הליגה השלישית יוצאת לדרך בסוף השבוע, כאשר מכבי והפועל הרצליה ינסו להתברג כמה שיותר גבוה, ואולי אפילו לשים יד על כרטיס העלייה ללאומית. אם במכבי השאיפות הן להמשיך את המומנטום מסיום העונה שעברה ולחזור לליגה הלאומית, השאיפות של אנשי הפועל צנועות יותר, ובמועדון מצפים להגיע לשמור על המקום בפלייאוף כפי שעשו בשנים האחרונות.
שתי הקבוצות סיימו את דרכן בגביע המדינה כבר בסיבוב הראשון, לאחר שמכבי נוצחה בביתה 2:0 על ידי הפועל מרמורק והפועל ספגה שלישייה בטירה.
הקבוצות יפתחו עונה כשבדרום תצא מכבי הרצליה למשחק חוץ מול כפר שלם, ואילו במחוז הצפוני תארח הפועל את טירה, ותנסה לגמול על ההשפלה בגביע.
מכבי הרצליה
במועדון הציבו מטרה ברורה: חזרה ללאומית בסיום העונה. לאחר הפיספוס הגדול בעונה שעברה, השנה מתכננים במכבי ללכת עד הסוף. הקבוצה אמנם עדיין לא מוכנה במאה אחוז ותנסה להתחזק בעוד כמה שחקנים, אבל הדיבור הוא כמובן על כרטיס העלייה.
"עשינו העונה לא מעט שינויים, ואנחנו מקווים להגיע לפחות לאותו המעמד שאליו הגענו בעונה שעברה — המבחנים על העלייה", אמרו במועדון. "עם כל הכבוד לליגה א' שהולכת להיות קשה מאוד העונה, המקום של מכבי הרצליה הוא לא בליגות האלה. אנחנו שואפים לחזור מהר לליגות המקצועניות, ולהיות גורם משפיע בכדורגל הישראלי. עברנו את שנת הלמידה שלנו בליגה א'. העונה הולך להיות קשה יותר, משום שהרבה קבוצות השקיעו הרבה מאוד כסף. יש לא מעט קבוצות עם תקציבים גבוהים, עם קהל ועם רצון גדול לעלות ללאומית, אבל אנחנו ממוקדי מטרה, ויודעים שצריך לתת פוש ולרוץ עד הסוף לעלייה".
2 צפייה בגלריה
ניסטל. "אנחנו עדיין לא נראים כמו שאני ושיימן רוצים" | צילום: זוהר שחר
ניסטל. "אנחנו עדיין לא נראים כמו שאני ושיימן רוצים" | צילום: זוהר שחר
ניסטל. "אנחנו עדיין לא נראים כמו שאני ושיימן רוצים" | צילום: זוהר שחר
מי שתפס את המושכות הוא מומו ניסטל, שחצה את הכביש מהפועל הרצליה, ומבקש להנמיך מעט את רף הציפיות.
"הקבוצה הגיעה בעונה שעברה לגמר הפלייאוף, וכשאתה מגיע למקום כזה אתה מבין שלא מעט שחקנים יקבלו הצעות מקבוצות אחרות, כך שלמעשה בנינו קבוצה די חדשה", אומר ניסטל. "נשאר הבסיס: שבחון, לביא, מנקר, אסף לוי ונור ביסאן, פלוס שחקני בית, והבאנו לא מעט רכש. הקבוצה טובה, אך עוד לא כדי לעלות ליגה, או נכון יותר לדבר על עלייה. בטוח שנהיה בצמרת, נעשה שינויים תוך כדי תנועה ונתחזק. אילו היינו נשארים עם אותו הסגל מהעונה שעברה, הייתי אומר לך כבר עכשיו שאנחנו מתמודדים על עלייה, אבל יש הרבה חבר'ה חדשים, ונצטרך לאחד את השורות ולראות שהכול נדבק לנו כמו שצריך. זה ייקח קצת זמן. אנחנו עדיין לא נראים כמו שאני ושיימן רוצים שניראה. כרגע לא מדברים על עלייה, אלא רק על איך מתחברים ומתחזקים. אנחנו רוצים להביא עוד שלושה שחקנים חשובים. אני מאמן שלוש שנים בליגה א', סיימתי במקומות ראשון, שני ושלישי, ואני מצפה שגם העונה אסיים במקומות האלה".
לקבוצה הצטרף החלוץ הלוהט מהפועל הרצליה, אלירן שמש. גם גיא רפאלי חצה את הכביש והצטרף לשמש ולניסטל במכבי. לי אגמי הגיע מרמת השרון, ואדהם סולטן מטירה.
