נסגר המכרז על העברת בסיסי המודיעין של מחנה גלילות לנגב: שלוש חברות אזרחיות מתמודדות על הקמה ותפעול קריית המודיעין בצומת ליקית בנגב עברו את תנאי הסף של מכרז מיליארדי השקלים במשרד הביטחון. החברה שתזכה במכרז תפנה בסיסים של צה"ל בהרצליה, תל אביב, גבעתיים, בסיס סירקין, גלילות ורמת גן עליהם יבנו 6,000 יחידות דיור ותקים את קריית המודיעין.
1 צפייה בגלריה
יחידה 8200 במחנה גלילות
יחידה 8200 במחנה גלילות
יחידה 8200 במחנה גלילות
(צילום: יריב כץ)
קריית המודיעין תוקם בסמיכות ליישובים עומר ולקיה שבדרום, על שטח של כ-2,500 דונם. לקריה יעברו מרבית יחידות אמ"ן, שיפנו שטחים באזורי הביקוש בהרצליה רמת השרון וגוש דן.
פינוי השטחים מהווה חלק מתוכנית רב-שנתית של ממשלת ישראל לטובת קידום פתרון בעיית הדיור ושדרוג התשתיות בנגב, בכל תחומי החיים. הקרייה החדשה תוקם על תשתיות חדשניות ואסטרטגיות שיהוו שדרוג משמעותי ליכולות המבצעיות של אמ"ן כחוד החנית של הפעילות המבצעית בצה"ל.
שר הביטחון בני גנץ: "עשינו צעד חשוב ומשמעותי בקידום מעבר צה"ל לנגב ובפיתוח היכולות של אגף המודיעין והתאמת התשתית שלו למאה ה-21. זהו מהלך אסטרטגי ברמה הלאומית עבור מערכת הביטחון, צה"ל, אמ"ן ותושבי הנגב ומדינת ישראל. מהלך שיחזק את יכולות אגף המודיעין ויתרום רבות לפיתוח הנגב".