בתמיכתם של חברי האופוזיציה במועצת עיריית הרצליה עברה אמש (שלישי) החלטה להכיר בזוגות לא נשואים כדת משה וישראל שיוכלו לקבל את מלוא הזכויות והשירותים העירוניים על בסיס שוויוני.
2 צפייה בגלריה
הכרה בזוגות להט"בים
הכרה בזוגות להט"בים
הכרה בזוגות להט"בים
(צילום: עיריית הרצליה)
קראו גם >>>
שבעה חברי אופוזיציה מסיעות "החופש לבחור", "יש עתיד בהרצליה" ו-"קהילה, צעירים וסביבה נטו", יחד עם שני חברי סיעת מר"צ בהרצליה וחברת המועצה מטעם סיעת "דרך חדשה" הצביעו בעד ההחלטה, וכנגדה הצביעו חברי סיעת "חזון וניסיון" של ראש העירייה, משה פדלון, כאשר שאר נציגי הסיעות לא נכחו.
2 צפייה בגלריה
עופר לוי. יום היסטורי
עופר לוי. יום היסטורי
עופר לוי. יום היסטורי
(צילום: יאיר שגיא)
בהצעת ההחלטה שהגיש לוי ועברה כאמור ברוב במועצת העיר נכתב כי: "רישום זוגיות ונישואין דרוש, ככלל, למספר מטרות. ראשית, לרישום נישואין יש מטרה סמלית וחברתית. לצד זאת, לרישום משק הבית המשותף תכליות מעשיות – הרישום נותן לנרשמים ודאות, הן בתוך מערכת היחסים והן מול צדדים שלישיים ומונע אפשרות לטעון נגד קיומו של משק הבית המשותף.
"רישום כזה ישמש את כלל אגפי העירייה בעת מתן שירותיהם והמטרה היא להקל על זוגות לא נשואים החיים בעיר ולאפשר מימוש זכויות והטבות עירוניות כזוגות ידועים בציבור. לפיכך מוצע ליצור מנגנון, שפרטיו ייקבעו על ידי העירייה, אשר יאפשר הכרה של העירייה בזכויותיהם וחובותיהם של זוגות המנהלים משק בית משותף ואורח חיים של ידועים בציבור. ההצטרפות למנגנון זה תהא וולונטרית, על-פי רצונם והסכמתם של בני הזוג.
"העיריה תסמיך אגף/מחלקה שהנהלת העיר תקבע שת/יהיה מוסמכ/ת לעסוק בכך ולקבוע את הצעדים המעשיים הכרוכים בכך בסיוע הייעוץ המשפטי. ההליך יהיה קביל רק במישור המוניציפלי ואין בכוחו להיות תקף במישורים חוץ מוניציפליים.
לפיכך, מוצע כי מועצת העיר תקבל החלטה לפיה היא מכירה בזוגות לא נשואים המוכרים כידועים בציבור, ותאפשר רישומם בעירייה ככאלה בהתאם למנגנון ותנאים שתקבע העירייה, וזאת לצורך קבלת זכויות וחובות המוקנים ע"י העירייה לזוגות נשואים ושניתן להקנותם לידועים בציבור".
איל פביאן מסיעת "החופש לבחור" אמר לאחר ההצבעה: "מדובר בהחלטה נאורה, משמעותית שנותנת מענה למאות אלפי ישראלים ולרצונם של רוב הישראלים. החלטה של שיוויון זכויות וצדק חברתי".
סגן ראש העיר, ומוביל ההצעה יוזמה כתב בהצעה לסדר כי מדובר "בהחלטה היסטורית בכל קנה מידה. עיריית הרצליה היא עיר פלורליסטית וליברלית אשר מכבדת את רגשותיהם של כלל הקהלים והקהילות ודואגת שכל תושב ותושבת ירגישו חלק מהקהילה בעיר ויקבלו את מלוא הזכויות והשירותים העירוניים על בסיס שוויוני ומכבד".