"מצד אחד, איך אפשר לשמוח אחרי שלקחו לי חלק ענקי מהלב, את האח הקטן שלי? איך אפשר להשמיע מוזיקה, לרקוד, לשמוח, לחייך, ולהמשיך להתנהג כאילו כלום לא קרה? אבל החלטנו שזה מה שעידן היה רוצה, שהוא היה רוצה לחגוג לי, שזו הצוואה שלו".
3 צפייה בגלריה
צילום: פרטי
צילום: פרטי
צילום: פרטי
כך אמרה השבוע דניאל שמחון (28), שאחיה עידן (21) נהרג בשבוע שעבר בתאונת דרכים, וביום חמישי הבא היא ובן-זוגה אלון ליבוביץ (30) יעמדו מתחת לחופה. "הכרנו לפני כשלוש שנים וחצי, ואלון הציע לי נישואין בסילבסטר הקודם. קבענו את מועד החתונה ל-12/12". החתונה תתקיים בהחלטה משותפת של כל בני המשפחה משני הצדדים.
"לי ולאשתי יפה לא הייתה כל התלבטות בעניין", אומר רון שמחון, אביו של עידן. "החלטנו לקיים את החתונה של דניאל בלב שלם. מבחינתנו זה היה מובן מאליו. ברור לנו שעידן לא היה רוצה שנחריב את השמחה. בדיוק ההיפך". "אין לי מילים לתאר את התמיכה שקיבלנו מההורים של אלון", אומרת דניאל, "הם עברו איתנו את הכול ואמרו לנו: 'מה שתחליטו, אנחנו מאחוריכם, תומכים בכל החלטה שלכם'".
"המטרה היא לבחור בחיים ולהמשיך לחיות, כמו שעידן היה רוצה", מוסיפה אחותו מאי. "עידן לא היה רוצה שנפסיק את החיים בגללו. הוא היה רוצה שירקדו וישמחו, עם מוזיקה, אולי אפילו עם מוזיקת הטראנס שכל כך אהב. החתונה הזאת תהיה מסיבה לזכרו".
"אלוף העולם"
אירוע לזכרו של עידן כבר נערך שלושה ימים לאחר מותו, בצהרי שישי שעבר, בחוף הדרומי של הרצליה, שם הוא נהג לבלות שעות ולשחק מטקות. האירוע, שנערך ביוזמת חבריו ובהשתתפות מאות בני משפחה וחברים, כלל בירה, מוזיקה, ומשחקי מטקות. "עידן היה רוצה שנצחק, הוא היה בן-אדם שמח, הוא לא היה נותן לנו בכלל לשבת שבעה", אומרת מאי.
3 צפייה בגלריה
עידן שמחון ז"ל. רצה להיות חופשי
עידן שמחון ז"ל. רצה להיות חופשי
עידן שמחון ז"ל. רצה להיות חופשי
הוריו של עידן קפצו מה"שבעה" לחוף הים כדי להשתתף באירוע. הם הצטלמו שם בתמונה משפחתית, עם שתי בנותיהם, עם כוס בירה ביד אחת, מטקה ביד השנייה, חיוך רחב, ומאחור ניצבה תמונתו של עידן עם הכתובת "אני אלוף העולם", כשם שירו של חנן בן ארי, שיר שעידן כל כך אהב.
"הוא שלח לנו את השיר בווטסאפ המשפחתי ואמר 'תקשיבו למילים — השיר כתוב עלי'", מספרת מאי ומצטטת: "'אני אלוף העולם בליפול / ולקום כמו גדול / את תראי, כמו עוף חול / אני נשרף, אבל בוחר בכל יום להמשיך לחיות / אני אלוף העולם בלרצות / לפחות לנסות'. בעקבות מותו המשמעות מתעצמת. תמיד היה אומר: 'המוות הוא ודאי, החיים לא'. זה מסביר כמה רצה לנצל כל רגע בחיים שלו. הוא אהב מסיבות, הרבה לשבת בברים, וגם עבד בבר, מוזיקה, חברים, ים, מטקות".
"כהורים היה לנו קל להתחבר לאירוע לזכרו שהתקיים בים שכל כך אהב", אומר האב רון. "ראינו שם את כל מעגלי החברים שלו, שהאירוע הזה הצליח לחבר בין כולם. לפני מותו הוזמנו לחתונה של דניאל רק עשרה חברים של עידן, אחרי השבעה נזמין לחתונה לפחות 40 חברים. כולם הפכו להיות הילדים שלנו. הם יושבים כאן, בשבעה, כל יום עד ארבע בבוקר ומגלים לנו את עידן החדש.
"הוא היה איש של טבע. רצה להיות חופשי כמו הפרפר שקיעקע על זרועו. לא פעם נעדר מאירועים משפחתיים כי העדיף להיות במסיבת טבע, לרקוד מבוקר עד ליל. הוא אהב את החיים. החיוך שלו שבה כל אחד, הייתה לו מין הילה כזאת, רק עכשיו אני מתחיל להבין מהחברים שלו מי הוא היה באמת".
"זאת הייתה הזדמנות להוריי להכיר את הפן האחר של עידן", אומרת מאי. "הם לא ממש הכירו את הצדדים האמיתיים שלו, עם הצחוקים והכול. זה לא מפיג את הכאב, אבל חימם את הלב לראות את מאות החברים שאוהבים אותו".
ממתינים למידע
שבוע וחצי אחרי, ועדיין לא ברורות נסיבות התאונה שבה מצא עידן את מותו. ככל הנראה איבד שליטה, עף מהאופנוע למרחק רב, הקסדה נשמטה מראשו והוא נפגע בראשו. "בעקבות פנייה שלנו בפייסבוק קיבלנו כמה טלפונים מעדי ראייה", אומר אביו. "אחרי השבעה נהיה חזקים יותר ונשמע מהם במה מדובר. עד אז אולי גם יגיעו תוצאות מבדיקות המשטרה. עד כה לא קיבלנו שום מידע".
3 צפייה בגלריה
צילום: פרטי
צילום: פרטי
צילום: פרטי
האב, רון שמחון, מהנדס המשמש כיועצו הטכנולוגי ויד ימינו של האומן יעקב אגם, שהה בליל התאונה באמסטרדם עם אגם, בענייני עבודתם. שם הוא קיבל את ההודעה המצמררת מבית החולים איכילוב. "אני לא מאמין שככה הקדוש ברוך הוא לקח לנו את הילד", כתב בפוסט שפירסם, "חבל שנפרדת מאיתנו בגיל כזה צעיר".
עידן נולד בהרצליה, והיה בוגר בתי הספר הנדיב, הנגיד והיובל. הוא השתחרר לפני כתשעה חודשים משירותו בצנחנים, עשה רישיון נהיגה באופנוע ובחודש יוני רכש את האופנוע שלו.
האב הוא הבעלים של החנות למוצרים אלקטרוניים וסמארטפונים "עידן 2000" במרכז הרצליה. "כשפתחנו את החנות שלנו בשנת 1998, עוד לפני שעידן נולד, קראנו לה 'עידן 2000' מתוך התייחסות לעידן הקִדְמָה הטכנולוגית ולחדשנות. עידן עבד בחנות מגיל צעיר, היה לו חוש טכני מפותח, והעברתי אליו את הידע שלי. כל השנים החברים שלו אמרו לו בצחוק: 'לאבא שלך יש חנות על שמך'. אחרי מותו, השם קיבל משמעות הרבה יותר חזקה, מצמררת. זה מעל לבינתי. יש כנראה דברים מלמעלה שגורמים לנו לקבל החלטות, שאחר כך יהיו להן השלכות על העתיד".