9 צפייה בגלריה
צילום: פרטי
צילום: פרטי
צילום: פרטי
"אין הרבה מה לספר, תבואו ותתרשמו בעצמכם": בעלי עסקים ברחובות בן גוריון וסוקולוב בהרצליה, להלן מרכז העיר, מתלוננים על הזנחה מתמשכת וחוסר טיפוח עירוני ברחובות המרכזיים. לטענתם, תלונותיהם החוזרות ונשנות לשיפור המצב אינן נענות: "בתכל'ס, כבר הרמנו ידיים", הם אומרים.
לטענת, בעלי העסקים, הבעיות אינן נקודתיות אלא רוחביות: "לא מדובר בבעיה אחת או שתיים אלא בעיה שורשית עמוקה", אמרו לנו בעלי עסקים עימם שוחחנו בשבועות האחרונים, "יש אפליה ברורה בין מרכז העיר הרצליה לשכונותיה החדשות וליתר חלקי העיר".
9 צפייה בגלריה
צילום: פרטי
צילום: פרטי
צילום: פרטי
"לפעמים", הם אומרים, "אנשים שבטעות נקלעים לאיזור, לא מאמינים שמדובר בהרצליה אלא בשטח שיפוט עירוני שונה. סוג של 'מובלעת פלסטינית' בתוך אחת הערים 'היוקרתיות' בישראל. אלא מה? מדובר במובלעת שהיא למעשה מרכז העיר, ואם לעירייה לא אכפת איך נראה חלון הראווה שלה, אז מה תרצו שנעשה?".
9 צפייה בגלריה
צילום: פרטי
צילום: פרטי
צילום: פרטי
מהן הבעיות בדיוק?
"לא מדובר בבעיות בודדות אלא המכלול. זה לא רק בעיות תשתית, או שלא מפנים אשפה, או שלא חידשו כלום פה כבר עשרים שנה, שלא מקפידים על ניקיון, ועל טיפוח שבועי או אפילו חודשי, זה הכול, כל המכלול. כל מה שנגיד מתגמד לנוכח המציאות. בואו ותראו ותתרשמו בעצמם. אומרים שתמונה אחת שווה אלף מילים. תמונה אחת של מרכז הרצליה שווה אלף תלונות".
9 צפייה בגלריה
צילום: פרטי
צילום: פרטי
צילום: פרטי
גם יו"ר הסוחרים במרכז העיר, אבי ציפסר מגבה את דברי בעלי העסקים ואומר: "צריך לבוא ולראות. פשוט כל מילה מיותרת. בואו, תצלמו, ואל תכתבו כלום. התמונות ידברו בעד עצמן".
חבר מועצת העיר, אייל פביאן ("החופש לבחור"), העלה בישיבת מועצת העיר האחרונה שאילתה בנושא: "מאז חידוש רחוב סוקולוב בתקופת כהונתה של ראש העיר הקודמת, לא נעשו דברים משמעותיים באזור זה", אמר פביאן, "למעט הסדרת מעגל התנועה בצומת, והסדרת חניון ציבורי ברחוב בן גוריון, באזור התחנה המרכזית לשעבר.
9 צפייה בגלריה
צילום: פרטי
צילום: פרטי
צילום: פרטי
"בעלי העסקים באזור סובלים כבר תקופה ארוכה מקשיים וחנויות מתפנות מהאזור", ממשיך פביאן, "במהלך מערכת הבחירות האחרונה, עלו טענות מצד בעלי העסקים בנושאים שונים, המקשים על פעילותם ועל פריחת חלק זה של העיר: חוסר בצל ביום לאורך הרחובות, חוסר בתאורת רחוב מספיקה לתוך שעות הערב המאוחרות, חוסר בהשקעה בטיפוח אזור זה של העיר מכל הבחינות, בעיות של הדברה ונקיון בלתי מספיקים מצד העירייה, בעיות חנייה ותחבורה באזור המקשות על נגישותו הן לתושבים ומבקרים והן לסוחרים, ארנונה גבוהה, ועוד. הזנחה זו איננה ראויה למרכז עירוני חשוב בעיר כמו הרצליה בשנת 2019".
