בהנהגת ההורים העירונית בהרצליה מדווחים על עלייה ניכרת בתשלומי הספורט התחרותי בבני הרצליה. "אנו פועלים מול בני הרצליה ומול גורמי עירייה שונים כדי לנסות למתן את העלייה בגובה התשלומים לחניכים בענפים התחרותיים", אומר זיו עומר, יו"ר הנהגת ההורים העירונית.
1 צפייה בגלריה
עליה של עשרות אחוזים במחירי החוגים
עליה של עשרות אחוזים במחירי החוגים
עליה של עשרות אחוזים במחירי החוגים
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
קראו גם >>
לדבריו, מנכ"ל בני הרצליה התבקש להגיע לאיזון לאחר חמש שנות גירעון והוחלט להעלות את התשלומים לספורט התחרותי. "הגירעון נוצר מתמחור חֶסֶר לאורך השנים. יתרה מכך, היה מצב שבו חוגים מסוימים מימנו אחרים, מה שיצר חוסר הגינות שאותה רצו לעצור. לכן הוחלט לאזן את התקציב ולעצור העברת כספים בין ענפים", מסביר עומר. "יש חשש שבני הרצליה לא ישרדו ללא תיקונים אלה ונוספים, לכן אנו פועלים מולם באופנים הבאים: בטווח הקצר, לנסות למתן את עליית המחירים בענפים התחרותיים; בטווח הארוך, להכניס תחרות באופן שיאפשר בחירה בין מפעילים".
לדברי זיו עומר, בחלק מהענפים (כמו כדורסל, שהוא ענף רב משתתפים) העלייה מתונה, ואולם בענפים מעוטי משתתפים "ההעלאה שערורייתית", כדבריו.
בין העליות הבולטות: עלייה של 60 אחוז בשיעור התשלום שיוטל בשנה הבאה על הוריהם של חברי נבחרת השחייה. השחיינים התחרותיים שאמורים להתאמן 24 שעות בשבוע (שישה ימים, ארבע שעות בכל יום) ישלמו 850 שקל בחודש, לעומת 530 שקל בשנה שעברה;
עלייה של 50 אחוז בתשלומי ההורים בטניס – מ־1,000 שקל בשנה שעברה ל־1,500 שקל השנה, תמורת 12 שעות אימון, כולל מאמן מנטלי, פיזיו וחדר כושר.
לדברי עומר, מאז התערבות ההורים מותנה מעט עליית המחירים והתקבלו כמה החלטות: לא תהיה עליית מחירים בכיתות הספורט; בכל ענף תהיה נציגות של הורים שתלווה את הענף תקציבית ומקצועית; ענף השחייה ייבדק כלכלית ומקצועית בליווי של איש מקצוע חיצוני, וההמלצות לתמחור ייושמו.
לדבריו, "אמנם בעירייה טוענים שיגדילו את סעיף המלגות, אך בין הזכאים למלגות לבין העשירים יש גם מעמד ביניים, שיצטרך לבחור מי מהילדים הכי מוכשר כדי להשקיע בו. שכחו שהקורונה פגעה בכולם".
מהעירייה נמסר: "אין עליית מחירים בחוגי הספורט העממי בבני הרצליה. כחלק מהמאמץ להתאים את עלויות פעילות הספורט לימים מורכבים אלה של משבר הקורונה התקבלה החלטה להגדיל את היקף הסיוע הניתן למשפחות נזקקות למימון פעילויות ספורט לילדים ונוער בכחצי מיליון שקל, שיועברו ישירות לוועדת ההנחות עבור משפחות אלו. כמו כן יוענקו הנחות מיוחדות לתושבי העיר הנמצאים בחל"ת ומקבלים דמי אבטלה. עוד הוחלט על התאמת מחירים באופן שמשתתפי הספורט העממי לא יישאו יותר בעלויות הספורט התחרותי וההישגי, ומחירים אלה יותאמו להיקף צריכתם בפועל של הספורטאים התחרותיים, בלא שתידרש עליית מחירים נוספת בחוגי הספורט העירוניים. יש להבין כי רק שני אחוז מכלל החניכים שייכים לספורט התחרותי, ולגביהם תבוצע התאמת מחירים בהלימה להיקף השעות, הציוד והפעילויות שהם מקבלים בענפי הספורט התחרותי".