משטרת ישראל עצרה לחקירה בליל שבת 3 חשודות, תושבות הרצליה, בחשד להסגת גבול לבית כנסת בעיר ופיזור פליירים במקום. המפכ"ל דני לוי הנחה לבחון מיידית את השתלשלות האירועים, ולבחון אם הייתה פגם בהתנהלות השוטרים. המשטרה ציינה כי השוטרים פעלו לאיתור חשודים באירוע, אך בעקבות טענות שעלו, ייבדקו האירועים ויופקו הלקחים המתאימים.
3 צפייה בגלריה
נאום עידית אלכסנדרוביץ בהרצליה
נאום עידית אלכסנדרוביץ בהרצליה
נאום עידית אלכסנדרוביץ בהרצליה
( צילום: זאב ינאי מטה המאבק הדמוקרטי הרצליה, פרטי)
כזכור, בשבת בשעות הבוקר התקבל דיווח במשטרת מחוז תל אביב אודות חשד לאירוע הסגת גבול בבית כנסת בהרצליה היכן שח"כ יולי אדלשטיין מתפלל בו. שוטרי תחנת גלילות ואנשי הזיהוי הפלילי הגיעו למקום והחלו באיסוף ראיות וממצאים. במהלך פעולות החקירה, הבחינו השוטרים בפליירים מפוזרים בתוך בית הכנסת ועליהם תמונות של החטופים. כאמור, פעולות חקירה הביאו לזיהוי של החשודות שאותרו ונעצרו. הן הובאו לחקירה במשטרה ושוחררו.

3 צפייה בגלריה
העלונים שחולקו
העלונים שחולקו
העלונים שחולקו
(צילום: פרטי)

קראו גם:

המעצר עורר מחאות רחבות בהרצליה, עם הפגנות מול בית הכנסת ותחנת המשטרה. במהלך המחאות, ח"כ יולי אדלשטיין הותקף על ידי המפגינים, שקראו לעברו קריאות של בושה.
ראש העיר הרצליה, יריב פישר, אמר: "בהרצליה הדמוקרטיה והחופש להביע מחאה הם ערכי יסוד. אנו נאפשר כל סוג של מחאה והבעת עמדה, כל עוד הדבר נעשה במסגרת החוק." פישר הדגיש כי "‏בעקבות האירוע, שוחחתי עם מפקד תחנת גלילות והבהרתי לו את עמדתי בעניין המעצר חסר הפרופורציות של שלוש הנשים. אני יודע שבמשטרת גלילות יש שוטרים מקצועיים, שעושים לילות כימים למען ביטחון תושבי העיר ואני בטוח שהארוע החמור הזה הוא חריג ומצפה שיחקר על ידם ויופקו הלקחים".
ממטה משפחות החטופים נמסר: "אנו רואים בחומרה ובצער עמוק כל הדרה של נושא החטופים מן המרחב הציבורי. צר לנו כי המשטרה משמשת כלי בידי אלו שלא רק שלא עושים דבר על מנת להשיב 101 אחים ואחיות שלנו שנמקים בשבי כבר 343 ימים, אלא פועלים ועושים כל שביכולתם על מנת לסכל עסקת חטופים. ראוי היה לשבח כל אדם שמקדיש ממרצו ומזמנו על מנת לתמוך במשפחות החטופים ולסייע להשבתם".
אחת מן העצורות הייתה עידית אלכסנדרוביץ', תושבת הרצליה הפעילה במטה המאבק להחזרת החטופים. אלכסנדרוביץ ששוחררה השתתפה אמש (מוצ"ש) בהפגנה המרכזית של מטה המאבק הדמוקרטי הרצליה והתייחסה לנושא: "תגידו, מי פה בעד להחזיר את החטופות והחטופים? מי פה רוצה שכולן יחזרו? מי פה איתי בדרישה מנתניהו ומהממשלה – את כולם עכשיו! נראה לי שכולם בעד שהחטופים יחזרו. אז למה המשטרה עצרה אותנו על שהנחנו פלאיירים בבית כנסת?

