בית ספר יסודי חדש לילדים על הספקטרום האוטיסטי ייפתח בשנת הלימודים הקרובה בפארק הרצליה, לצד שני בתי ספר לחינוך מיוחד הפועלים בעיר מזה שנים. בית הספר החדש, שעתיד לתת מענה לתלמידות ותלמידים בכיתות א'־ו', הוא יסודי צומח, ולפיכך בשנת תשפ"ג ילמדו בו רק תלמידי כיתות א'.
קראו גם >>>>
בתחילה תוכנן שבית הספר ימוקם במבנה זמני בשכונת שביב, במקביל לבניית מבנה קבוע במרכז העיר, אבל השבוע החליט ראש העירייה משה פדלון כי הוא יעבור למיקום משופר ומשודרג בפארק הרצליה. במבנה המיועד ייעשו כל ההתאמות הנדרשות לאוכלוסיית התלמידים בתיאום ובשיתוף מקצועי עם נציגות משרד החינוך, המחלקה לחינוך מיוחד וכל הגורמים הרלוונטיים ברשות. מדובר בהחלטה מקצועית שתטיב עם התלמידים בזכות הקרבה לטבע, הכיתות החדישות והמרווחות, הטכנולוגיה המתקדמת והתנאים המשופרים של המבנה.
מהעירייה נמסר כי העירייה תפעיל מספר גדול של מסגרות חינוך מיוחד: 29 גני ילדים ו־49 כיתות חינוך מיוחד בבתי ספר רגילים מעבר לשלושה בתי הספר הכוללניים של החינוך המיוחד. בנוסף, לקראת שנת הלימודים תשפ"ד מתכוונת העירייה לפתוח במרכז העיר גן ילדים מוטורי־שיקומי לילדים עם נכויות פיזיות ולקויות מוטוריות.
באגף החינוך טוענים כי "בזכות החינוך המיוחד האיכותי בעיר, משפחות רבות מעתיקות את מגוריהם להרצליה, ויש משפחות שגרות בערים אחרות ומחליטות לשלוח מדי בוקר את ילדיהם למסגרות החינוך המיוחד בעיר".
דוגמא לכך היא רחל ראובן מחולון, ששולחת את בנה אדיר לבית ספר אופק בהרצליה. "חיפשתי עבור הילד שלי צוות שיודע לנהל ולטפל, צוות שיודע מי מגיע אליו ומה הצרכים שלו", אמרה השבוע ראובן. "לצערי לא מצאתי את זה בחולון, אבל לגמרי מצאתי את זה בבית ספר אופק. יש להם תוכניות טובות וצוות מסור, מקצועי, מכיל ועוטף. המורות והסייעות הנהדרות רואות את הילד שלי, אוהבות אותו ורוצות שהוא יצליח. אני מרגישה שחשוב להן לקדם אותו יום יום ושהן מאמינות בו. המשפחות לא מרגישות לבד ואנחנו יודעים שבכל בעיה - יש מי שיטפל".
ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, אומר: "עיריית הרצליה משקיעה משאבים רבים בקידום תחום החינוך בעיר, ובתוך כך גם קידום החינוך המיוחד. אנו עושים הכל כדי להבטיח שכל ילדי העיר - ומחוץ לעיר - יזכו לחינוך איכותי, ערכי ועם שוויון הזדמנויות. אנחנו כל הזמן חושבים איך לייצר תכניות חדשות ויצירתיות, מגמות ומסלולים מרתקים, העסקת אנשי חינוך מהשורה הראשונה, ודאגה אמתית שכל ילד וילדה יזכו לתמיכה הטובה ביותר בהתאם לצרכים שלהם".