בוגרי המחזור הראשון של המגמה הימית בתיכון הדתי "אחי"ה" בהרצליה עמדו באחרונה במבחן של משרד התחבורה וקיבלו רישיון סקיפר להשטת יאכטות. "זה אקורד הסיום לתהליך ארוך של שש שנות חינוך ימי", אומר מנהל בית הספר יואל רז.
2 צפייה בגלריה
צילום: עמית מוזר
צילום: עמית מוזר
צילום: עמית מוזר
הלימודים במגמה החל בכיתות ז'-ח' ביום פעילות שבועי במשך כל שנת הלימודים. החל מכיתה י' חברו התלמידים לבית הספר לשיט במרינה והתמחו במפרשיות מדגם "סנונית", תוך המשך לימוד מקצועות הים. בסוף י"ב עברו קורס צלילה ונבחנו בחמש יחידות לימוד – ארבע בחינות תיאורטיות ו"טסט" לקבלת תעודת משיט מטעם משרד התחבורה.
"אלה היו שש שנים יפות שלא הייתי מחליף אותן בשום מגמה אחרת", אומר שגיא טוויל (18) מהרצליה. "בכיתה י' התחלנו את לימודי התיאוריה – ניווט מכשירים, ניווט חופי (באמצעות מפות ומצפן), משטר הרוחות, חוקי דרך, מכונאות ותקשורת. את ההתנסות ביאכטות גדולות התחלנו רק בסוף כיתה י"ב, בשבוע לימודים מרוכז שקדם למועד הטסט. בוחן מטעם משרד התחבורה הוציא אותנו להפלגה בת ארבע שעות ובחן את הידע התיאורטי והמעשי שלנו. רישיון הסקיפר מתיר לנו להשיט יאכטה באורך 24 מטרים עם 50 אנשים, עד למרחק 30 ק"מ מהחוף".
2 צפייה בגלריה
צילום: פרטי
צילום: פרטי
צילום: פרטי
הוא מתכנן ללמוד לתואר הנדסאי אלקטרוניקה, ומקווה לשרת בצה"ל כהנדסאי קרבי. "אולי יזמנו אותי לקורס חובלים בחיל הים, אבל זו לא שאיפת חיי", הוא מודה. אורעד רגב (18) מקדומים, יליד הרצליה, הצטרף למגמה רק בכיתה י"ב. בקרוב יתחיל ללמוד בישיבה גבוהה בחברון, ויתגייס לצה"ל. "המגמה חיברה אותי לים ואני מקווה להתקבל לשייטת", הוא אומר.
אבנר ויליאן (18) מגבעת שמואל הגיע לתיכון "אחי"ה" במסגרת פרויקט "שלף". "המגמה הרחיבה את אופקיי. להבדיל ממגמות אחרות, זוהי לא רק מגמה כיפית חווייתית אלא גם מגמה פרקטית. אפילו סוג של מקצוע אם ארצה".
"תיכון "אחי"ה" הוא לא בית ספר ימי מובהק", אומר המנהל יואל רז, "אלא בית ספר שיודע להשתמש בים הנמצא בהישג יד לחוויה חינוכית. המגמה והרישיון הם לא המטרה אלא הכלים להטמעת ערכים הבאים לידי ביטוי בחוויה בין הגלים - שיתוף פעולה, קור רוח, כושר התמצאות. כל אלה הם רק חלק מהמיומנויות הנרכשות בים".