כשהמלחמה ממשיכה להתנהל וכ שהטמפרטורות מתחילות לעלות, עונת הרחצה באזור השרון מתחילה בשבוע הבא (15.4) עם פתיחתם של שמונה חופים בהרצליה. מה התחדש השנה, כמה עולה בקבוק מים וקרטיב, כמה נשלם על שעת חנייה, איפה אפשר לגלוש ומהו החוף הכי ייחודי בישראל. המדריך המלא לעונת הרחצה.
6 צפייה בגלריה
פותחים את חופי הרצליה
פותחים את חופי הרצליה
פותחים את חופי הרצליה
(צילום: יאיר שגיא)

"החוף השקט"

(לוח עם סמלים)
החל מעונת הרחצה הקרובה יפעל בחוף אכדיה צפון מתחם מונגש לטובת ילדים ובוגרים עם מוגבלויות בלתי נראות (רצף אוטיסטי, הנמכה קוגניטיבית), כדי לאפשר להם חוויה מהנה ואופטימלית בים שמותאמת לצרכים הייחודיים שלהם. במתחם השקט הוצב לוח תקשורת שמכיל סמלים חזותיים המאפשרים לאנשים עם מגבלה תקשורתית להביע את עצמם בהצבעה על הציור. במתחם הוקמו משטחים על החול ומתקני הצללה, ובכניסה למתחם יחולקו צמידי זיהוי שעליהם ניתן יהיה לרשום שם וטלפון שיעזרו לאתר בקלות אדם שהלך לאיבוד.

6 צפייה בגלריה
רק לגולשים
רק לגולשים
רק לגולשים
( צילום: עיריית הרצליה)

כמו כן, ניתן יהיה להשאיל אוזניות מבטלות רעש לכל מי שרעש מפריע לו, וימכרו גרביים מיוחדות המותאמות להליכה על החול והמים. הפרויקט הוא פרי יוזמה של תלמידי בית ספר 'יצחק שמיר' במסגרת תכנית "שגרירי הים" והוא בשיתוף פעולה עם רשות החופים, מחלקת הנגישות, מחלקת משאבי קהילה ומשרד הפנים. פרויקט "שגרירי הים" נולד מתוך מטרה לחנך ילדים כבר מגיל היסודי לבטיחות בים, לקיימות ולהוגנות, מתוך הבנה שכולם זכאים ליהנות מהים וחופיו.

חוף הגולשים

(רק מתרחצים? לא כאן)
עיריית הרצליה הכריזה על "חוף הכוכבים" צפון - כחוף גולשים. זו הפעם הראשונה שחוף ים בהרצליה מוסדר עבור קהילת הגולשים.
בחוף, המתפרש על אורך של כ-100 מטרים, ניתן לקיים פעילויות שייט, גלישת גלים, גלישת רוח וקייקים. מטעמי בטיחות, לא תתאפשר פעילות קייטסרפינג ושייט מוטורי, ולא תתאפשר כניסת מתרחצים לצורכי רחצה. החוף מאובזר בשילוט ובמתקני רחצה ושירותים נגישים שיהיו פתוחים לציבור גם בימי החורף. בנוסף הוקמו בחוף סככות הצללה מתקדמות.

חוף הכלבים

(לזכר זילי הגיבור)
לאור הצלחת הפיילוט שהפעילה העירייה בשנה שעברה בחוף הכלבים על שם הכלב זילי בסידני עלי, ולבקשת התושבים, חוף הכלבים עובר למיקום חדש, נגיש, מרווח ומרכזי יותר - חוף אכדיה דרום.

6 צפייה בגלריה
חוף מיוחד לכלבים
חוף מיוחד לכלבים
חוף מיוחד לכלבים
(המחשה: שאטרסטוק)

לפני כחצי שנה, בינואר 2024, נפתח רשמית חוף הכלבים החדש ובו פרושים מתקני אג'יליטי, ספסלים ושולחן פיקניק, מתקני שתייה, מקלחות לכלבים ושכשוכיות לכלבים.
כזכור, חוף הכלבים נקרא על שם הכלב זילי, שנהרג בחילופי אש בשכם באוגוסט 2022 בעת פעילות מבצעית של לוחמי הימ"מ ללכידת מבוקש בפעילות טרור. זילי השתתף בעשרות פעילויות מבצעיות בימ"מ לסיכול טרור ולשמירה על ביטחונם של האזרחים.

החוף הנפרד

(קטן שבשבת פתוח לכולם)
החוף מיועד לציבור הדתי והוא ייפתח לרחצה החל מ-1 ביוני. הרחצה לנשים בימי ראשון, שלישי וחמישי ולרחצת גברים בימים שני, רביעי ושישי. בשבת החוף פתוח לכלל המתרחצים, מאחר והציבור הדתי אינו פוקד אותו. החוף הנפרד הינו חוף קטן, נקי ממסעדות ומרעשים מיותרים.
סמוך אליו הוקם מועדון הגלישה "ים שמיים" על ידי חי דוד שמעון בן ה-25, קצין בצנחנים וחברו הטוב ניר (נירו) בנימין וינטר בן ה-26, לוחם ביחידה מובחרת מסווגת. השניים מדריכי גלישה, ובין היתר גם מדריכים נוער בסיכון, וחברים טובים: "אנחנו בין מועדוני הגלישה היחידים בארץ שנותן מענה גם לציבור הדתי. כל אחד ראוי וזכאי להיות שלם על עצמו, לתת לו כלים להתמודדות עם החיים המאתגרים באמצעות הגלישה", הם אומרים.

