נלחמים במפגעי הרעש: שלוש רשויות, רעננה הרצליה וכפר שמריהו, הגישו ביום חמישי האחרון בג"צ נגד רשות שדות התעופה האזרחית בתביעה להקטנת מפגעי הרעש וצמצום שעות הטיסה בשדה התעופה בהרצליה: "לא רוצים לסגור את השדה רק לצמצם את סבלם התושבים".
1 צפייה בגלריה
מטוס ממריא משדה התעופה בהרצליה
מטוס ממריא משדה התעופה בהרצליה
מטוס ממריא משדה התעופה בהרצליה
(צילום: קובי וולף)
קראו גם >>>>
שלוש הרשויות מבקשות משופטי בג"צ, לקבוע: מגבלות רעש לשדה, איסור הטסת מטוסים שאין להם תעודת רעש. כ 75% מהמטוסים בשדה פועלים עם רעש שאינו תיקני, אכיפת המגבלות על איסור טיסות כיף וחוויה, מגבלת אימוני טייסים לשמירת כשירות עד 18 שעות בשנה לטייס ואכיפת מגבלת שעות הפעילות, ומגבלות האוסרות לאחר המראה חציית קו מסילת הברזל.
בעתירה מציינים בנתונים מספריים את העלייה בנפח הפעילות בשנתיים האחרונות והסבל הרב של התושבים. לעתירה צורפו שתי חוות דעת מומחים: פרופ' יוסי ריבק על השפעות בריאותיות של רעש המטוסים, ודר' אסנת ארנון על היבטי רעש ייחודיים משדות תעופה קטנים כמו הרצליה.
ראש עיריית רעננה חיים ברוידא: "לאחר התנהלות ממושכת מול רשות שדות התעופה האזרחית שלא העלתה תוצאות, הגשנו לבג"צ שלוש הרשויות - רעננה, הרצליה וכפר שמריהו, תביעה ודרישה להקטנת מפגעי רעש המטוסים והגבלה וצמצום היקף הטיסות בשדה תעופה הרצליה. אני מבקש להדגיש; העתירה לא מכוונת לסגירת שדה התעופה בהרצליה. אלא להקטנת הסבל מתושבים המתגוררים בשכונות מעליהן מתבצעות הטיסות".