מה נשתנה הסגר הזה? ביום שישי האחרון נכנס פקח עיריית הרצליה לחנות פאנקי טאון שבקניון ארנה והודיע שיש לסגור את המקום. החנות, שנפתחה רק מעט לפני התפרצות הקורונה בישראל התחילה כמעין כלבו לבית ומאז פרוץ המגפה מתמקדת במוצרים הכה נחוצים בעת הזאת, מסכות ואלכוג'ל.
1 צפייה בגלריה
ליאור אברהמי. "אטימות"
ליאור אברהמי. "אטימות"
ליאור אברהמי. "אטימות"
(צילום: פרטי)
קראו גם >>
אלא שליאור אברהמי, הבעלים של המקום, לא ממש מבין מה השתנה מאז הגל הראשון שבמהלכו כן אפשרו לו לפעול, מספר שבמהלך החודשים האחרונים ביקרו בחנותו גם שוטרים שרכשו מוצרים ואף אחד לא רמז שמדובר בעסק שאינו חיוני. הוא כבר לא מבקש הרבה, הוא אומר, רק את האפשרות לשרת אנשים בסטנדים שיציב מחוץ לחנותו ובהם יימכרו רק מוצרים ברוח התקופה, החיוניים לשמירה על היגיינה ובריאות.
"הסגירה הזאת היא לא הגיונית", הוא מתרעם, "נשמע הגיוני שאני לא יכול למכור מסכות אבל פיצוציות יכולות למכור סיגריות, גרעינים ושוקולד? האטימות הזאת שאני לא יכול לשים שולחן בחוץ זה לא נורמלי".
לאברהמי היו חנויות נוספות שנאלץ לסגור תחת אילוצי התקופה, והוא צבר גם חוב ארנונה בעיריית הרצליה, חוב שהצליח לפרוס לתשלומים ואותו הוא משלם מדי חודש. "האבסורד הוא שנתתי לעירייה צ'קים ושלושה חודשים הצלחתי לשלם 20 אלף שקל בחודש ועכשיו אצטרך להפסיק לשלם להם בגלל הסגירה הלא הגיונית הזאת", הוא אומר.
לדבריו, מאז ההחלטה על סגירת העסק ללקוחות ופתיחתו רק למשלוחים, דבר שמבחינתו לא ריאלי ולא כלכלי, הוא ניסה להשיג את מחלקת רישוי עסקים, לשווא. "אם עד עכשיו עבדתי עם כל מה שקשור לקורונה, המינימום זה להשאיר פתוח את כל מה שקשור לקורונה", הוא מסכם.
מעיריית הרצליה טרם נמסרה תגובה.