חוף דבוש וכל היתר

(רצועת חוף רחבה)
בנוסף לחופים ייעודיים אלו, כמובן שישנם גם יתר החופים האהובים והמוכרים:
חוף אכדיה צפון: חוף 'דגל כחול' מוכר לרוב התושבים בכינוי 'חוף דבוש', על שם מסעדת 'דבוש', שפעלה במקום בעבר. כיום, זה אחד החופים המבוקשים בגלל רצועת החול הרחבה ביותר מבין כל החופים בהרצליה והנגישות הנוחה לחוף הן למשפחות והן לבעלי מוגבלויות (במקום ישנו המחתם השקט) ניתן לחנות את הרכב בקרבת המעליות (מלון דניאל) ולרדת אל החוף בעזרת הדק, שמגיע כמעט עד קו הים.

6 צפייה בגלריה
תמונות החטופים בירידה לחוף
תמונות החטופים בירידה לחוף
תמונות החטופים בירידה לחוף
(צילום: יאיר שגיא)

חוף אכדיה: נחשב לחוף הספורטיבי בעיר ובעונת הרחצה מתקיימים בו משחקי כדור עף, פוצ'יוולי וקט רגל. כחלק מהנגשת החופים לציבור בעלי המוגבלות, תמצאו בחוף אכדיה צפון שתי מעליות עבור ציבור הנכים ובעלי העגלות , בעמדת החובש אפשר לקבל כיסא גלגלים מותאם לרחצה בים.שירותי החוף: תחנת עזרה ראשונה, תחנת הצלה, חניון ציבורי בתשלום, מקלחות, שירותים, כיסא גלגלים מותאם לרחצה בים , ספות שיזוף, שמשיות להשכרה ומגרש כדור עף.
חוף 'דגל כחול': נמצא בין אכדיה דרום לאכדיה צפון, ניתן להגיע לחוף הן מצפון והן מדרום. החוף ממוקם מתחת למלון דן אכדיה הינו רחב ומזמין, באי החוף הם בעיקר חבר'ה צעירים.
גם בחוף זה תמצאו שירותים ומקלחות ובעמדת החובש ניתן לקבל כסא גלגלים מותאם לרחצה בים וגם בו תמצאו שבילי הנגשה עד קו המים.
חוף אכדיה דרום: החוף צמוד למרינה. ניתן לחנות את הרכב בקרבת המרינה ולהיכנס לטיילת מצידה הדרומי או בחניון (פרטי ובתשלום) שצמוד לחוף. גם בחוף זה שבילי הנגשה עד קו המים וגם כאן תמצאו בעמדת החובש כסא גלגלים מותאם לרחצה בים.
חוף השרון: החוף ממוקם בסמוך לכיכר דה שליט, בה תמצאו את גלריית אומנות (תירוש), מסעדות, קיוסקים, מיני מרקט ובהמשך ממוקמת גלידת 'אריה' הוותיקה. בכניסה לחוף עוברים דרך קשתות, שביל מרוצף ורחב ידיים שמציידו מדשאה מזמינה וטיילת לאלו, שמעוניינים לקחת הפסקה מהחול החם.

6 צפייה בגלריה
חוף השרון
חוף השרון
חוף השרון
(צילום: אסף פרידמן )

באי החוף הם בעיקר משפחות, בעיקר בגלל הנגישות, חנייה בחינם והשירותים הנמצאים בחוף: מקלחות, שירותים, מזון, ספורט ימי ואף מוזיקה שנשמעת מבתי הקפה במקום. בסופי שבוע החוף מלא לרוב במשפחות עם ילדים ובאמצע שבוע הפנסיונרים נמצאים בו. יש בו ספות שיזוף, שמשיות להשכרה, מתקני הצללה ומתקני כושר.
חוף זבולון: חוף 'דגל כחול' קרוי על שם מבנה שהוקם ב-1939 על ידי אגודת 'יורדי ים זבולון' בין חוף אכדיה לחוף השרון.
כיום תמצאו במקום את שבט צופי ים 'דקר' העורכים במקום פעילויות מגוונות. שירותי החוף: תחנת הצלה, תחנת עזרה ראשונה, חניון בתשלום, מקלחות, שירותים, מתקני כושר ושעשועים.
החוף הדרומי או המוכר בשמו בקרב תושבי השרון "חוף המזמוזים": מדובר בחוף אסור לרחצה שמיועד לספורט ימי לא מוטורי. בחוף מותקנת תאורת לילה המאפשרת לבצע פעילות ספורט ימי לא מוטורי גם בשעות החושך כאשר התנאים מתאימים. (גובה גלים מעל 60 ס"מ) חניה –בדרך העפר לאורך המצוק (החנייה על קצה המצוק אסורה) ובתחומי המרינה. בימים אלו, מקדמת החברה את הסדרת החנייה וטיילת כניסה לחוף.

