חרדה בבית אבות בהרצליה: על רקע הימצאותו של חולה בנגיף בבית אבות ברחוב הרב קוק כל הדיירים והצוותים נכנסו לבידוד, זאת על רקע המחדלים בבתי האבות ברחבי הארץ שבהם נמצאו חולים והדביקו את האוכלוסיה בעלת הסיכון הגבוה.
1 צפייה בגלריה
בית האבות העירוני ברחוב הרב קוק
בית האבות העירוני ברחוב הרב קוק
בית האבות העירוני ברחוב הרב קוק
(צילום: פרטי)
כידוע, משרד הביטחון ופיקוד העורף קיבלו את האחריות לסייע למשרד הבריאות במניעת הדבקה בנגיף הקורונה בבתי האבות. לדברי גורמי ביטחון, בין המשימות שהוטלו על הכוחות, יערכו החיילים בשלב ראשון רישום של הנכנסים והיוצאים מבתי האבות, תיעוד נתוני הקשישים וסיווג מצבם, ימדדו חום לבאים ויפעלו למנוע הדבקות של קשישים נוספים.
כידוע, משרד הבריאות החל לבדוק את דיירי בתי האבות בשלב מאוחר, ולאחר שהקורונה גבתה את חייהם של כמה מתושבי בית האבות "נופים" בירושלים. עם זאת, גם לאחר מכן התעכב בבדיקת דיירי בתי אבות אחרים, בהם "משען" בבאר שבע - שעשרה מדייריו מתו בעקבות המחלה.
בהקשר זה נציין, כי איגוד בתי אבות ודיור מוגן עתר לבג"ץ נגד משרד הבריאות ומשרדים נוספים בבקשה לחייב בדיקות קורונה במוסדות הגריאטריים באופן מיידי, וכן פיצוי כספי בגין הצטיידות חירום שנדרשו להם במאבקם בנגיף.
מהעירייה נמסר כי, "לאחר לחץ כבד מצד ראש העירייה משה פדלון על משרד הבריאות הסתיימו בדיקות להימצאות וירוס קורונה לכל דיירי בית האבות ברב קוק והצוותים המקצועיים. תוצאות בתוך 48 שעות".