3 צפייה בגלריה
צילום: אסף פרידמן
צילום: אסף פרידמן
צילום: אסף פרידמן
יובל קופלוביץ' מגמת ימאות, תיכון אחיה הוא אמנם מאוהב בים ובעיקר בשיעורים המעשיים של המגמה, אבל חולם על קורס טיס בצבא
כיתה: י"ב, תיכון אחיה הרצליה מגמה: ימאות
למה בחרת דווקא במגמה הזו? "בגלל האהבה לים. אין לי ים ליד הבית אבל אני אוהב ומרבה לשחות בבריכה. בחרתי ללמוד בתיכון אחיה, בין היתר בכלל מגמת ימאות, כי חיפשתי מקום שיש בו משהו מיוחד, לא רגיל. ימאות היא מגמת בונוס (חמש יחידות לימוד) בנוסף לחמש יחידות במגמת פסיכולוגיה-סוציולוגיה, בהיסטוריה ותנ"ך במתמטיקה אני עושה רק 3 יחידות ובאנגלית – 4 יחידות".
מה אתה הכי אוהב בשיעורים? "הכי האהוב עליי כשהולכים לים. מגיעים למרינה, לובשים את החליפות ועולים על הסירות. לומדים איך הרוחות משפיעות על תנאי השיט שלנו, מעניין אותי כל מה שקשור למדע, לפרטים הטכניים (כמו מנוע, כבר באתי עם ידע בנושא). אני אוהב גם את השיעורים המעשיים וגם את השיעורים התיאורטיים. התחלתי ללמוד במגמה בכיתה י', אבל הייתה לנו הכנה כבר בכיתה ט' בחטיבה (יום בשבוע). השנה, שבועיים-שלושה לפני סוף י"ב, נעבור את הבחינה לקבלת רישיון סקיפר".
מה אתה פחות אוהב? "לפעמים זה מעיק עליי שיש חברים על הסירה שמוציאים אותי מהריכוז בזמן הגישה לרציפים במעגן. כדי לנווט צריך ריכוז רב ולפעמים הם מפריעים לי להתרכז".
מה אתה רוצה להיות בעתיד? "בשירות הצבאי שלי אני רוצה להיות טייס. אני רוצה לקבל זימון לטיס, ואם לא אז אולי אלך לשיט. אין לי מושג מה אעשה בעתיד הרחוק יותר".
מה אתה מאחל לעצמך לקראת שנה"ל החדשה? "שתהיה לי שנה מוצלחת, ופחות לחוצה מי"א, שידועה כשנה לחוצה. נותרו לי עוד שש-שבע בחינות בגרות, בנוסף לבחינה לקבלת הרישיון לסקיפר ממשרד התחבורה. אחרי שאקבל את הרשיון אולי ארשם למועדון שיט. אגב, בינתיים אני כבר בעל רישיון לסירה קטנה (כדוגמת סירות הגומי של השייטת)".
3 צפייה בגלריה
צילום: אסף פרידמן
צילום: אסף פרידמן
צילום: אסף פרידמן
שלי שנקר משפט וממשל, תיכון גלילי היא אוהבת את התחום הפלילי והכי מרוצה מיכולת השכנוע שפיתחה בזכות השיעורים
כיתה: י"א, תיכון ע"ש גלילי, כפר סבא.
למה בחרת דווקא במגמה הזו? "בתור אחת שאוהבת לדון על נושאים שמעניינים אותי, לגבש את הדעה שלי בנושא ולנסות לשכנע את האחר, הבנתי שהרבה אירועים בסביבה שלנו מתייחסים למושגים משפטיים. המשפט בסופו של דבר מתקשר לכל מה שקורה מסביבנו. אם ניקח לדוגמה מקרים אקטואליים שקורים בעולם ונרצה להסביר את התהליך שלהם, נצטרך להשתמש בהמון מושגים שקשורים לתחום המשפט".
מה את הכי אוהבת במגמה? "שהשיעורים מלאים בפעילויות מגוונות וכיפיות. לדוגמה, ביצענו משפט מבוים שאפשר לי להביע את עצמי ולגבש דעה על הנושא. יש גם דילמות מוסריות שעולות בכיתה, נושאים מהחדשות שעוזרים לנו להישאר מעודכנים ומעורבים במה שקורה. כל הפעילויות המגוונות האלו גורמות לי לחשוב באופן ביקורתי וללמוד איך לשכנע".