"אחרי העונה שעברה, אנחנו רוצים לעשות שנה מוצלחת יותר", אומר הקפטן ברק לביא. "הקבוצה די נבנתה מחדש. נשאר בסיס משנה שעברה, אבל בסך הכל הקבוצה חדשה. לדעתי, אנחנו עדיין לא מספיק טובים, ונקווה שזה ישתפר בהמשך הדרך. אני בטוח שנתחזק ונשתפר תוך כדי תנועה. הגיע לכאן מאמן טוב מאוד שיודע את העבודה ויש לו ניסיון בליגה הזאת, ואני בטוח שנעשה דברים יפים ביחד. כרגע הדברים עדיין לא נראים כמו שהצוות ואנחנו מצפים, אבל עובדים קשה מאוד ואני בטוח שזה יגיע".
באשר למטרות אומר לביא: "קשה לי להצביע כרגע על משהו ברור, כי בניית הקבוצה עוד לא הסתיימה. כשזה יקרה ונתחיל לרוץ, נראה מה קורה אתנו. מה שברור הוא שמכבי הרצליה זה מועדון ששואף להגיע הכי גבוה. אנחנו לא באים להעביר עוד עונה בליגה א'".
הפועל הרצליה
גם הפועל, בדומה למכבי, עברה מתיחת פנים בקיץ, ושם מקווים להעפיל לפלייאוף כפי שעשו בשנים האחרונות.
"הקבוצה עברה לא מעט שינויים. אנחנו עדיין בתהליכי בנייה", אמרו במועדון. "הסגל לא מושלם, יש עמדות שבהן חסרים לנו שחקנים. גם בעונה שעברה התחלנו עם סגל לא מלא, אבל תוך כדי תנועה התחזקנו והיינו קבוצה חזקה וטובה. אנחנו מאמינים שהתסריט הזה יחזור על עצמו. בשנים האחרונות אנחנו בצמרת, וגם העונה הציפייה להיות שם".
2 צפייה בגלריה
טבק. "המצב לא אידיאלי" | צילום: אסף פרידמן
טבק. "המצב לא אידיאלי" | צילום: אסף פרידמן
טבק. "המצב לא אידיאלי" | צילום: אסף פרידמן
מי שירוץ על הקווים העונה בקדנציה השלישית שלו במועדון הוא בני טבק, שיחליף את ניסטל. "אני לא יכול לומר שאנחנו יוצאים לדרך במצב אידיאלי, כי עדיין חסר לנו מרכיבים מסוימים", אומר טבק. "אנחנו עדיין בשלב הבנייה. יש אילוצים שונים מבחינת תקציבים ושכר, אבל נקווה שממשחק למשחק נתגבש וניראה טוב יותר. הגיעו לכאן לא מעט שחקנים חדשים, לא כולם בכושר, אבל אנחנו ממשיכים לגבש את הסגל ומחפשים עוד חיזוק. כרגע אין טעם לדבר על פלייאוף, זה יהיה יומרני מאוד לדבר על הדברים האלה. נצא לדרך ונקווה לפתיחה טובה. בהמשך נתחזק, והפועל הרצליה תהיה בסופו של דבר קבוצה טובה וראויה".
הפועל איבדה כאמור את מלך השערים שלה, אלירן שמש, שעם גיא רפאלי וניסטל עברו למכבי הרצליה. בן יוספי עזב להפועל חדרה, ועידן גמליאל עבר לאור יהודה, העולה החדשה. הקבוצה תמשיך להתבסס על סתיו בן אהרון, נדב עמרן ועומר כהן, שישמש כקפטן. מי שהצטרפו הם אליחי צברי מטירה, דניאל אגמי מרמת השרון, מאיר כהן מהפועל רמת גן ואושר עמוס מעירוני אשדוד.
"התחושות טובות ומתרגשים לקראת פתיחת העונה", אומר הקפטן עומר כהן. "יש לנו קבוצה צעירה ונמרצת, ואנחנו רוצים להשתפר העונה. אנחנו מגיעים רעבים מאוד. יש לנו את בני טבק על הקווים, שכבר עלה ליגה עם הפועל הרצליה. יש לנו חדר הלבשה טוב, יש תחרות בריאה ונעמיד קבוצה מעניינת וטובה. אם הדברים יתחברו נעשה דברים יפים. אני מאמין מאוד בחבר'ה שיש לנו כאן".