הורים לילדים ברעננה שנוצלו מינית על ידי מאמן הכדורסל איתמר יצחקי זועמים עם שחררו המוקדם מהכלא של המאמן שהורשע בעסקת טיעון על פי הודעתו במעשים מגונים: "הקלות הבלתי נסבלת שבה הקורבנות ממשיכים לסבול היא דבר שיש לעצור".
2 צפייה בגלריה
איתמר יצחקי. הוא מטייל בחו"ל והילדים שלנו בטיפולים פסיכולוגיים"
איתמר יצחקי. הוא מטייל בחו"ל והילדים שלנו בטיפולים פסיכולוגיים"
איתמר יצחקי. הוא מטייל בחו"ל והילדים שלנו בטיפולים פסיכולוגיים"
(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של יצחקי)
קראו גם >>>
כזכור, בחודש יוני אשתקד התפוצצה פרשת ניצול מיני של מאמן הכדורסל איתמר יצחקי בילדים. בצעד נדיר הורה בזמנו בית המשפט לפרסם את תמונתו עם מעצרו ומספר ימים לאחר מכן הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד יצחקי בן ה-29, בגין ריבוי עבירות של מעשים מגונים. על פי כתב האישום שהגישה עו"ד עדי ערד, בין השנים 2019-2021 עבד הנאשם כמאמן כדורסל במהלך התקופה בה אימן, יצר הנאשם קשר אינטנסיבי וקרוב עם הקטינים אותם אימן וביצע בהם מעשים מגונים.
קדמה להגשת כתב האישום תלונות של שלושה קטינים. המתלוננים טענו כי יצחקי נהג לבצע בהם מעשים מגונים ולגעת באיברים אינטימיים בגופם. בעקבות התלונות נפתחה חקירה במשטרה כפר סבא והוא נעצר.
במשפטו שנפתח זמן קצר לאחר מכן, העיד אחד הקטינים ופרץ בבכי על הדוכן. בעקבות הדרמה שהתחוללה, ושנוהלה בדלתיים סגורות, התמוטט יצחקי והובהל לבית החולים. לאחר מכן, במסגרת עסקת טיעון, הוא הודה בביצוע של הטרדה מינית ובשתי עבירות של מעשים מגונים כלפי שלושה קטינים. שופטת בית המשפט המחוזי דנה מרשק מרום אישרה את עסקת הטיעון וגזרה עליו כארבעה חודשי מאסר בפועל בלבד, פיצוי בסך 25 אלף שקל לקטינים וכן שליחה להערכת מסוכנות.

סוחבים טראומות

"הבן שלי התמוטט על דוכן העדים והתפרק לרסיסים וגזרו על זה שהביא אותו לכך ארבעה חודשי מאסר", אומרת השבוע אימו של הקטין שהעיד נגד יצחקי, "עבריין המין הזה עכשיו מסתובב לו להנאתו בחו"ל, ואנחנו צריכים לטפל בילדים שלנו ובטראומות שהם סוחבים משם.
"אני אמא מאוד מעורבת בחיי הילדים שלי, הגדולים והקטנים", המשיכה האם לגולל את מה שעברה עם בנה הקטין בהשתתפות עוד אחת מהאמהות שהחליטו לספר בגילוי לב את שעברו עם ילדיהן, "הילדים שלי משתפים אותי ומספרים לי הכל, אבל מסתבר שיש אירועים חריגים כמו פגיעה מינית שגם לאמהות כמוני לא מספרים, כי אולי מתביישים, חוששים, כי אולי מרגישים אשמה בתת מודע. מעולם לא חשבתי ש 'זה יקרה לילד שלי' אבל זה קרה, וזה שורף את הלב".
איך זה התחיל?
"האהבה של הילד שלי לכדורסל התחילה כבר בגיל ארבע. מערכת היחסים בין הילד שלי למאמן הייתה כבר בתהליך מתקדם בשלב זה. הוא כבר הפעיל את כל 'כישוריו' בבניית התדמית הערכית, מוסרית מול הילדים וכמובן מולנו ההורים. זה בא לידי ביטוי ביוזמות של התנדבות לקהילה, בחינוך לביקור חולים ועוד. הוא היה אובססיבי ובשליטה מלאה עליהם במסגרת הכדורסל וגם בחיים האישיים".
2 צפייה בגלריה
"שיטה מתוחכמת"
"שיטה מתוחכמת"
"שיטה מתוחכמת"
(צילום: פרטי)
חברתה של האם, שגם בנה היה בין הנפגעים מחזקת את דבריה, במהלך השיחה: "כשאנחנו מתנהלים מול אדם שעושה דברים כל כך חשובים וערכיים ובעלי ערך חברתי גבוה אי אפשר להסתכל על זה בצורה רעה. המוח שלנו כהורים ובטח של הילדים לא יכול במצב כזה לראות את מה שלא תקין. אמרנו אמן על הכול. בדיעבד היום אנחנו מבינות כמה היינו ההורים שבויים, אלו היו נורות אדומות או כתומות שלא שמנו לב אליהן".

