היום (חמישי) יערך טקס סיום קורס טיס מחזור 187 במסגרתן יוענקו דרגות הקצונה וכנפי טיסה לבוגרי ובוגרות הקורס. את קורס הטיס יסיימו השנה 36 צוערים וצוערות, אשר יעמדו על רחבת המסדרים במעמד קבלת כנפי הטיסה.
7 צפייה בגלריה
סגן י' ו-סגן י'
סגן י' ו-סגן י'
סגן א' ו-סגן י'
(צילומים: דובר צה"ל)
סגן א', בן 21 מהרצליה, מסיים את קורס טיס 187 כטייס קרב. לסגן א' אח גדול ואח קטן. שני הוריו רופאים: אמו נוירולוגית, ואביו רופא בטיפול נמרץ. את בת הזוג שלו, שמשרתת כמדריכת סימולטור, הכיר במהלך הקורס. הם יחד כבר שנה וחצי.
סבא שלו התגייס לקורס טייס, אך נפל בצ'ק 10 ושירת כטכנאי מכ"מים. סגן א' מספר שהחלום של סביו תמיד היה לסיים את הקורס. "זה החלום שלי מאז שהייתי קטן," הוא אומר, "להגשים את החלום של סבא. זה גם משלב את שני העולמות שהכי רציתי לעסוק בהם בצבא: מודיעין וקרבי". סגן א' הבין שהוא רוצה להיות בצוות אוויר בשלב הראשוני, הוא מספר: "הבנתי שאני ממש אוהב לטוס. אני ממש נהנה מזה- במיוחד טיסות בגובה נמוך. בהתחלה רציתי להיות במגמת מסוקים בעקבות כך ובעקבות החיבור ללוחמים בשטח. בסוף אני מאוד מרוצה מאיפה שאני, אני חושב שזה בדיוק המקום בשבילי".

7 צפייה בגלריה
סגן י'
סגן י'
סגן א'
(צילום: דובר צה"ל)

במהלך מלחמת חרבות ברזל, נשלח לטייסת 201 בכדי לתגבר. הוא מספר: "הגענו ותוך כמה ימים כבר לקחנו חלק פעיל בפעילות המבצעית. זה היה מדהים, ממש חידד את תחושת המשמעות שבתפקיד".

7 צפייה בגלריה
מסיימי קורס טייס - מטוסי קרב
מסיימי קורס טייס - מטוסי קרב
מסיימי קורס טייס - מטוסי קרב
(צילום: דובר צה"ל)

לאחר 3 שנים בקורס הטיס מסכם: "יש המון דלתות, ולכל דלת יש מפתח אחר שמתאים לה. צריך להיות גמיש מספיק כדי להתאים לכל דלת, וחזק מספיק כדי לפתוח אותן".
__________
סגן י' בן 21, מהרצליה, מסיים את קורס טיס 187 כטייס תובלה. י' הוא האח הצעיר. אחיו הגדול היה קצין לוחם ביחידית שלדג והיום הוא סטודנט, אמו שמאית מקרקעין, ואביו מהנדס אזרחי.

7 צפייה בגלריה
סגן י'
סגן י'
סגן י'
(צילום: דובר צה"ל)

בתקפות התיכון למד י' במגמת מדעי המחשב וכימיה. וסיים את לימודיו בהצטיינות. במקביל ללימודיו, שיחק בקבוצת כדורגל ידועה והיה פעיל ומדריך בצופים.
י' מספר על התקופה בה התאהב במקצוע: "בתחילת שלב הראשוני, כאשר התחלנו לטוס באינטנסיביות גבוהה התאהבתי במקצוע, התחושה שמרגישים במהלך הטיסה היא ייחודית, אין משהו שדומה לה".
י' מספר על החוויה שלו בקורס, ובמגמת תובלה: "מגמת תובלה היא ייחודית ומרתקת, המשימות של הטייסות מגוונות ובשילוב עם יחידות שונות וכוחות קרקעיים, הוורסטיליות במשימות היא מה שגרם לי לאהוב כל כך את המגמה ואני כבר מחכה להשתלב בפעילות המבצעית של המערך".
על הקורס בצל מלחמת "חרבות ברזל", י' מספר: "מצד אחד, זה לא פשוט, במיוחד כשאחי וחברי עסוקים בפעילות מבצעית בכלל הגזרות, לפעמים קשה להתרכז בהכשרה ואנחנו כבר מחכים לרגע בו נוכל להשתלב בפעילות המבצעית ולהצטרף למאמץ המלחמתי. במקביל, אנו מבינים את כובד האחריות המוטלת עלינו, וההכשרה קיבלה מימד גדול ומשמעותי יותר."

7 צפייה בגלריה
מסיימי קורס טיס - תובלה
מסיימי קורס טיס - תובלה
מסיימי קורס טיס - תובלה
(צילום: דובר צה"ל)

לאחר 3 שנים בקורס הטיס מסכם: "למדתי לא לותר על החלומות שלי ולרדוף אחריהם, ברגע שהבנתי שזה המקום שאני רוצה לשרת בו- אין מקום לחששות".

קראו גם:


7 צפייה בגלריה
סגן ר'
סגן ר'
סגן ר'
(צילום: דובר צה"ל)

סגן ר', בן 21 מרמת השרון, מסיים את קורס טיס 187 כטייס מסוקים. לר' אח גדול ואחות קטנה. אמו מדריכת פילאטיס ואביו פסיכולוג. על הסיבה בעקבותה התגייס לקורס טיס הוא מספר: "מעבר לשירות משמעותי, היה לי חשוב להגיע למקום שיקח אותי לקצה ולמצות את מלוא הפוטנציאל שלי". ר' למד בתיכון רוטברג ובמסגרת הקורס הוציא תואר ראשון במדעי המחשב.
בזמנו הפנוי מנגן ר' בגיטרה ושר, ובנעוריו לקח חלק פעיל בתנועת הצופים.

7 צפייה בגלריה
מסיימי קורס טיס מסוקים
מסיימי קורס טיס מסוקים
מסיימי קורס טיס מסוקים
(צילום: דובר צה"ל)

סגן ר' מספר על האופן החברתי של הקורס: "קבוצה גדולה של אנשים מגוונים ומיוחדים, כיף לעבור שלוש שנים עם חבורה כזו שאני גאה לקחת בה חלק".
בנוסף, מספר על האווירה במגמת מסוקים: "באים ללמוד ולהשתפר בכל יום, הטיסות מאתגרות והמקצוע מרתק, החבר'ה במגמה מגובשים ונוצרו כאן חברויות לכל החיים".
על התקופה האחרונה לצל המלחמה הוא מספר שתחושת השליחות התעצמה, הוא מספר שהבין לעומק את משמעות התפקיד.
לאחר 3 שנים בקורס הטיס מסכם סגן ר': "חוויה מעצימת נפש, לא חשבתי שאעבור תהליך כזה, יש עליות וירידות והקורס הוא משהו מיוחד".