כשהפלייאוף ממש מעבר לפינה, במכבי הרצליה פישלו וסיימו בתיקו 2:2 בחוץ מול מחנה יהודה מהתחתית. לתוצאת המשחק היו השלכות מיידיות על הטבלה, והרצליה ירדה למקום השישי, כאשר את המקום החמישי המוביל לפלייאוף תפסה כרגע מכבי יפו. אגב, הרצליה ויפו ייפגשו במחזור נעילת העונה, במה שאמור להיות המשחק שיכריע סופית מי הקבוצה שתסיים חמישית ותנסה את מזלה בפלייאוף.
בהרצליה היו בטוחים שיחזרו ממחנה יהודה עם שלוש נקודות, אבל בעקבות העובדה שהקבוצה השוותה רק בדקה האחרונה משער של הקפטן ברק לביא, שמחו שם לפחות על הנקודה שהושגה. המשחק נערך במגרש הסינתטי במושבה, וזה הקשה מאוד על הרצליה והיטיב עם המארחים, שרגילים לתנאים במקום.
מחנה יהודה, הנלחמת על חייה בליגה, עלתה ליתרון פעמיים, אבל הרצליה הצליחה להשוות פעמיים.
המאמן עידן בראון: "אני לא אוהב לדבר על תנאי המגרש, אבל באמת שזה היה מוגזם. פשוט לא ראוי למשחק כדורגל. לא סתם קבוצות צמרת איבדו שם נקודות. קשה מאוד לפתח משחק כדורגל ראוי. אנחנו קבוצה שמניעה כדור ולא מעיפה סתם למעלה. איבדנו שתי נקודות יקרות ונצטרך להחזיר אותן. הכל עדיין תלוי בנו. יש לנו שלושה משחקים מכריעים, ובהם נצטרך להראות את כל מה ששיפרנו בסיבוב השני, ולסיים את העונה הסדירה עם הכרטיס לפלייאוף. זה עומד להיות קשה. יש לנו את יפו במחזור האחרון, שככל הנראה הכל יתנקז לשם. זה יהיה ראש בראש מול יפו".
מי שדאג כאמור שהרצליה לא תצא מהמשחק בידיים ריקות הוא הקפטן ברק לביא, שהבקיע את שערו הרביעי העונה, ועלה למקום השלישי בטבלת כובשי השערים של הרצליה. אגב, במקום השני באותה הרשימה, אחרי נור ביסאן, הכובש המצטיין של הקבוצה, נמצא הבלם השני של הרצליה, דור הלוי, שבמאזנו העונה שישה שערים.
לביא: "לקראת הסיום ראיתי שכבר אין לנו מה להפסיד, והצטרפתי להתקפה. אני שמח שזה עזר לנו להשיג לפחות את השוויון. למרות שבגדול זה פיספוס של שתי נקודות, כי ציפינו לנצח שם, אבל עקב ההתפתחויות, גם נקודה זה משהו. היתה חוויה לא פשוטה לשחק שם. מגרש כדורגל שהוא סכנת נפשות. אולי כי אנחנו באים מהלאומית אנחנו לא רגילים לדברים כאלה, אבל זאת בושה שמשחקים במתקנים כאלה. הגענו למאני טיים. נשארו לנו עוד שלושה משחקים, ואנחנו רוצים להוציא מהם תשע נקודות ולעלות לפלייאוף. בהחלט ניתן לעשות את זה, ואם זה יקרה כבר נציב מטרות חדשות, אבל קודם נבטיח את ההשתתפות שלנו בפלייאוף. אנחנו צריכים להיות שם".📷
במועדון דיברו עם השחקנים השבוע, והסבירו להם את חשיבות המשחקים הקרובים שיכולים להציל את העונה כולה. הקבוצה תארח היום (שישי) במגרשה את מ. כ. חולון, שעדיין לא אמרה את המילה האחרונה בקרב על הפלייאוף, ומרוחקת מהרצליה בסך הכל בארבע נקודות. במחזור הבא תתארח הרצליה היבנה, ותסיים את הליגה כאמור בקרב ישיר על הכרטיס לפלייאוף מול מכבי יפו.
"הכל עדיין תלוי בנו. אם ננצח את המשחקים שנשארו לנו נשחק בפלייאוף", אמרו במועדון. "גם אם חלילה לא נעפיל לפלייאוף, אנחנו שמחים שהקבוצה חזרה לחיים, ונראית קבוצה שמחה שמשחקת כדורגל ראוי ויפה. זה משמח, כי עברנו תקופה קשה מאוד. עכשיו ננסה להשתפר מקצועית ולעלות לפלייאוף ומשם הכל פתוח. עוד אפשר גם לחזור ללאומית".