אתרע מזלם של דיירי רחוב אחד העם 21 (פינת רחוב סוקולוב) שבחזית הבניין שלהם התמקם לפני כמה שנים סניף שכונתי של רשת המרכולים רמי לוי שיווק השקמה. מאז נכשל מאבקם לסלק משם את המרכול, הם ממשיכים להתמודד עם משאיות האספקה, פחי האשפה שעל המדרכה ובתוך חדר האשפה, ועם תקלות הביוב במרתף הבניין שבבעלות העירייה.
1 צפייה בגלריה
האשפה ברחוב. "תוציאו את המפגע הזה מחיינו"
האשפה ברחוב. "תוציאו את המפגע הזה מחיינו"
האשפה ברחוב. "תוציאו את המפגע הזה מחיינו"
(צילומים: פרטי)
קראו גם >>>>
"מאז שרשת רמי לוי נכנסה לבניין אנחנו בסיוט אחד גדול", אומרת אחת הדיירות, "כמויות האשפה מטורפות, וכל החנויות בסביבה משתמשות במרכז האשפה החדש שפתחה כאן העירייה. יש שם מיכלי אשפה ענקיים, ובלילה מגיעים מסכנים כדי לחטט באשפה, עושים רעש ומעירים אותנו. אנחנו סובלים כתוצאה מכך שעיריית הרצליה הקימה מערכת ביוב ענקית במרתף הבניין, שאמור לשמש חניה לדיירים. מידי פעם מערכת זו נסתמת, ומגיעה לכאן משאית לניקוז הביוב".
את תלונותיהם על המטרדים הסביבתיים והמפגעים התברואיים הפנו הדיירים שוב ושוב למוקד העירוני. בעניין האשפה: "מתי תסגרו את חדר האשפה החדש של רמי לוי? הסירחון של האשפה עולה בלובי, בפיר המעלית ובגרם המדרגות. כל יום נוסף עוד פח אשפה והכל מתחת לחלונות חדרי השינה וחדרי הילדים", טענו.
לדבריהם, "הצחנה נוראה במיוחד כשהם שוטפים את המיכלים. עובדת של רמי לוי מנקה את שאריות האשפה לתוך פח אשפה ציבורי מול הכניסה לבניין. כל יום משאבה שואבת ביוב מהחניון השייך לעירייה. הרעש והסירחון של המשאבה מפריעים לנו".
עוד הם טוענים בעניין משאיות האספקה: "המשאיות עומדות על המדרכה ועל מעבר החצייה, מורידות סחורה, חוסמות את הדרך, מפריעות לתנועה בסירקין ובאחד העם...צעקות של המובילים... פקקים נוראיים... משאיות ענק עושות רוורס בשש בבוקר..".
התושבים לא חוסכים בביקורת נגד העירייה: "איפה הפקחים? למחלקת הפיקוח לא אכפת מאיתנו".
מהעירייה נמסר: "העירייה מכירה היטב את מה שקורה במקום ופועלת ללא לאות על מנת למנוע את המטרדים. רמי לוי הקים את העסק שלו ללא רשיון עסק ובניגוד להיתר קיים. העירייה הגישה כנגדו כתב אישום בגין הפעלת עסק ללא רשיון. בית המשפט אמנם מצא אותו אשם - אך נמנע מלגזור את דינו ולהורות על סגירת העסק. העירייה ביקשה מספר פעמים מבית המשפט לאפשר סגירה מיידית של העסק, אך בית המשפט נמנע מלעשות כן. מי שהקים בחניון התת קרקעי מערכת ביוב, ללא אישור, הינו העסק של רמי לוי והעירייה פעלה בנחישות להסיר את המפגעים האלה, כולל קנסות כספיים, עתירה לבית משפט וכמו כן, פעלה העירייה והוציאה צו פירוק למערכת ומשלא נענתה ע"י בעל העסק, פירקה בעצמה את מערכת הביוב הפיראטית במקום".
תגובת פיני שטרית, מנכ"ל קבוצת קופיקס המפעילה בין היתר את סניפי רמי לוי בשכונה: "עם פתיחת החנות לפני כשלוש שנים החליט מספר מצומצם של שכנים וסוחרים בסביבה לעשות הכל כדי לסגור אותה וממציאים תלונות שלא תואמות כלל את המציאות. אנחנו מקפידים לפעול בהתאם לחוק. יש אזור פריקה וטעינה מוסדר, אנחנו מקבלים ספקים רק משעה 09.00 בהתאם לדרישות העירייה. אין מטרדים תברואתיים ויש לנו אישור של משרד הבריאות לחנות, אשפה מפונה לפחי אשפה בהתאם לדרישות העירייה. אין מלגזות בחנות בכלל. אנחנו לא מחוברים לביוב של הבניין ולכן לא ברורה התלונה על סתימות בביוב. העירייה עושה הכל כדי לסגור את החנות".