בשבוע שעבר נחת בשדה התעופה הבינלאומי בפראג מטוס חיל האוויר הישראלי עם לוחמים ומפקדים מחטיבת הצנחנים, בניהם סמל אהרון טייברג מהרצליה לוחם בגדוד 890, שנשאו את ארונו של טור' מרטין דוידוביץ ז"ל. טוראי מרטין דוידוביץ' ז"ל שנחשב לחלל הצנחן הראשון, נהרג בתאונת אימונים בשנת 1948, במהלך קורס צניחה של הבריגדה הצ'כית, ומאז הוא קבור בבית העלמין היהודי החדש בפראג.
1 צפייה בגלריה
סמל אהרון טייברג מהרצליה
סמל אהרון טייברג מהרצליה
סמל אהרון טייברג מהרצליה
(צילום: דובר צה"ל)
קראו גם >>>
סמל אהרון טייברג מהרצליה, לוחם בגדוד 890, מתגורר בהרצליה יחד עם מספר חיילים בודדים נוספים. אהרון נולד וגדל בניו יורק, בגיל 19 עלה לארץ לבד מתוך רצון עז להתגייס לצה"ל ולתרום למדינה. אהרון מגיע מבית חרדי, לאהרון ארבעה אחים. אהרון גדל בבית אשר מחנך לנתינה, לפני הגיוס התנדב בארצות הברית במשך שנתיים עם ילדים על הספקטרום האוטיסטי.
אהרון התגייס בנובמבר 2019 למחווה אלון ובמרץ 2020 הגשים חלום והחל מסלול לוחמה בחטיבת הצנחנים. כאשר שאלנו את אהרון על חוויה משמעותית שחווה בשירות אהרון מתאר אירוע מרגש במיוחד: "עליתי לארץ במסגרת תכנית מח"ל (מתנדבי חוץ לארץ) במטרה להתגייס ולתרום, בתוכנית הכרתי חבר טוב מצרפת שהתגייס איתי יחד לצנחנים, עברנו את ההכשרה יחד, במסעות הראשונים שלנו הלכו יחד מאחורה, בסיום המסלול היה מרגש להיזכר בנו באותם המסעות ובדרך המאתגרת והמרגשת אותה עברנו. בנוסף חברי ואני היינו אמורים להשתחרר כי התוכנית היא לשרת רק שנה וחצי אבל שנינו חתמנו עוד כמה חודשים מתוך שליחות ורצון להמשיך ולתרום למדינה".
אהרון לוקח חלק במשלחת חשובה, היסטורית וערכית ומשתף בתחושותיו: "אני מודה למפקדי שבחרו בי למשימה ערכית זו, זו זכות ענקית לעלות את העצמות של החלל הראשון. מעמד מאוד מרגש ולא מובן מאליו, תודה על הזכות".