הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור אישרה בהרצליה תוכנית הכוללת 1,230 יחידות דיור, כ-35,000 מ"ר שטחי תעסוקה ומסחר וכן פארק עירוני של כ-160 דונם.
1 צפייה בגלריה
הדמיה של תכנית "בין ערים" בהרצליה
הדמיה של תכנית "בין ערים" בהרצליה
הדמיה של תכנית "בין ערים" בהרצליה
(צילום הדמיה: מליס אדריכלים)
תוכנית 'הרצליה בין ערים' קודמה ע"י רשות מקרקעי ישראל והיא צפויה לייצר רצף אורבני בין רמת השרון להרצליה. התוכנית, בשטח של 399 דונם, ממוקמת בחלק הדרום-מערבי של העיר, ובסמוך לשכונת גליל ים הנמצאת בשלבי הקמה.
התוכנית כוללת 1,230 יחידות דיור בשילוב עם חזיתות מסחריות, שטחי תעסוקה ומסחר בהיקף של כ-35,000 מ"ר בסמוך לנתיבי איילון. מתוך כלל יחידות הדיור, 246 יחידות יוקצו עבור דירות קטנות. הבינוי המוצע בתוכנית כולל מבנים בגובה של עד 10 קומות בבניה מרקמית השומרת על רצף עירוני וממשיכה את רצף הבינוי הקיים כיום, וישולבו בה שני מגדלי מגורים בני 35 קומות.
עוד כוללת התוכנית, שטחים עבור מבני ציבור, מסוף תחבורה ציבורית, כיכר עירונית וכן פארק עירוני שישתרע על שטח של כ-106 דונם. הפארק כולל חיבורים למערך השטחים הפתוחים בתכנית וסביבתה וצפוי להוות מוקד פעילות לאזור כולו. בהיבט התחבורתי, התוכנית כוללת חיבור מדרך יבנה ברמת השרון למערב הרצליה באמצעות מעבר עילי מעל דרך 20 ומסילת הרכבת.
כחלק מהתוכנית, אושר קו ביוב חדש AYN שיחבר את הרצליה למערכת השפד"ן. מתקן טיהור השפכים העירוני עתיד להתפנות, בהתאם להסכם בין הממשלה לעירית הרצליה. התוכנית נערכה על ידי מליס אדריכלים ובשיתוף עם עיריית הרצליה.