"התפטר בפתאומיות"

"מספר חודשים לפני התפוצצות הפרשה", משחזרת השבוע אם לבן שנוצל מינית, "מערכת היחסים שלי עם המאמן בעקבות בעיה רפואית שלו הפכה לקרובה יותר והפכתי להיות עבורו סוג של אשת שיחה, מייעצת, אוזן קשבת. הבן שלי נדרש לטיפול רפואי והטיפול התבצע אצל אותו מטפל שטיפל במאמן. לגמרי במקרה לשניהם היה טיפול באותו יום. המאמן התייצב לטיפול במרפאה חצי שעה לפני מועד הטיפול. אני ובני סיימנו וירדנו לרכב, בדרך קיבלתי שיחה מהטלפון של הבן שלי כשעל הקו המאמן שאומר לי שהבן שלי שכח את הטלפון, התפלאתי מאיפה יש לו את הקוד הסודי, אז הוא עונה לי שיש לנו קוד סודי משותף, ושהוא מחטט לו כל הזמן בנייד. הייתי בהלם, למה המאמן מחטט בטלפון של הבן שלי. היה לי ברור שנחצו קווים, אבל עדיין הייתי שבויה".
"היא שיתפה שלוש אמהות בגילוי", מספרת האמא הנוספת, כולל אותי, "היינו מזועזעות, אבל אף אחת מאיתנו לא קמה ודיווחה. התלבטנו. באותו מפגש שמענו כבדרך אגב מאחת האמהות שהיה מקרה שהוא לקח את הבן שלה לחדר הלבשה לשיחה אישית והוא שם לו יד על הברך, הילד נבהל לקח את הדברים ויצא. אמא אחרת סיפרה על כך שהוא נמצא תחת אזהרה מהממונים עליו ואסור לו לשבת בחדר סגור עם ילדים. היינו קרובות לעילפון".
ארבעה ימים אחרי המקרה החליטה האמא להתעמת עם איתמר המאמן לפני שהיא מדווחת לממונים עליו: "שאלתי אותו למה יש לך את הקוד הסודי של הבן שלי? הוא עונה לי 'זה היה בהסכמה'. התשובה שלו הקפיצה אותי והטחתי בו את כל מה שחשבתי עליו כולל חדירה לפרטיות של הבן שלי ושל כל החברים, והוא טוען לצדקתו כי זה היה לטובת הקבוצה. הוא ביקש ממני לא לדווח כדי לא להרוס לו את הקריירה. למחרת הוא התפטר בפתאומיות בטענה לבעיה בריאותית. הרגשנו שיש משהו מאחורי זה.
"ההורים המשיכו לדבר ביניהם ופתאום אני שומעת על עוד סיפורי מגע בילדים שניתן להבין בצורה ברורה שמדובר במגע מיני. סיפרתי לבן שלי ששמעתי שהוא עשה כך וכך לזה ולזה והוא מיד ענה לי גם לי הוא עשה את זה. הייתי בהלם. שאלתי עוד וגיליתי עוד והבנתי שהבן שלי מתבייש ומובך. כל המשפחה הייתה שבורה. האחים הגדולים שלו היו בדרך אליו כדי לנקום, ובדקה התשעים עצרתי אותם. אחותי בכתה יומיים.
"הילדים שלנו קיבלו תמיכה ענקית מכל בני המשפחה", מוסיפה האם השנייה בשיחה, "דאגנו כל הזמן לומר שאנחנו מאמינים להם ואנחנו איתם ונעבור הכל יחד. לצערנו לא בכל המקרים שיש פגיעות מיניות כאלו הילדים מקבלים אומץ לספר את מה שעברו".

