רוכבי אופניים טוענים שחסימת הגשר להולכי רגל ורוכבי אופניים באזור רשפון למעבר אופנועים וטרקטורונים מקשה גם על רוכבי האופניים. לטענתם, המחסומים שהוצבו בשני עברי הגשר מאלצים את הרוכבים לרדת מהאופניים ולתמרן איתם ברגל בעלייה לגשר ובירידה ממנו. לדבריהם, "כדי לחסום אופנועים וטרקטורונים מספיק מחסום רגיל בגובה חצי מטר וברוחב חצי מטר".
קראו גם > >
הגשר שנמתח מעל כביש 20 ומסילת הרכבת כבר זכה לכינוי "גשר הקורונה", כי בנייתו הושלמה במהלך הסגר הראשון, לאחר עיכוב של שנתיים בהנחת הקורה האחרונה. "הגשר נמתח מעל השדות ומוביל משום מקום לשום מקום, ומשמש בפועל כמעט רק את רוכבי האופניים הספורטיביים, כמונו", אומר מנהל מועדון Velocity מרעננה צור חלמיש. לדבריו, מתכנני הגשר הציבו מחסום מתכת כפול בכניסות משני צדי הגשר. "אפילו הליכה ברגל עם האופניים קשה, כי המחסום גבוה, צר ועקלתוני כמו כניסה למכלאת בקר. המחסומים מונעים תנועה שוטפת של רוכבים על הגשר ונוצר פקק מיותר".
"רכבתי במעבר הזה והייתי מאוד רוצה לפגוש את האדם שתכנן אותו", אומרת אירנה מאזין מרעננה, פעמיים אלופת ישראל בתחרויות הטריאתלון "איש הברזל" ("ישראמן") ובעלת הישגים אישיים מרשימים באליפויות העולם. "תעביר קבוצת רוכבים על הגשר וקטעת להם לגמרי את הזרימה". לדברי חלמיש, בגשרים להולכי רגל ואופניים נוהגים להציב עמודים צבועים נמוכים המונעים כניסה של טרקטורונים, אך מאפשרים לאופניים להיכנס ללא הפרעה. כדי למנוע כניסת אופנועים מציבים שלטי "אין כניסה לאופנועים". "תכנון נכון מבוסס על תמיכה בצרכי המשתמשים בו, ולא הפרעה להם", אומר חלמיש.
מנתיבי ישראל נמסר: "בטיחות משתמשי הדרך היא ערך ראשון במעלה, גם כשזה לעיתים 'גוזל' כמה שניות של רכיבת פנאי על אופניים. אמצעי הבטיחות הנ''ל הותקן כדי למנוע עליית אופנועי שטח הרוכבים במהירות ובכך עשויים לסכן את חייהם של ילדים ומבוגרים כאחד - הולכי רגל ואופניים. אנו מאחלים שנה של בריאות וערבות הדדית שבה מעריכים את ה-יש".