הרצליה מצטרפת לרשימה מכובדת של כ- 55 רשויות בהן המיזם יצא לדרך וזכה להצלחה גדולה. במהלך תקופת פיילוט, יפעלו בעיר 3 חברות רכב זכייניות שיתנו לתושבים את שירותי הרכב השיתופי: שלמה sixt, סיטי קאר ו-CAR2GO.
1 צפייה בגלריה
רכבים שיתופיים בהרצליה
רכבים שיתופיים בהרצליה
רכבים שיתופיים בהרצליה
(צילום: דוברות העירייה)
קראו גם >>>
השימוש בשירות מצריך הרשמה קצרה ופשוטה באפליקציה שניתן לעשות באופן מידי בכל עת ומכל מקום. מודל הרכב השיתופי מנגיש לתושבים את האפשרות להשתמש ברכב כשעולה צורך נקודתי. הרכבים חונים ונאספים בנקודות מסומנות ברחבי העיר ומבטיחות נגישות גבוהה ונוחה.
מודל הרכב השיתופי הינו סטנדרט בינלאומי של ניידות בזכות השילוב של נוחות נסיעה ברכב פרטי, וחינוך לוויתור על אחזקת רכב. השירות הוא נגיש וזמין בכל עת – הלקוח יכול להשתמש בשירות בכל שעות היום (24/7) וממספר חניות ייעודיות. שירות השכרה הוא דיגיטלי – ללא התקהלות וללא מגע יד אדם. השירות ללא התחייבות וללא דמי מנוי.
השירות נותן פתרון נוח לצעירים - היתר השימוש ברכב הוא מגיל 18 ומעלה, חוסך להורים תשלום ביטוח נהג צעיר ולא תופס את הרכב בסופ"ש.
ניתן למצוא חניות של הרכבים השיתופיים ב-5 מוקדים ברחבי העיר: באזור התעשייה - רחוב משכית בסמוך לחניון סאבסטיאן, במרכז העיר - רחוב העצמאות בפינה הצפון מערבית של חניון התחנה המרכזית לשעבר, באונ' רייכמן - רחוב האוניברסיטה פינת כנפי נשרים, בנווה אמירים – רחוב אמירים פינת בן גוריון, בגליל ים – רחוב יצחק שמיר פינת גדעון האוזנר.
ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, אומר: "העירייה פועלת כל העת כדי להיטיב עם איכות החיים של התושבים וממשיכה להשקיע מאמצים רבים למציאת פתרונות חדשניים לתחבורה בעיר. הרכבים השיתופיים יתנו מענה איכותי לתושבים, יפחיתו את התלות בכלי רכב פרטיים ויהפכו את העיר לנגישה ומקיימת יותר".
חברת מועצת העיר ומחזיקת תיק התחבורה, דניאל איזנברג צדיקים, אומרת: "הרכבים השיתופיים זוכים להצלחה בכל הערים בהן המיזם פועל, ואני בטוחה שכך יהיה גם אצלנו בהרצליה. אנו חושבים כל הזמן כיצד לשפר את מצב התחבורה בעיר ולהוריד את העומס בכבישים, וזהו צעד נוסף בשורה של יוזמות ופעולות שאנו מבצעים".