"צלקות שלא יגלידו"

אמא נוספת לאחת הקטינים, הוסיפה: "המאמן הזה התעלל נפשית וגרם לצלקות שלא יגלידו לכל הילדים וההורים. והעולם שותק. הוא הוציא במשטרה אישור היעדר תביעות מין כי המערכות מעוותות. שלושה ילדים התלוננו במשטרה. רק אחד הספיק להעיד וזה הספיק למאמן להודות. הוא ריצה ארבעה חודשים במעצר. וזהו. לפני כחודש יצא לחופשי.
"הוא חזר להיות פעיל במדיות החברתיות. מעלה תמונות וקולגות כותבים לו: "מלך" "אלוף". טס לחו"ל למשחקי כדורגל וכדורסל. הוא בטח גם יחזור בעתיד לאמן קטינים כי הכדורסל בדמו. הילדים ואנחנו ההורים מנסים להמשיך הלאה, משתקמים, מתאוששים מהטראומה. אני חשדנית מתמיד. מתקשה לתת אמון במי שנמצאים ליד ילדיי, אבל מנסה לא להעביר להם את הבעתה שבה אני מצויה. והוא? מה איתו? נקווה שלא יפגע בילדים נוספים. אני מרגישה שכשלתי, יחד עם המדינה שלנו".
בעקבות פוסט שהעלתה אחת האמהות והביעה את זעמה על קולת העונש, כתבה בתגובה אחותו של יצחקי: "איתמר לא הטריד ולא נעליים. חבורה של הורים משועממים החליטו להרוס חיים של מי שעשה טוב לילדים שלהם והכניס להם ערכים שההורים המסכנים שלהם לא הצליחו".
תגובתה של האחות גרמה להורים להשתולל מכעס: "כמה עיוות יכול להיות, כמה עוול אפשר לעשות, הרצחת וגם ירשת?
בעקבות הדברים החליטו ההורים לצאת למאבק להעלאת המודעות בקרב ילדים ומאמנים בחוגי כדורסל. שידעו שיש למי לפנות, שידעו שיש להם אוזן קשבת, שידעו שאם המדינה לא פה, הסביבה והקהילה תתמוך".
איתמר יצחקי, למרות שחרורו מהכלא, נמצא בפיקוח זמני עד ה-2/2/22, אז אמור להתקיים דיון על תנאי הפיקוח שלו.
חגי סגל, דובר איגוד הכדורסל: "חוקי מדינת ישראל קובעים בדיוק את האיסורים החלים על עברייני מין ובהם איסור העסקתם. החוק קובע בבירור כי לא יתקבל לעבודה במוסד ולא יעסיק בעבודה במוסד, בגיר שהורשע בעבירת מין שאותה ביצע בהיותו בגיר. באיגוד הכדורסל שומרים על החוק".
עורך דינו, יעקב שקאלר: "מדובר בתיק שבו נעשה עוול נוראי על ידי הורים היסטריים למאמן מעולה ומקצועי שזכה לשבחים מקיר לקיר".