שמעתם בום גדול ולא הייתה אזעקה? יתכן שמדובר בטיל שיורט מעל הים שמוגדר כשטח פתוח. אבל, מה אמורים לעשות הרוחצים בהישמע אזעקה? "מיינט" בדק את הנחיות פיקוד העורף וגם יצא לשטח לשיחה עם הרוחצים הקבועים ואחד המצילים.
3 צפייה בגלריה
חוף הסלע בת ים
חוף הסלע בת ים
מה עושים כשיש אזעקה?
(צילום: איילת רוטה)

בחלק מהימים בחודש האחרון כאשר הדריכות הבטחונית הייתה גבוהה במיוחד, נסגרו חופי הרצליה לרחצה בהנחיית פיקוד העורף. החלטה נבונה מאחר ורוב השברים מהיירוטים נפלו בלב ים, וחלקם ממש מול חופי הרצליה, עת השמיעו בום ענק שהרעיד את כל העיר והסביבה.

קראו גם:

הנחיות פיקוד העורף בחופי הרצליה


כעת (נכון לבוקר ראשון 13.10.2024) החופים פתוחים ומותרים לרחצה, אבל - חשוב להיות זהירים ולהישמע להנחיות מצילות החיים גם בזמן שחייה.
בשיחה של כתב "מיינט" עם פיקוד העורף נמסר כי, "הרצליה היא עיר ירוקה. ניתן לקיים פעילויות חינוכיות, ניתן לקיים אירועים של עד 2,000 איש, מקומות עבודה יתנהלו כרגיל עם אפשרות למציאת מיגון מתאים בשעת אזעקה".
מה קורה עם חופי הים, הרי יכולה להיות עוד אזעקה כל רגע?
"הרצליה היא עיר ירוקה, ולכן ניתן לרדת לחופי הים ולהתרחץ בים".
אבל מה קורה אם מישהו שוחה בים ויש אזעקה, בדיוק לשם נופלים רוב הרסיסים...?
"צריך להגיע כמה שיותר מהר לחוף ולהתמגן".


3 צפייה בגלריה
הנחיות פיקוד העורף 13.10.2024
הנחיות פיקוד העורף 13.10.2024
הנחיות פיקוד העורף 13.10.2024
(צילום מסך: אתר פיקוד העורף)

"אני לא יכול לשחות לחוף בדקה וחצי"


האם ההנחיות של פיקוד העורף ישימות בשטח? מיכאל (מישמיש) בורא הוא תושב ששוחה מדי בוקר בים לעומק של עד 1,800 מן החוף, גם באמצע החורף או באמצע מלחמה, והוא מספר: "כבר יצא לי כמה פעמים שהייתי כ-400 מטר מהחוף תוך כדי שחייה ואז נשמעה אזעקה, ואני מדבר בתקופה שאין שום הגבלה של פיקוד העורף על העיר הרצליה".

מה עשית?
"לאן אני יכול ללכת? האזעקה זה דקה וחצי. לשחות חזרה לחוף 400 מטר בדקה וחצי – אני לא מצליח. אני גם לא חושב שאלוף העולם יכול לעשות את זה כשיש גלים, אז החלטתי שאני נשאר והמשכתי לשחות".

3 צפייה בגלריה
מיכאל (מישמיש) בורא. חוף הסלע בבת ים
מיכאל (מישמיש) בורא. חוף הסלע בבת ים
מיכאל (מישמיש) בורא
(צילום: עצמי, איילת רוטה)

לא פחדת שיפלו עלייך רסיסים?
"אין לך מה לעשות כשאתה נמצא בלב ים. בשביל לא לפחד או לחשוב על זה שאין לך פתרון מציאותי, אתה פשוט ממשיך לשחות ומקווה לטוב. ברור שזו לא חוויה כיפית, אבל לפחות אם יצאת בריא ושלם – עשית את הספורט הימי שלך".

מה עושים המצילים?


בימים האחרונים, גם כאשר פיקוד העורף אסר את הרחצה בים, הבחין בלא מעט מתרחצים שהגיעו לחוף, "יש אנשים שמתעלמים מהוראות פיקוד העורף. בעיקר בין השעות 06:00 ל-08:00 בבוקר, עוד לפני שמגיעים הפקחים. אחרי זה כולם מתפזרים...".
גם כשאסור?
"בהחלט, אפשר ממש לספור עשרות אנשים שמתרחצים בים, וכן – זה עשוי להיות מסוכן".
ומה עושים המצילים? אחד מהם שיתף את "מיינט" ואמר: "בימים שפיקוד העורף נותן את ההוראה שאסור להיכנס לים, אנחנו אוסרים את הירידה לים. אנשים לא נכנסים בשום פנים ואופן, ואנחנו מונעים את הכניסה אפילו לחופים".
לכם, המצילים, יש איפה להתמגן בשעת אזעקה?
"אין לתושבי הרצליה מה לדאוג, לנו יש איפה להתחבא".