שוטרי השיטור הימי של משטרת מחוז ת"א הצילו לפני למעלה משנה צבה שנפגעה בלב ים. הצבה עברה שיקום ארוך במרכז הצלה לצבי ים של רשות הטבע והגנים והיום השוטרים והפקחים סגרו מעגל והשיבו אותה לים יחד עם פקח רשות הטבע והגנים מהיחידה הימית.
1 צפייה בגלריה
נקבת צב ים חום "אריאל" נמצאה במהלך החורף בים מול הרצליה
נקבת צב ים חום "אריאל" נמצאה במהלך החורף בים מול הרצליה
נקבת צב ים חום "אריאל" נמצאה במהלך החורף בים מול הרצליה
(צילום-דוברות המשטרה ורשות הטבע והגנים)
לפני כשנה הבחינו שוטרי השיטור הימי בצבה בלב ים, כשהיא במצוקה. השוטרים משו אותה מהמים והעבירו אותה לרשות הטבע והגנים, שם עברה טיפול ושיקום ארוכים.
נקבת צב ים חום "אריאל" נמצאה במהלך החורף בים מול הרצליה ע"י צוות שיטור ימי תל אביב, אשר אספו אותה והיא הגיעה לטיפול במרכז הארצי להצלת צבי ים. היא עברה בדיקות רפואיות קפדניות וטיפול מסור ע"י צוות המטפלים והמתנדבים של מרכז ההצלה ואף אבחון CT אצל ד"ר צחי אייזנברג. "אריאל" אובחנה עם פגיעת הדף (כתוצאה מפיצוצים ימיים שמקורם טרם ידוע), אשר גרמה לנזק ברקמות הרכות (ריאות ואוזניים). לאחר שיקום ארוך של מספר חודשים, אריאל עלתה במשקל, התחזקה ונמצאה בריאה בבדיקת CT חוזרת.

הצבה אריאל מוחזרת לים
(צילום: דוברות המשטרה ורשות הטבע והגנים)

היא שבה אל הים בשחרור מסירה בהשתתפות צוות שיטור ימי תל אביב ופקח ימי של רשות הטבע והגנים.
קראו גם >>>>
שימו לב לצבי ים שנפלטו לחוף או צפים בים ודווחו מיד למוקד רט"ג 3639*, הישארו עם הצב עד הגעת מתנדב/פקח או הביאו את הצב למרכז ההצלה לאחר הדיווח. אם הצב מסובך בפסולת, לא להסיר את הפסולת ולא לשחרר את הצב חזרה לים. יש להביא את הצב לטיפול במרכז ההצלה עם הפסולת כפי שהוא.
אתמול (ראשון) בסיום הטיפול בצבה, שוטרי השיטור הימי, ביחד עם פקחי רשות הטבע והגנים, סגרו מעגל והשיבו את הצבה בחזרה לביתה בלב ים.