תכנית רמ"י צפויה להפקדה בותמ"ל עוסקת בהקמת רובע מגורים חדש, אינטנסיבי ומעורב שימושים, מוטה תחבורה ציבורית, הליכה ורכיבה על אופניים בשטח של כ-2,200 דונם, בחלק הצפוני של הרצליה בין היתר בתחום שדה התעופה הרצליה המתפנה, יחד עם הקמת שכונת מגורים בבניה צמודת קרקע בעתודות הקרקע המזרחיות של כפר שמריהו. שני המתחמים יכללו סה"כ כ-10,200 יח"ד וכ-1,200 יח"ד לדיור מוגן לצד שטחים למסחר (כ-62,000 מ"ר) ותעסוקה (כ-380,000 מ"ר), מסוף אוטובוסים, מוסדות ציבור ושטחים ציבוריים פתוחים.
1 צפייה בגלריה
תכנית הרובע הצפוני
תכנית הרובע הצפוני
תכנית הרובע הצפוני
(הדמיה: פרחי-צפריר אדריכלים בע"מ)
קראו גם >>>>
התוכנית שיזמה רשות מקרקעי ישראל יחד עם עיריית הרצליה להקמת הרובע והשכונת המגורים החדשים, ממוקמת בעתודות הקרקע הפנויות בצפון העיר הרצליה ובמזרח כפר שמריהו, בין רחובות הבריגדה היהודית ודרך מנחם בגין מדרום, שכונת יד התשעה וכפר שמריהו ממערב וכביש 531 מצפון והיא מתפרשת על שטח של כ-2,200 דונם.
התוכנית עוסקת בשלושה מתחמי פיתוח ראשיים: במזרח התוכנית נמצא מתחם "הרובע הצפוני הרצליה" המהווה את המשך הפיתוח העירוני של העיר בשטח הפנוי; במרכז התוכנית פארק עירוני גדול המהווה חלק מרצף ירוק המלווה את העיר מדרום לצפון; ובמערב התוכנית בין כביש 20 לכפר שמריהו מתחם "כפר שמריהו מזרח" המהווה את המשך פיתוח הכפר על עתודות הקרקע המזרחיות.
היקפי הבניה בתוכנית כוללים כ-10,200 יח"ד ובנוסף 1,200 יחידות דיור מוגן. עוד כוללת התכנית כ-380,000 מ"ר בנוי על קרקע לתעסוקה וכ-62,000 מ"ר בנוי על קרקע למסחר. הצפיפות הממוצעת בתחום התכנית היא כ-36.6 יח"ד לדונם נטו.
הרובע החדש יכלול בניינים בבניה רוויה ובצפיפות עירונית גבוהה במטרה להביא לניצול מיטבי של ולמתן שירותים עירוניים איכותיים הן לתושבי הרובע והן לשכונות הקיימות. התכנון יוצר קישוריות מיטבית ורציפות בין הרובע החדש לבינוי הקיים בשכונות הצמודות, בתוך הרובע ההישענות תהיה על תחבורה ציבורית/שיתופית ובין היתר יהיה קישור מיידי לתחנת הרכבת הקיימת רעננה מערב ותחנות הקו הורוד, יוקם מסוף אוטובוסים ליצירת מרכז תחבורה משולב ותהיה העדפה לנתיבי תחבורה ציבורית; כמו כן מעודד התכנון הליכה ברגל ושימוש באופניים ובכלי רכב אישיים על ידי פיתוח מארג רחובות ידידותי ומזמין הכולל פיתוח שתי שדרות ירוקות ופעילות במרחב הציבורי, רחוב טיילת היקפי לאורך הפארק המערבי. עוד נקבע בתוכנית בינוי גבוה ואינטנסיבי עם מסחר לאורך השדרות הראשיות ולאורך דופן העיר לכיוון הפארק, ובינוי מרקמי משולב בבניה גבוהה נקודתית בשאר הרחובות. שטחי התעסוקה יהיו בסמיכות לכביש 531 ויחצצו בינו לבין השכונה.
יבוצע שימור של אתרי מורשת הנמצאים בתוכנית, כגון חורשת האקליפטוסים מצפון לקרית מסלול, מחסני התחמושת בחורשה, שדרת הברושים ברחוב יבנה ובכפר שמריהן, מגדלי המים בתחום שדה התעופה ובנחלת עדה ועצים בוגרים ערכיים.
בשטח כפר שמריהו יקבעו מגרשי מגורים צמודי קרקע קומפקטיים למתן אפשרויות לאוכלוסיות הטרוגניות להתגורר בכפר תוך שימור אופיו הכפרי. שלולית החורף הקיימת בתוכנית תשומר ותוגן כנכס טבעי וערכי ויבוצע חיבור בין כפר שמריהו והשכונה החדשה אל הפארק העירוני והרובע הצפוני כולל גשרי הולכי רגל ורוכבי אופניים יחד עם פיתוח פארק לאורך תוואי המסילה הישן.
עורכי התוכנית הם משרד "פרחי-צפריר אדריכלים בע"מ" וניהול התכנון בוצע ע"י "חושן ניהול פרויקטים".
מעיריית הרצליה נמסר: "עיריית הרצליה מתנגדת נחרצות לתוכנית. העירייה לא תאפשר מהלכי בנייה בטרם תיתן מדינת ישראל מענה אמיתי של תשתיות לאומיות: ניקוז, מים, ביוב, דרכי תחבורה, מבני ציבור ועוד".