בעקבות יוזמה של עיריית הרצליה, רכבת ישראל תוסיף קווי עצירות בתחנת הרצליה של רכבות שמוצאן ויעדן בצפון הארץ. בכך, זמני הנסיעות יקוצרו משמעותית לרווחתם של אלפי האנשים שמגיעים לעבוד באזור התעסוקה השוקק של העיר.
1 צפייה בגלריה
תחנת רכבת הרצליה
תחנת רכבת הרצליה
תחנת רכבת הרצליה
(צילום: מוטי קמחי)
קראו גם >>>
בשורה משמחת בנושא התחבורה הציבורית בהרצליה: בזכות פניות חוזרות ונשנות של עיריית הרצליה לרכבת ישראל, ישופר באופן משמעותי השירות הרכבתי בין כל תחנות הצפון (חיפה, קריות, קו העמק, כרמיאל, נהריה, עכו וכו') לתחנת הרצליה.
החל מיום ראשון, 26.12, רכבת ישראל תוסיף קווי עצירות בתחנת הרצליה של רכבות שמוצאן ויעדן בצפון הארץ. בכך, זמני הנסיעה מכל תחנות הצפון אל תחנת הרצליה יקוצרו משמעותית, בכ-15 עד 26 דקות, בהתאם לתחנות.
היוזמה החלה כאשר חברות בינלאומיות גדולות מאזור התעסוקה בהרצליה, פנו אל ראש העירייה, משה פדלון, והביעו בפניו את הצורך בשיפור תנאי התחבורה הציבורית לעובדיהם הרבים שמגיעים מערי הצפון.
לאחר עבודת מטה יסודית של ראש העירייה עם רכבת ישראל ומשרד התחבורה, ובשיתוף נציגים מאגף התחבורה ואגף התשתיות בעירייה, רכבת ישראל הוסיפה בהרצליה קווי עצירה מהצפון.
 עד היום, לא היה קו רכבת ישיר מאזור הצפון להרצליה. הנוסעים נדרשו להחליף קו בבנימינה – פעולה שהאריכה את משך ההגעה לעיר. בתחנות אלה נרשמים ביקושים משמעותיים מכל רחבי הארץ, בדגש על תחנות הצפון, וזאת בשל קרבתה למרכזי תעסוקה ומסחר צומחים וחיבורה למספר קווי רכבת נוספים כגון הקו המהיר לירושלים, טבעת השרון, קו הנגב המערבי, ועוד.
 ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, אומר: "העירייה פועלת כל העת כדי להיטיב עם איכות החיים של תושבי הרצליה, כמו גם של אלפי האנשים שמגיעים מרחבי הארץ לעבוד באזור התעסוקה השוקק שלנו. אנו נמשיך לעשות ככל שיידרש כדי להוסיף עוד קווי תחבורה של רכבות ואוטובוסים, במטרה לצמצם את השימוש ברכבים פרטיים הגורמים לפקקי ענק ולפגיעה באיכות הסביבה."
חברת מועצת העיר ומחזיקת תיק התחבורה, דניאל איזנברג צדיקים, אומרת: "אני שמחה ונרגשת שאנחנו מצליחים לרשום הישג נוסף במאבקים שלנו לטובת התושבים. לפני כחודש הצלחנו להוסיף קו תחבורה ראשון בשכונת גליל ים, וכעת הצלחנו להוסיף קו רכבת מהצפון שיעצור בהרצליה. אני מודה לתושבים על התגובות החמות שמדרבנות אותנו להמשיך ולפעול ללא לאות".