בית כנסת חדש החל לפעול לקראת ראש השנה בנוף ים, ללא היתר של העירייה. בית הכנסת פועל במבנה שהיה נטוש מזה שנתיים, מאז נסגר במקום המועדון לקשיש שהפעילה העירייה. המבנה שברחוב שער הים 35 הוכשר באחרונה על ידי פעילי תנועת חב"ד כדי לאפשר הפרדת כוחות בבית הכנסת הוותיק שברחוב שפרינצק, שם נוצר בחודשים האחרונים מתח עז בין שתי קבוצות מתפללים.
1 צפייה בגלריה
המועדון לקשיש הפך לבית כנסת
המועדון לקשיש הפך לבית כנסת
המועדון לקשיש הפך לבית כנסת
(צילום: פרטי)
קראו גם >>
בעקבות היחסים הקשים שהידרדרו למריבות קולניות נכנס לתמונה מנכ"ל בית חב"ד בהרצליה הרב ישראל הלפרין, ובתיווכו הוחלט להפריד בין שתי הקבוצות ולהעביר את אחת הקבוצות והרב מנחם מיידנציק בראשה למבנה שברחוב שער הים.
חוקיות פעילותו של בית הכנסת החדש במקום שנויה במחלוקת. על פי היתר הבנייה שניתן למבנה (גוש 6669 חלקה 623) על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, המבנה מיועד למרפאה בלבד. לעומת זאת, על פי התב"ע (הר/ 344) ניתן לייעד למבנה כמה שימושים ציבוריים ובהם אולם, ספרייה ומועדון. עד לפני שנתיים הפעילה העירייה במקום מועדון לקשיש, ובחב"ד מתייחסים לבית הכנסת שהקימו החודש כאל "מועדון יהודי" (כך על פי הרב הלפרין).
הרב הלפרין בתגובה: "בעזרת השם נגיע לעמק השווה בצורה מכובדת ומכבדת. הכל ייגמר בהבנה וברצון טוב של הצדדים".
עמותת "הרצליה חופשית", שחשפה את הנושא: "לאחרונה מתגברת התופעה של שימוש חורג ללא אישור במבנים. אנחנו סומכים על העירייה שתשים לזה סוף".
מהעירייה נמסר: "עיריית הרצליה מתנגדת לשימוש במקום כבית כנסת. הנושא מטופל על ידי אגף הפיקוח על הבנייה ומצוי בהליכים משפטיים".