דואגים לדור הבא בהרצליה: שיתוף ילדים בתהליכי קבלת החלטות הינו חלק מתפיסה עירונית בהרצליה המקדמת שיח, שיתוף והיוועצות עם תושבי העיר. כחלק מתפיסה זו התקיימו שני מפגשים של היוועצות בהשתתפות פרלמנט הילדים של העיר הרצליה. פרלמנט הילדים המופעל על ידי עמותת "יסוד" בשיתוף עם עיריית הרצליה והפיקוח הארצי על זכויות תלמידים במשרד החינוך, מקיים מפגשים משותפים של התכנון האסטרטגי וכ-120 נציגי הפרלמנט, תלמידי כיתות ה'-ו' מכל בתי הספר היסודיים בעיר.
1 צפייה בגלריה
פרלמנט הילדים של הרצליה
פרלמנט הילדים של הרצליה
פרלמנט הילדים של הרצליה
(צילום: עמותת יסוד)
קראו גם >>>>
האירוע הראשון התקיים בבית הספר היסודי "בן צבי" בעיר, הפגיש את המנהיגות העתידית של העיר עם המנהיגות הנוכחית. במהלך המפגשים נפגשו הילדים עם בן רביד, מנהל המחלקה האסטרטגית בעיריית הרצליה, אשר סיפר לאזרחי העתיד מהו תכנון אסטרטגי, הביא דוגמאות עכשוויות של פרויקטים של תכנון עירוני שקורמים עור וגידים בימים אלה וקיים מפגש היוועצות איתם לגבי תכנון שקורה ממש עכשיו ומשפיע על חיי הילדים בעיר. רביד שמע מהילדים, חברי הפרלמנט, על סקר שהם מעבירים בעיר, בנושאי הפעילות שלהם. בדבריו, ציין רביד כי סקר הוא כלי לתכנון אסטרטגי המשמש גם בעירייה או בחברות עסקיות, על מנת להכיר טוב יותר את השוק ואת הלקוחות.
במפגש השני, שנערך השבוע, השתתפו מעיריית הרצליה, בנוסף לרביד, גם מאיה אלדר, סמנכ"לית פרוייקטים; אלינור מלאך-אוליאל, מתכננת אסטרטגית ואפרת צרפתי, מנהלת פרויקטים בלשכת ראש העיר. במסגרת המפגש שוחחו נציגי העירייה עם פרלמנט הילדים על 'מרכז המחר', מרכז תרבות וחדשנות לשינויי אקלים המוקם בימים אלה בהרצליה.
פרלמנט הילדים של הרצליה, פרלמנט "מ.ע.ז" (מנהיגות, ערכים וזכויות ילדים), פועל השנה במסגרת שלוש ועדות עירוניות: ועדת עירוניות, ועדת איכות הסביבה וועדת חינוך. הפרלמנט מופעל על ידי עמותת יסוד הפועלת על מנת לקדם את השיח ואת ההבנה של זכויות יסוד בחברה, ולמען שיתוף ילדים בתהליכי קבלת החלטות, בנושאים הקשורים לחייהם.
עו"ד עדי שי, יו"ר הוועד המנהל של עמותת 'יסוד': "מדובר ביוזמה מבורכת, שלא הייתה באה לעולם אלמלא תמיכתה של העירייה. המטרה שלנו היא להעניק לילדים כלים על מנת שיוכלו להיות אזרחים מעורבים יותר, היודעים את זכויותיהם. תכנון אסטרטגי הוא כלי ראשון במעלה והזדמנות פז עבור הילדים להכיר את עבודת העירייה וללמוד יחד עד כמה חשובה מעורבות התושבים, גם הילדים שבהם, בהליכים השונים".