כ-12,000 מפגינים הגיעו לרחבת העירייה בהרצליה במה שהיה להפגנה הגדולה ביותר בעיר בתשעת השבועות האחרונים. במוקד ההפגנה היה נאומו של יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, שנאם בסוף המחאה לאחר נאומם של השופטת הילה גרסטל, האלוף גיורא איילנד, חנוך סער, מאיר פדר, עוזי בלר, שחר לוי ועוד.
2 צפייה בגלריה
יאיר לפיד בהפגנה
יאיר לפיד בהפגנה
יאיר לפיד בהפגנה
(צילום: אלעד גוטמן)
בנאומו אמר לפיד: "הממשלה הזו היא לא ציונית והיא לא פטריוטית. אתה לא ציוני אם אתה שולח ילדים של אחרים להלחם, אבל דואג שהילדים שלך לא יתגייסו. אתה לא אוהב את המדינה אם אתה מזלזל ברוב האזרחים שחיים בה.

ההפגנה בהרצליה
(צילום: מארגני ההפגנה)

"הממשלה לא קראה נכון את המפה. זה לא נכון שאנשים צעירים הם אדישים. זה לא נכון שלהפגנות אין השפעה. זה לא נכון שהליכודניקים לא מקשיבים לנו. זה לא נכון שאנשים לא מבינים מה הממשלה מנסה לעשות. אנחנו מבינים. הם רוצים למחוק את הדמוקרטיה. אנחנו לא ניתן לזה לקרות
הממשלה אומרת לנו, "נצחנו בבחירות". אף אחד לא טוען אחרת, אבל זה שניצחתם בבחירות לא אומר שהכל מותר לכם".

2 צפייה בגלריה
השופטת הילה גרסטל
השופטת הילה גרסטל
השופטת הילה גרסטל
(צילום: גליה שקד)

האלוף במיל' גיורא איילנד נאם הערב לראשונה בחייו בהפגנה: "עוד שבעה חודשים אנו מציינים חמישים שנה לאירוע הקשה ביותר בתולדותינו -מלחמת יום הכיפור. ההנהגה הסבירה שאנחנו בפני חורבן בית שלישי. כאנשים צעירים נלחמנו כדי למנוע את הדבר הנורא מכל. 40 ס"מ מהמצח שלי חבר חטף כדור למצח שלו בחווה הסינית. התמודדנו עם זה, כי עשינו את המעשה הראוי.
קראו גם >>>>
"הדמוקרטיה הזו נמצאת בסיכון גבוה מכפי שנראה. עקב קיומם של שלושה דברים: העדר חוקה, ביטול סמכויות בג"צ וקלות רבה בחקיקת חוקים לרבות חוקי יסוד – נגרר מהר למצב שבו חוקי היסוד של יתעוותו בצורה מסוכת חשבו כמה קל יהיה לשנות את חוק יסוד חופש העיסוק, ולהחריג ממנו נשים. זה לא תיאורטי, מבלי שנשים לב זה מתחיל לקרות. עבר חוק שמאפשר לבתי דין רבניים לפסוק בנושאים מסחריים, מקצועיים ואזרחיים נוספים. ברור שיהיו נשים שייפלו למלכודת הזו ויימצאו את עצמן בנושאים אזרחיים לחלוטין, נידונות על פי דין תורה ולא על פי חוקיה המערביים של מדינת ישראל הדמוקרטית".