"סוף עצוב לסמל של תקווה": הסמל של טריאתלון הרצליה על שם תמר דבוסקין ז"ל, אופניה של הספורטאית המחוננת סוזי דבוסקין ז"ל נבזזו על ידי המחבלים במתקפת החמאס. דבוסקין ז"ל מרעננה, נפטרה בגיל 70 מסרטן ומאז האופניים נשמרו היטב על ידי משפחה, כשמדי פעם השאילו אותן לספורטאיות עבור אימונים.
3 צפייה בגלריה
סוזי דבוסקין ז"ל והאופניים
סוזי דבוסקין ז"ל והאופניים
האופניים של סוזי
(צילומים: פרטי)
בפעם האחרונה השאילו את האופניים המיוחדות לספורטאית בשם ימית מקיבוץ ניר עוז, היא שרדה את המתקפה, אך המחבלים בזזו את האופניים. כעת מבקשת המשפחה תרומת אופניים שימשיכו את המסורת הסמלית.

3 צפייה בגלריה
סוזי דבוסקין ז"ל בטריאתלון
סוזי דבוסקין ז"ל בטריאתלון
סוזי דבוסקין ז"ל בטריאתלון
(צילום: פרטי)

סוזי הגיעה לארץ לראשונה ב-1966 בהפלגת הנוסעים האחרונה מניו יורק לישראל. אז כסטודנטית צעירה מלוס אנג'לס לחינוך באונ' העברית, החלה להתנדב באלי"ן (האיגוד הישראלי לילדים נפגעים) - "התנאים אז היו כל כך איומים ופשוטים, אז החלטתי לעשות לילדים האלה מהפך בחיים וללמוד M.A בחינוך מיוחד", אמרה בראיון האחרון בחייה ב"מיינט הרצליה" לקראת הטריאתלון ה-24 על שם בתה, תמר ז"ל.

3 צפייה בגלריה
האופניים בטקס ההענקה לקבוצת רוכבי עוטף עזה יחד עם המאמן יוסף למדן
האופניים בטקס ההענקה לקבוצת רוכבי עוטף עזה יחד עם המאמן יוסף למדן
האופניים בטקס ההענקה לקבוצת רוכבי עוטף עזה יחד עם המאמן יוסף למדן
(צילום: פרטי)

"תמר עשתה את הטריאתלון הראשון כשהייתה בת 19, ולאחר מכן את טריאתלון הנשים השני בגיל 20. לאחר מכן היא נשלחה מהסוכנות היהודית להנחות נוער במוסקבה, וכשהיא חזרה היו לה 10 ימים להתכונן לטריאתלון הנשים, היא התכוננה אליו ונהרגה בגיל 21 בתאונת פגע וברח ב-24 לאוגוסט 96'".
בשנתה הראשונה כאן שילבה לימודי עברית ואנגלית ולימדה שחיה אמנותית בימק"א. במהלך מלחמת ששת הימים היא התנדבה בקיבוץ גלאון, קשר שנשאר עד יומה האחרון. בסיום השנה כשברור לה שתחזור ארצה ומאחר ולא היו מסגרות ללימוד חינוך מיוחד בארץ, היא נאלצה לחזור ללימודים בארה"ב, רק כדי לשוב כעשור לאחר מכן הפעם נשואה לדני הישראלי, בן קיבוץ נען (אותו פגשה במסגרת חוג העולים שארגנה לסטודנטים).
משפחתה של סוזי ותמר דבוסקין מסרה: "האופניים של סוזי נגנבו לעזה - סוזי ודני תמיד היו הכח המניע מאחורי טריאתלון הנשים. כפי שאתם יודעים, סוזי נפטרה ב 2017 לאחר מאבק ארוך בסרטן. מאז שסוזי נפטרה, המשפחה שמרה על אופניה, אורביאה יפפיפיות. מדי פעם השאלנו אותן לספורטיות כדי לסייע להן להתחיל באימונים.

קראו גם:

"בספטמבר האחרון החלטנו למסור את האופניים לספורטאית בשם ימית מניר עוז. ה"אופניים של סוזי". בהחלט מיוחדות. ימית הייתה ביישוב בפרוץ מתקפת הטרור של החמאס. היא שרדה.
"לפני מספר ימים היא התקשרה אל דני לבשר לו שלצערה הרב אופניה של סוזי נבזזו על ידי מחבלים ואזרחים שהגיעו בגל השני לאחר המתקפה. סוף עצוב לסמל של תקווה. כעת אנו יכולים רק לקוות שסמל זה איכשהו יעשה טוב במקום שאליו הגיע.כל מי שיכול/ה - המשיכו להתאמן בימים אלו. זה עושה טוב לנשמה. אנו מחפשים כעת תרומת אופניים במידה S/XS. אפשרות נוספת היא החלפת אופניים במידה גדולה יותר שזמינות לתרומה. בבקשה ליצור קשר עם אורן דבוסקין: 052-3569591".