9 צפייה בגלריה
צילום: פרטי
צילום: פרטי
צילום: פרטי
בעיריית הרצליה דוחים את הטענות מכל וכל וסוקרים בהרחבה את כל הפעילויות השונות שעושה ופועלת העירייה למען מרכז העיר: "עיריית הרצליה משקיעה רבות לחיזוק מעמד מרכז העיר כמרחב בילוי, קניות ותרבות למשיכת קהל של מבקרים ולקוחות", אמרו בעירייה, "בנושא ארועי פנאי ותרבות - נערכים מספר אירועים גדולים במהלך השנה לקראת החגים – מתקיימים במרכז העיר לאורך רחוב סוקולוב (במספר מוקדים) ובהם משתתפים מאות תושבים, מיזם 'שלישי ילדותי' המתקיימות בשדרות ח"ן, מופעים מוסיקליים בימי שישי וערבי חג.
9 צפייה בגלריה
צילום: פרטי
צילום: פרטי
צילום: פרטי
"כמו כן, עד לפני שנה התקיימו הרצאות בבתי קפה, בשעות הצהריים – במטרה למשוך קהל בשעות הפחות עמוסות. פעילות זו תחזור במהלך החורף הקרוב. התקיימו אירועים לקידום המסחר – כגון: "קונים ומצטלמים". קמפיין "קונה בעיר שלי – הרצליה" – הושק בשנה האחרונה. הושקו פנקסי הטבות, כאשר כל פנקס הכיל 10 תלושי הנחה בגובה עשרה אחוזים לעסקים שהצטרפו לקמפיין. נפתחו קורסים לבעלי עסקים ועוד.
9 צפייה בגלריה
צילום: פרטי
צילום: פרטי
צילום: פרטי
"בנוסף", מדגישים בעיריה, כי "אגף שאיפה השקיע במרכז החדש בסוקולוב ובן גוריון משאבים רבים הן בתכנון האדריכלי והן ביישום וביצוע בכל ההיבטים מבחינת טיפול המרחב הציבורי: עצים רבים ניטעו לאורך סוקולוב ובן גוריון משני צידי הרחובות. במהלך כל השנה מושקעים משאבים רבים בטיפוח הרחובות, בשתילת צמחים מגוונים ועוד. ברחובות סוקולוב ובן גוריון מוחלפים פרחי העונה פעמיים ואף שלוש בשנה. בנוסף, הוצב מגוון ריהוט רחוב חדש, הניקיון במרכז העיר מתבצע באופן שוטף במהלך כל היום על ידי עובדי ניקיון קבועים בין 18.00 ועד 08.00. הפסולת במרכז העיר נאספת על ידי טנדרים ונגררות באופן שוטף בכל שעות היום. מכונת שטיפה באמצעות קיטור ודטרגנטים מנקה את מרכז העיר פעמיים בשנה.בנושא התאורה - כל תאורת רחוב סוקולוב הוחלפה לתאורת לד ,כמות האור שנמדדה ברחוב הוא מעל לתקן הנדרש.
9 צפייה בגלריה
צילום: פרטי
צילום: פרטי
צילום: פרטי
לגבי התשתיות והמבנים במרכז העיר אומרים בעירייה: "מהות התוכניות שהוגשו כוללות שיפוץ ושימור מבנים היסטוריים אשר כמובן ישפרו את מראה הרחוב, תוספת בנייה למגורים אשר תגדיל את הפעילות ברחוב ותעצים את המסחר, תוספת שטחי מסחר חדשים ואיכותיים לחיזוק רחוב סוקולוב כרחוב מרכזי ופעיל בעיר, המהווה תחרות הוגנת לקניונים ולאזור התעסוקה".