5000 נשים מאובחנות מדי שנה כחולות סרטן השד- סוג הסרטן הנפוץ ביותר בקרב המין הנשי. על כן, הוגדר חודש שלם, אוקטובר, כחודש המלחמה בסוג סרטן זה- במסגרתו מתקיימות פעילויות רבות לקידום המודעות וגילוי מוקדם של המחלה.
1 צפייה בגלריה
צילום: ישראל הדרי
צילום: ישראל הדרי
צילום: ישראל הדרי
בין הפעילויות הללו, בולט "משט הוורד" שיתקיים ביום שישי הקרוב, ה- 4.10 , במרינה הרצליה בפעם השלישית ברציפות, בשיתוף עיריית הרצליה, החברה העירונית לפיתוח התיירות והאגודה למלחמה בסרטן .
בשעה 9:00 בבוקר יפקדו את המרינה נשים חולות ומחלימות סרטן השד ויחד יצבעו את הים בוורוד- צבע המציין את התמיכה במאבק נגד סרטן השד. היאכטות יצופו כולן בבדים ודגלים ורודים, הנשים תלבשנה חולצות ורודות של האגודה למלחמה בסרטן ותקבלנה כולן ורדים ורודים. כך, הן יפליגו מהמרינה בהרצליה במשך כשעה.
המשט, יכלול כ-15 יאכטות שילוו על ידי מפרשיות של צופי ים הרצליה. כולם גויסו בהתנדבות מלאה מתוך תמיכה והזדהות עם מאבקן של הנשים. כאשר יגיע המשט ללב הים, יתבצע טקס סמלי ומרגש של השלכת הוורדים .
בתום ההפלגה, יתקיים אירוע חגיגי במרינה בו יישאו דברים ראש עיריית הרצליה, משה פדלון ,סגניתו ויו"ר החברה לפיתוח התיירות עפרה בל, נציגי האגודה ודמויות מפתח נוספות וכן יוגש כיבוד קל.
ראש עיריית הרצליה משה פדלון: "המלחמה בסרטן היא מאבק מתמשך המחייב לצד השקעה אדירה במחק את העלאת המודעות של התושבים והתושבות לחשיבות האיבחון המוקדם. הרצליה, כ"עיר מקדמת בריאות" מקיימת לאורך השנה פעולות הסברה וחינוך לכל הגילאים, כשהמשט נותן ביטוי לפעילות העירונית המקיפה שלנו לקידופם אורח חיים פעיל ובריא".
"גילוי מוקדם מציל חיים - עיריית הרצליה באמצעות יחידת הבריאות ומנהל נשים פועלת רבות על מנת לעורר מודעות לנושא החשוב הזה. המשט הוא אמצעי נוסף לתהליך החברתי החשוב שאנו שותפים בו- העלאת המודעות וחשיבותו של הגילוי מוקדם" מסבירה סגנית ראש העיר ויו"ר המרינה עפרה בל.