקום ובכלל במדינת ישראל.
קראו גם >>>>
"לא קיימים מבנים טבעיים כאלו בכל מדינת ישראל", מסיים פדלון את בקשתו, "ועל כן קיימת חשיבות עליונה להכרה בערכי המקום ופנייה זו נעשית על מנת שתגיעו לסייר במקום ותוכלו לשפוט בעצמכם. אני מזמין את חברי הועד לבקר במקום לצורך קידום הכרתו כאתר מורשת לאומית בישראל".