3 צפייה בגלריה
נאום עידית אלכסנדרוביץ בהרצליה
נאום עידית אלכסנדרוביץ בהרצליה
נאום עידית אלכסנדרוביץ בהרצליה
( צילום: זאב ינאי מטה המאבק הדמוקרטי הרצליה)

"תחשבו מה עובר על הילדים שלי, בני שש ותשע, שאמא שלהם הלכה להביא את האחות הגדולה מחברה, ואבא שלהם בחו"ל. הם פותחים את הדלת לשוטרים שדופקים בחוזקה. בלשים דורשים מהם לחייג לאמא ולקרוא לה הביתה, כדי שתעצר. שני ילדים קטנים שעומדים רועדים מפחד מול מי שאמור להגן עליהם, ובאבסורד מטורף הגיעו לעצור את אמא– שבסך הכל נכנסה לבית כנסת, כדי להניח בו עלונים.
לשוטרים האלה אין ילדים? הם לא מבינים מה הם עושים? את הטראומה שהם צרבו לנצח. ובשביל מה? בשביל להעניש שלוש נשים שקראו להחזיר ילד חטוף הביתה? שלוש נשים יהודיות במדינת היהודים, שנכנסו לבית תפילה יהודי, והניחו בו עלון עם קריאת "שלח את עמי". קריאה שהיא עתיקה כל כך, שאז היינו רק עם ישראל. עדיין לא העם היהודי.
"מיטב המוחות של משטרת ישראל עבדו קשות כדי להגיע אלינו. פשוט מגוחך. הובילו אותי באזיקים מול השכנים שלי. גיבורים גדולים. חקרו אותי במשך שמונה שעות אזוקה בידיים וגם ברגליים. כי אני כזו מפחידה. כנראה שמה שאנחנו אומרות מפחיד את השר שמנהל את המשטרה, ואת הממשלה הזו. זה מה שהסברתי פעם לילד שלי, בן התשע, על בריונים. הדבר שהכי מפחיד אותם – זה שיחשפו מי הם ומה הם עושים.
"אבל זה לא יעצור אותנו. זה לא יעצור את הנשים והגברים הטובים מהרצליה, ומכל רחבי המדינה. את אלו שאוהבים את המדינה הזו. שחומלים על החלשים שבה. שיודעים בעצמות שלהם – שחייבים להחזיר את כולם עכשיו. כי אין לנו עוד רגע לבזבז. כי כל רגע הם נרצחים.
הנשים והגברים הטובים האלה נלחמו אתמול נגד האבסורד המזעזע שבמעצר שלנו. הם הפגינו מול התחנה, הם פעלו מהבית, הם יצרו גל שאי-אפשר היה להתעלם ממנו. והוא שינה הרבה.
"אני שמחה, שבפעם הראשונה, אני שומעת שמפכ"ל עוצר לרגע, ואומר שצריך לבדוק את התנהלות המשטרה. אני מצפה לשמוע, אולי אפילו ישירות ממנו, על תיקון. אולי אפילו התנצלות. היא מגיעה לי. היא מגיעה לרבים כל כך. יותר מכל, יש לי ילדים בני שש ותשע תשע בבית, שהיא ממש מגיעה להם. תבינו לרגע, שמה שקרה לי אתמול עוד לא נגמר. המשטרה עוד לא החליטה לוותר על הניסיון שלהם לבטל את חופש הביטוי והמחאה. ותבינו, ולעומק, שאני זה אתם. מה שקרה לי – יכול לקרות לכם בכל רגע. אולי אפילו כשתחזרו הביתה היום. אולי מול הילדים שלום. אולי... לכן, אנחנו חייבות וחייבים להמשיך לאהוב את ישראל היפה והדמוקרטית שלנו, ואת הזכויות והחירויות שיש לנו בה. ולכן אנחנו חייבות להמשיך להלחם עליהן לצד המלחמה על השבת האחיות והאחים שלנו שחטופים בעזה. תודה לכולן ולכולם על התמיכה. אני כואבת, אבל אני לא עוצרת. אל תעצרו גם אתן".