אם בזמן הצפייה בתכנית 'נינג'ה ישראל' ששודרה השבוע גם אתם ניסיתם להבין מאיפה המתמודד הזה מוכר לכם, הוא כנראה טיפל בכם, או באחד מבני משפחתכם.
1 צפייה בגלריה
צילומים: מסך, מכבי שירותי בריאות
צילומים: מסך, מכבי שירותי בריאות
צילומים: מסך, מכבי שירותי בריאות
ד"ר מיכאל הרלינג, מומחה ברפואת משפחה של מכבי שירותי בריאות בהרצליה עלה השבוע על מסלול המכשולים בתכנית הטלוויזיה 'נינג'ה ישראל' והוהוא בין המתמודדים המבוגרים ביותר בתכנית שהעפילו לחצי הגמר.
ד"ר מיכאל הרלינג (52) הוא רופא משפחה של מכבי כבר 23 שנים. את דרכו במקצוע החל כבר בגיל 18, הוא השתלב במסלול עתודה צבאית ולאחר מכן שירת כרופא קרבי בגבעתי. מייד לאחר שחרורו החל לעבוד במכבי כרופא משפחה. הוא בחר ברפואת משפחה בקהילה מתוך חיבור אמיתי לתפקיד הרופא עבור המטופל "רפואת משפחה היא הוליסטית ונוגעת בכל תחומי החיים של המטופל. הרופא מלווה את המטופל מילדות ועד זקנה. המטופל הראשון שלי היה תינוק, היום הוא עומד לפני גיוס".
העניין של ד"ר הרלינג בספורט, תנועה ואורח חיים בריא עורר את סקרנותו כשראה לראשונה את התכנית 'נינג'ה ישראל' בטלוויזיה "צפיתי בשנה שעברה בתכנית וזה מאוד עניין אותי. המסלולים מאוד מאתגרים, מבוססים על משקל גוף ודורשים הרבה ריכוז וכוח. אני עוסק בספורט ברמה היומיומית וראיתי בזה כאתגר. מאותו רגע התחלתי להתאמן באינטנסיביות והחלטתי שאני הולך על האתגר הזה, בכל הכוח" הוא מספר.
הוא החל להתאמן כל יום – בבוקר ובערב. האימונים התבססו בעיקר על משקל גוף ומתיחות. הוא ביקר בכל מתחמי הנינג'ה באזור המרכז ואפילו הצפין למתחם שנמצא בכרמיאל. הוא התאמן בקפיצות לגובה, טיפוס, הליכה על חבל, שיווי משקל. הוא פיתח שיטה מיוחדת שמאפשרת לו להתאמן בכל יום למשך שעה לפחות "אני פורס את האימונים שלי למנות קטנות במהלך היום כדי למנוע עייפות ופציעות "אני מתאמן עשר דקות בבוקר, אחר כך עוד עשר דקות כשאני מגיע לקליניקה, עוד עשר דקות בין מטופלים ואחר כך עוד רבע שעה בערב. כך יוצא שאני מתאמן כל היום. יש לי מתח שתלוי בכניסה לדלת כך שבכל רגע פנוי יש לי אפשרות להתאמן ואני מזמין גם את המטופלים שלי לנסות" מספר הרינג.
לפני כמה חודשים הוא זומן לאודישנים של התכנית ועבר את המבחנים. מתוך 10,000 מועמדים שניגשו נבחרו רק 300, הוא היה אחד מהם. השלב הבא היה התמודדות על מסלול המכשולים האוסטרלי החדש שחיכה למתמודדים בנמל חיפה "הצילומים התקיימו לאורך כל הלילה והיו עשרות מתמודדים שחיכו לעלות על המסלול. לבסוף הגיע תורי. מול הקהל, המסלול הענק הזה, התאורה, ההפקה, המשפחה שחיכתה לי בצד המסלול, החוויה הייתה מטורפת". ואז הגיע הרגע – ד"ר הרינג עלה על המסלול.. ואת ההמשך- כבר ראיתם בעצמכם.
המסר שרוצה ד"ר הרלינג למטופליו ולכולם מתמקד בספורט "איכות החיים שלנו והסיכוי לסבול ממחלות תלוי בעיקר במידת הספורט והתנועה שאנחנו משלבים בחיי היום יום. במפגשים היומיומיים שלי עם המטופלים אני מקפיד לדבר על זה כי אני מאוד מאמין בזה. בין אם זה הליכה, טיפוס, שחייה או ריקוד. ככל שאנחנו בתנועה אנחנו מגדילים את הסיכויים להימנע ממחלות ולשמור על הבריאות".