קפה, אבטיח ובירה

(לקנות או להביא מהבית?)
בניגוד לערים רבות בישראל שהנהיגו פיקוח על מחירי המזון והמשקאות, בעיריית הרצליה טרם הנהיגו מנגנון פיקוח מוסדר (למעט הערות כלליות במכרזים של הזוכים בחנויות על קו החוף - שאותם ניתן לעקוף די בקלות).

6 צפייה בגלריה
החוף הכחול
החוף הכחול
החוף הכחול
(צילום: יאיר שגיא)

באופן רשמי עדיין לא נפתחו כלל החופים והחנויות הנמצאות בחופים המותרים לרחצה בחורף חוף השרון וחוף אכדיה, טרם פרסמו את המחיר המלא לקראת הקיץ הקרוב, בבדיקה שערכנו בסוף השבוע האחרון בשלושת החופים שהיו פתוחים לרחצה בחורף, גילינו, כי מי שיגיע לחוף בהרצליה ישלם על מיטת שיזוף כ-25 שקל ליום, עם מזרן יוקרתי זה מגיע ל־40 שקל.
בקבוקי מים מינרליים קטנים נמכרים בסביבות ה-10 שקלים בממוצע, פחיות שתייה מוגזת גם יימכרו בממוצע במחיר 10 שקלים לפחית, כריכים (תלוי מה המרכיבים הכוללים בו) נעים בין 20 שקל לכריך בינוני, ויכול להגיע גם לכריכים משודרגים בינוניים לסך של 45 שקל, לא פחות. מחירם של הקרטיבים ינועו בין 7-8 שקלים. ומחירם של ארטיקים ממותגים (מגנום, טילונים וכו) יכול להגיע גם ל- 18 שקלים ליחידה.
ותוסיפו על זה קפה, אבטיח או בירה. יש משפחות שמעדיפות להגיע לחוף עם כיסאות, צידנית, עם אבטיח קר או ארוחות ליום שלם. "אנחנו יושבים על ארוחת צהריים משפחתית ומשלמים לא פחות מ־500 שקל", אומר תושב העיר.

ומה עם חנייה?

בעוד שבהרצליה פועל שירות קווי החוף, שירות הסעות ללא תשלום למוקדי הבילוי בעיר, ביניהם לחופי הים, הרי שרבים מאוד מגיעים עם רכבם לחוף, וזה יעלה לכם ודי הרבה.
תושבי הרצליה המחזיקים במדבקה "אני מהרצליה" רשאים לחנות ברחבי העיר בהנחה. המדבקה מעניקה לתושבים 50 אחוז הנחה בעת חנייה בהרצליה במקומות מוסדרים באבני שפה 'כחול לבן' או בחניונים הסמוכים לחוף הים. עלות חנייה עד לשעה לתושב הרצליה יכול להגיע ל-7 שקלים בממוצע. עיריית הרצליה דואגת כל העת לאכוף את חוקי החנייה ולהבטיח תנועה שוטפת ובטוחה לרווחת הנהגים והולכי הרגל. אגף שיפור, איכות ופיקוח הסביבה של העירייה אחראי על אכיפת חוקי החניה בעיר.
למבקרים שאינם תושבי הרצליה יכולה עלות החנייה להגיע לכ-20 שקלים לשעה ואילו בשטחים פרטיים ל-30 שקל לשעה. לפעילה החברתית סוזי נדב יש טענות על כך: ''מאוד קשה להגיע לחלק מהחופים דרך מדרון תלול או מדרגות, כשהרכב חונה במרחק. אבל ככה זה כשאין חנייה. זה או לחכות זמן ארוך שתתפנה, או לחנות רחוק''.
יש לציין כי בכל חופי הרצליה העירייה אוסרת להקים אוהלים בחופים, להביא בקבוקים מזכוכית או נרגילות מזכוכית, מנגלים, קיים איסור להביא בידוריות (בוקסות) לחופים וכן, אין לערוך מסיבות בחופים.

קראו גם:

כמה זה עולה לנו:

קרטיב, מים ומיטת שיזוף

מיטת שיזוף כ-25 שקל ליום.
עם מזרן יוקרתי: 40 שקל.
בקבוק מים מינרליים קטן: כ־10 שקלים בממוצע.
פחית שתייה מוגזת: כ־10 שקלים בממוצע.
כריך (תלוי מה המרכיבים הכוללים בו): בין 20 שקל. לבינוני, ועד 45 שקל.
קרטיב: בין 7-8 שקלים.
ארטיק ממותג (מגנום, טילונים וכדומה) יכול להגיע גם ל-18 שקל.
חנייה: עד לשעה לתושב הרצליה, 7 שקלים בממוצע.
מבקרים שאינם תושבי הרצליה ישלמו כ-20 שקל.