עיני העולם כולו הופנו השבוע לארצות הברית, שם התקיימו הבחירות לנשיאות. את הריאיון עם פרנק גיינס, הזר החדש של בני הרצליה, קיימנו ערב הבחירות; אבל למרות לחץ פיזי מתון לא הצלחנו לחלץ ממנו את שם המועמד שבו הוא תומך.
1 צפייה בגלריה
גיינס. "הסגנון כאן קצת שונה מאיטליה וגרמניה"
גיינס. "הסגנון כאן קצת שונה מאיטליה וגרמניה"
גיינס. "הסגנון כאן קצת שונה מאיטליה וגרמניה"
(צילום: עודד קרני)
"עשה טובה, רק אל תשאל אותי על פוליטיקה", הוא מבקש. "אני לא אומר לך במי אני בוחר, אבל מה שאני כן יכול לומר זה שלדעתי יהיה כאוס כך או כך. מי שלא ייבחר, הצד השני יעשה בלגן. אם טראמפ ייבחר שוב או אם ביידן ייבחר לראשונה, היריבים ידאגו לאי סדר גדול. אמריקה בזמנים לא פשוטים".

החלטה נכונה

גיינס (1.91, 30) אמור להיות שחקן סופר משמעותי במערך של שרון דרוקר. בהרצליה בונים עליו לא מעט, והוא מצדו מבין היטב את המטרה שלשמה הוחתם בקבוצה של אלדד אקוניס.
במשחק פתיחת העונה שנערך ביום שני השבוע מול הפועל חיפה, ניסה גיינס לפתוח ברגל ימין, ואף הוביל את קלעי הרצליה עם 22 נקודות, אבל זה לא הספיק ובסופו של דבר נוצחו גיינס ושות' 80:79.
"אני כאן כדי להוביל את את הרצליה לצמרת", הוא אומר השבוע. "הביאו אותי בשביל זה, לא כדי לשרוד בתחתית. תהיה לנו עונה טובה, אני בטוח בכך".
איך אתה מרגיש בהרצליה עד עכשיו?
"אני מאוד נהנה כאן בהרצליה. נראה שעשיתי החלטה נכונה להגיע דווקא לכאן. יש לנו קבוצה נמרצת מאוד שרוצה להצליח, עם שחקנים רעבים, ואני צופה לנו עונה מוצלחת".
הקבוצה עלתה מהליגה השנייה, וזאת הולכת להיות עונה חשובה ולא פשוטה.
"תהיה עונה טובה להרצליה, ואני אומר לך כאן - אנחנו הולכים עד הפיינל פור, מציבים את המטרה הכי גבוהה שיש. למה לא? אנחנו ספורטאים וצריכים לשאוף לטוב ביותר. אני לא מתבייש לומר את זה, אפשר לרוץ עד ארבע האחרונות ואף יותר מזה. כל חיי הצבתי לעצמי את המטרות הכי גבוהות. בלי ציפיות עדיף לא לעלות על הפרקט. לא מעניין אותי מה היה לפניי ובעונה שעברה, אני מסתכל כאן עכשיו ורואה קבוצה חזקה וטובה. אפשר בהחלט לעשות עונה נהדרת".
גיינס מגיע לישראל אחרי קריירה עשירה באירופה. לאחר שעזב את ארצות הברית הוא שיחק בפורטו ריקו, משם הגיע לגרמניה, ואת השנים האחרונות העביר באיטליה. פארמה, קאנטו ובעונה שעברה בווירטוס בולוניה, שבהן העמיד ממוצעים נאים. הגארד החדש של הרצליה אמור להיות השחקן שיוביל את הקבוצה העונה, וכדאי מאוד לעקוב אחריו.
"אני מקווה לתרום מהניסיון שלי, בטח לשחקנים צעירים שצריכים כיוון ועזרה", הוא אומר. "יש כאן כמה חבר'ה צעירים מצוינים, כמו יאיר קרביץ, פוטנציאל גדול. הצעירים מאוד רוצים להקשיב וללמוד, וזה טוב".
הכרת את הכדורסל הישראלי לפני כן?
"אני מכיר קצת את מכבי ת"א, ושיחקתי מול ראשון לציון בעונה שעברה. בכך מסתיים הידע שלי לגבי הליגה הישראלית. אני אוהב כדורסל, ומהר מאוד מבין איפה אני נמצא. יש כאן קבוצות ברמה גבוהה. הסגנון כאן שונה קצת מאיטליה וגרמניה. משחקים חזק ופיזי ומאוד, אבל אני מתאים את עצמי לכל סגנון".

זמנים משוגעים

מי שדחף להחתמתו של גיינס הוא המאמן שרון דרוקר, שלפחות על הנייר הצליח להעמיד סגל מסקרן מאוד בהרצליה. תצרפו לזה את הניסיון הרב של דרוקר, ותקבלו מתכון לקבוצה שיכולה להיות הסוס השחור של הליגה.
"שמעתי שדרוקר הוא אחד המאמנים הטובים בישראל", אומר גיינס. "הוא הסיבה העיקרית שהגעתי לכאן. אני לומד ממנו הרבה. הוא איש כדורסל מצוין, ונראה הכי מתאים לג'וב בהרצליה. יחד איתו נעשה דברים יפים".
איך העברת את תקופת הקורונה?
"הייתי זמן רב בבידוד. קודם באיטליה, וכשהגעתי לישראל נכנסתי לעוד שבועיים. עד שיצאתי, נהניתי שבוע כשהכל היה פתוח, ואז ישר הגיע הסגר השני. עכשיו דברים מתחילים לאט לאט להשתחרר, זה משמח כמובן ואפשר לחזור קצת לשגרה. בזמן הקורונה הייתי הרבה עם עצמי, צופה הרבה בטלוויזיה, מטייל בחוף הים. זה זמן להתכנס קצת עם עצמי ולחשוב על דברים אחרים. אלה זמנים משוגעים, הדבר הזה השתלט על כל העולם. צריך להיות אופטימיים ולחכות שהזמנים הנורמליים ישובו. רק צריך סבלנות ולחיות עם זה בינתיים. גם המשפחה שלי בארצות הברית מתמודדת עם זה. בפלורידה זה פגע פחות חזק, אבל כולם נזהרים. החברה שלי תגיע לכאן עוד כמה שבועות ותהיה איתי בהרצליה".
גיינס נולד בניו ג'רזי, אך משפחתו עברה לפלורידה כשהיה צעיר מאוד והתמקמה בפורט לודרדייל השמשית. שם החל לשחק כדורסל, ומהר מאוד הבין שיש לו את זה. במכללות הוא שיחק בפארדו מפורט ויין אינדיאנה, ולאחר פרק המכללות ניסה את מזלו בדראפט של 2013, אך לצערו לא נבחר.
"אני מרוצה מהקריירה שלי עד עכשיו", הוא אומר. "נכון שלא הצלחתי להגיע לאנ.בי.איי וזאת הייתה אכזבה, אבל שמתי את זה מאחור ויצאתי למסע מעניין. המשכתי לקריירה טובה, שיחקתי ברמות גבוהות. הקריירה לקחה אותי למקומות מאתגרים מקצועית, הגעתי למדינות מדהימות ונהניתי מאוד".