הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל), בראשות עו"ד שלומי הייזלר, החליטה לאשר אתמול (ראשון) תוכנית מפורטת להקמת שכונת מגורים ('קריית מסלול') במתחם שדה התעופה הרצליה שעתיד להתפנות.
1 צפייה בגלריה
הדמיה של התכנית "קריית מסלול" שאושרההתכנ
הדמיה של התכנית "קריית מסלול" שאושרההתכנ
הדמיה של התכנית "קריית מסלול" שאושרההתכנ
(צילום הדמיה: פרחי צפריר אדריכלים)
קראו גם >>>
מדובר בתוכנית ראשונה מתוך שלוש תוכניות מפורטות המתוכננות ברובע הצפוני של הרצליה ומקודמות בוותמ"ל.
החלטת הוועדה לאשר את התוכנית הינה בהתאם להחלטת המועצה הארצית לתכנון ובניה באוגוסט 2019 המציעה לראשונה הסדרה סטטוטורית של השדה באופן זמני במסגרת תוכנית המתאר הארצית לפריסת שדות תעופה (תמ"א 15 ב').
התוכנית הינה על שטח כולל של 176 דונם והיא כוללת 1,940 יחידות דיור בתמהיל מגוון ו-350 יחידות דיור מוגן. אופי הבינוי כולל מבני מגורים בני 8-27 קומות ובמגדל נוסף בן 40 קומות שיוקם בסמוך לכניסה לתחנת המטרו. בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת 33,000 מ״ר עבור שטחי מסחר ותעסוקה וכן שטחים פתוחים בהיקף של 34,000 מ״ר, בהם פארק עירוני שיתפרס על שטח של 21,000 מ"ר שיוקם במרכז התוכנית המשמר את תוואי מסלול ההמראה ההיסטורי.
כמו כן, התוכנית שמה דגש על מרחב ציבורי איכותי וכוללת בין השאר הקמת מדרכות רחבות ושבילי אופניים תוך מתן עדיפות להולכי רגל ולמשתמשי התחבורה ציבורית. בקומות הקרקע של מבני המגורים שיוקמו בצירים הראשיים, תוכננו חזיתות מסחריות ליצירת מרחב עירוני פעיל.
בשטח התוכנית, מצויים מבנים היסטוריים רבים מימיה הראשונים של הקמת המדינה, אשר התוכנית קובעת לגביהם הוראות שימור.
בהיבט התחבורתי, התוכנית הינה בעלת נגישות גבוהה לתחבורה ציבורית ומתבססת על קו המטרו העתידי, תחנת הרכבת מדרום ומתחם תחבורה שמקודם בתוכנית קרית שחקים, תוכנית שגם היא מקודמת בוותמ"ל במקביל.
שרת הפנים, איילת שקד: "מדובר בתוכנית משמעותית אשר מוסיפה 1,940 יחידות דיור בלב אזורי הביקוש. זו תוכנית ראשונה במתחם שדה התעופה המתפנה. מטה התכנון הלאומי ומינהל התכנון במשרד הפנים יחד עם משרד השיכון ורשות מקרקעי ישראל יקדמו תוכניות איכותיות נוספות במרכז הארץ שיתנו מענה הן להיצע יחידות הדיור והן לתשתיות. בנוסף, אפעל שהשדה לא יפונה עד שתקודם החלופה".
בעיריית הרצליה הודיעו כי בדומה לתוכניות אחרות שהמדינה מאשרת, הם אינם מתכוונים להנפיק היתרי בנייה לתוכנית. "הניסיון המר של פרויקט גליל ים מהווה דוגמה לכך שהמדינה לא מכבדת את ההסכמים עליהם חתמה עם הרשות", נמסר מהעירייה. "לכן כל עוד לא תעמוד המדינה בהתחייבויותיה לתשתיות לאומיות בסיסיות של מים, חשמל, ביוב, ניקוז, תחבורה, מבני ציבור, מבני חינוך, לא תוכל העירייה לאפשר את קידום הבנייה במקום".