פיוס משולש ומרגש בבית הדין הרבני: תוך דקות אחדות נגאלה אישה משלושים ושלוש שנות עגינות, אב ובתו נפגשו לראשונה אחרי 30 שנות נתק, עם פיוס משולש וסוף טוב – והכל באותו תיק ובאותו אולם בבית הדין הרבני האזורי בירושלים.
1 צפייה בגלריה
בית דין רבני
בית דין רבני
בית דין רבני
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
אדם מבוגר הופיע במזכירות בית הדין הרבני האזורי בירושלים וביקש אישור כי הוא פרוד מאשתו שלושים ושלוש שנה. לדבריו הוא זקוק לאישור כדי למכור את דירתו לצורך מימון השתלת כליה.
ערנותה של העוזרת המשפטית עו"ד אביטל הופר מקריאת הבקשה הביאה לבדיקה יסודית בארכיון בית הדין עוד לפני עידן המחשוב. עו"ד הופר חקרה ומצאה כי האיש טופל בבית הדין הרבני בבאר שבע לפני 35 שנה והיה אחד מסרבני הגט האלימים והקשים, אולם התיק נסגר במפתיע לבקשת האישה.
ראש אבות בתי הדין בירושלים הרב מרדכי רלב"ג פנה למנהל אגף עגונות הרב אליהו מימון בבקשה לנסות ולאתר את האישה. אנשי אגף העגונות אתרו אותה בריאה ושלימה אך היא סרבה בתוקף להגיע לבית הדין כדי לקבל גט. היא סיפרה כי סגרה בשעתו את התיק מאימתו של בעלה, לאחר שהיכה אותה שוב ושוב, כלא אותה, וכמעט והשליך אותה מהחלון. היא נמלטה למעון לנשים מוכות ואין היא מעוניינת בשום אינטראקציה עם הבעל האלים – אפילו לשם קבלת הגט.
מנהל אגף עגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים הרב אליהו מימון הצליח באמצעות הבת המשותפת של האישה ובעלה לשכנע את האישה להגיע לבית הדין מבלי להשתתף בדיון. היא תמתין באולם סמוך ותיכנס רק לשם קבלת הגט. הבת שלא ראתה את אביה שלושים ואחד שנים כיום עורכת דין והיא קיבלה על עצמה לייצג את אמה בדיון, כשהאב ייצג את עצמו.
הבת – עורכת הדין הנרגשת פתחה בהצגת התביעה. האב נעץ בה מבט חודר ושאל "מי את?" וזו ענתה לו: "הבת שלך!". הדיון נפסק כשהאב ובתו התחבקו ובכו לאחר שלא נפגשו למעלה משלושים שנה.
כאשר הגיעה האישה לקבלת הגט כרע הבעל הסרבן על ברכיו וביקש מאשתו סליחה ומחילה על כל מה שעולל לה לפני שנים רבות, והאישה באדיבותה ובאצילותה סלחה ומחלה במפתיע. הגט סודר והצדדים וביתם יצאו מפויסים – האישה נגאלה מעגינותה, והבת ואביה שנפגשו לראשונה.