"בננו האוטיסט מאחר כל בוקר לגן בגלל ההסעה", טוענים הורים מהרצליה. לטענתם, מתחילת השנה התגלו בעיות בנושא ההסעות. ילדי החינוך המיוחד נאספים בבוקר באיחור, לכן מגיעים לגן שלהם כחצי שעה לאחר המועד שנקבע בחוזר מנכ"ל משרד החינוך. "כדי לחסוך בהוצאות חברת ההסעות, מעסיקה העירייה רק רכב אחד עם נהג ומלווה, לטובת שני מוסדות חינוך, ולכן תמיד נוצר איחור בהגעה לגן. פנינו לכל גורם אפשרי בחברת ההסעות ובעירייה, לרבות מנהלת המחלקה לחינוך מיוחד, ולמרות כל ההבטחות — ההסעות אינן עומדות בזמנים, ולכן גם אנחנו מאחרים לעבודה".
1 צפייה בגלריה
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
בשיחה עם מנהלת המחלקה, אורנה בירון, הבהירו ההורים, כי ההסעה בבוקר אוספת את הילדים באיחור (כל יום בשעה שונה בין 07:30 ל-7:55), ולכן הם מגיעים לגן אחרי השעה 8:00 ולעיתים אחרי 8:30. "העלינו בפני גב' בירון את מה שאירע באחד מימי שישי, עם נהג ומלווה שלא הכירו את הילדים ואת כתובותיהם. בננו הסתובב ברחבי העיר 45 דקות, וחזר הביתה בוכה ובהיסטריה. ילדים עם צרכים מיוחדים הסובלים מאוטיזם צריכים את המוכר והידוע, וכל שינוי בסדר היום או באנשים שמוכרים להם גורמים להם לטראומה, שיכולה להתבטא בבכי במקרה הקל, או בהשתוללות שעלולה לסכן את חייהם, על אחת כמה וכמה ברכב הסעות".
לדברי ההורים, האיחורים לגן נמשכים עד ימים אלה, למרות שיחות חוזרות ונשנות גם עם האחראית על ההסעות מטעם העירייה, וגם עם מנהל חברת ההסעות, לאחר שהבטיחו כי ייעשו שינויים בקווים למניעת האיחורים. "עיריית הרצליה מקבלת ממשרד החינוך תקציב להסעות ילדי החינוך המיוחד, אך ככל הנראה מעדיפה לחסוך בעלות ההיסעים ומשתמשת רק ברכב אחד להסעת ילדים לשני גנים".
מהעירייה נמסר בתגובה: "מבדיקה שערכה מחלקת ההיסעים עלה, כי אכן בימים האחרונים הילדים הגיעו באיחור של בין 5 ל-12 דקות. בהתערבות העירייה סוכם עם חברת ההיסעים שיבוצע שינוי במסלול הסעה זו, והילדים יגיעו לגן עד השעה 08:00, כמחויב. אנו מצדנו נערוך ביקורות אקראיות סמוך לגן".
ממשרד החינוך נמסר: "מבדיקה שערכנו עולה, כי מדובר בתקלות של ראשית השנה שטופלו על ידי הרשות המקומית". לטענת ההורים התקלה נמשכה עד לשבוע זה, ורק בעקבות פניית המערכת, ביום רביעי השבוע רכב ההסעות הגיע לאסוף את הילד בזמן ולהביאו אותו לגן במועד.