בשל התפשטות נגיף קורונה והתקנות לשעת חירום, אגף שאיפ"ה – שיפור, איכות ופיתוח העיר בעיריית הרצליה נערך לטיפול בפסולת המשברית שתיווצר בעיר בתקופה זו בכמות מוגברת.
1 צפייה בגלריה
משאית אשפה
משאית אשפה
משאית אשפה
(צילום: אבי מועלם)
קראו גם:
"מדובר בפסולת המאפיינת תקופות משבר, במהלכן מייצרים משקי הבית יותר פסולת מבדרך כלל", מסבירים ביחידה לאיכות הסביבה של עיריית הרצליה, ומוסיפים: "כשמשפחות סגורות בבית הן נוטות לפנות פסולת יותר מהרגיל, לפנות ריהוט ישן, להזמין משלוחי אוכל המייצרים פסולת רבה ועוד ולכך יש להיערך. במקביל לכך, אנו קוראים לתושבי הרצליה לעשות כמיטב יכולתם על מנת להפחית את כמות הפסולת בביתם כדי שלכולנו יהיה חג שמח וירוק יותר".
מנתוני פארק המחזור חירייה, בסגר הקודם בחודש מרץ נרשמה עלייה של כ-30% בכמות הפסולת המשברית המאפיינת משקי בית וברובה פסולת ביתית ואורגנית, וכעת מצפים בהרצליה לעלייה דומה בכמות הפסולת.
ראש העיר הרצליה, משה פדלון: "חלה עלינו האחריות לשמירה על הכללים לטובת הבריאות של כולנו. לצד זאת עלינו לעשות כל שניתן על מנת לשמור על הסביבה תחת מציאות לא פשוטה שגובה ממנה מחיר כבד. עיריית הרצליה מובילה בתפיסה הירוקה ועושה ככל שניתן על מנת לשמור על הסביבה".
חשוב להדגיש כי גם בימי הסגר, עיריית הרצליה, באמצעות אגף שאיפ"ה, ממשיכה לשמור על ניקיון העיר ולאסוף גזם, פסולת גושית ואשפה ביתית.
כמה טיפים שיעזרו לכולנו לשמור על הסביבה:
במידה ומזמינים משלוח אוכל הביתה – לבקש לא לצרף סכו"ם חד פעמי ומפיות.
במידה ואריזות המזון במצב טוב – ניתן לשטוף ולהשתמש בהן בשנית.
את הפסולת שנוצרת יש להשליך לפחים הכתומים.
לעדכונים נוספים היכנסו לחדשות הרצליה