הדבר שפחות אהבתי בשיעורים: "מה שהכי הפריע לי זה שלא העמקנו מספיק בתחום הפלילי, שהוא נושא מרתק ומדברים עליו הרבה. אבל כן עברנו הרצאות וקצת דיברנו על עניין זדורוב".
מה תרצי להיות כשתהיי גדולה? "אני עדיין לא יודעת בוודאות. אני משאירה את כל הדלתות והאפשרויות פתוחות, אבל גם יודעת שאם אבחר בתחום המשפט, אבוא עם המון כלים שקיבלתי במגמה".
מה את מאחלת לעצמך לשנה החדשה? "אני מאחלת לעצמי להישאר מעורבת בכל השיעורים ולהביע את עמדתי היכן שצריך, וכמובן אני מאחלת לעצמי לשפר את ההישגים שלי בלימודים".
אלה ויינרוט מגמת בינה מלאכותית, תיכון רבין תמיד נמשכה לעולם המחשבים וחולמת להקים חברת הייטק ולהיות מנכ"לית מאושרת
כיתה: י"ב, תיכון רבין כפר סבא
למה בחרת במגמה זו דווקא? "בחרתי במגמה כי מקצוע המחשבים ונושא הבינה המלאכותית עניינו אותי".
מה הדבר הכי אהוב עלייך במגמה? "אני אוהבת שהשיעורים משלבים למידה תיאורטית על תחום הבינה המלאכותית, יישום טכני של העקרונת, וגם העשרה נוספת כמו ניהול פרויקטים, יזמות ולמידה על ההתנהלות בעולם ההייטק כיום. ביקרנו בחברת הייטק שם, דיברנו עם עובדים ולמדנו על מה שמצפה לנו אם נמשיך בעולם זה. אני מרגישה שכלים נוספים אלו, שרכשתי במגמה, יעזרו לי גם אחרי סיום התיכון, ומאפשרים לנו להביא את הידע שנרכוש בתחום הבינה לעולם האמיתי".
מה את הכי פחות אוהבת? "אנחנו המחזור הראשון במגמה, ולכן הרבה מהדברים מנסים עלינו בפעם הראשונה, גם את אלו שלא עובדים. למשל, היו נושאים שקיבלנו ללמידה עצמאית והתגלו כמורכבים מדי ללמוד לבד. אנחנו נותנים את הפידבק והמגמה מתקנת".
מה תרצי להיות כשתהיי גדולה? "להיות מנכ"לית של חברה שאקים, וכמובן להיות מאושרת".
מה את מאחלת לעצמך לקראת שנת הלימודים החדשה? "להיות מרוצה בסופה, וכמובן להצליח בלימודים, לא יזיק".
3 צפייה בגלריה
צילום: אסף פרידמן
צילום: אסף פרידמן
צילום: אסף פרידמן
שחר אליצור מגמת דיפלומטיה, רעננה מאחל לעצמו להשתפר בשנה החדשה ולא שולל כניסה לפוליטיקה בעתיד
כיתה: י"א 9, מטרו-ווסט
למה בחרת במגמה זו דווקא? "בחרתי במגמה זו מכיוון שהיא הכי עניינה אותי ממבחר המגמות שהיו".
מה אתה הכי אוהב בשיעורים? "בשיעורים במגמת הדיפלומטיה אני הכי נהנה ממגוון נושאי הלימוד".
מה אתה הכי פחות אוהב? "אני פחות אוהב ששיטות הלימוד חוזרות על עצמן מספר פעמים".
מה תרצה להיות בעתיד? "אני עדיין לא יודע, אך המגמה סקרנה אותי ללכת למסלול של פוליטיקה ופיתרון בעיות".
מה אתה מאחל לעצמך לשנת הלימודים החדשה? "אני מאחל לעצמי לשנה החדשה שאלמד עוד נושאים חדשים ומעניינים ושאוכל להשתפר במה שכבר למדתי".
יונתן פיק מגמת רפואה, תיכון אביב פחות אוהב את השיעורים התיאורטיים ומתכנן בעתיד לשלב בין שתי אהבותיו: ספורט ורפואה
כיתה: י"א, תיכון אביב, רעננה.
למה בחרת במגמה הזו? "כי הנושא עצמו מעניין אותי מאוד ואני ארצה לעסוק בתחום בהמשך החיים שלי. שמעתי מהרבה אנשים שהמגמה מצוינת ובגלל זה רציתי לנסות בעצמי, ובאמת לא התאכזבתי".
מה אתה הכי אוהב בשיעורים? "שאנחנו רואים סרטונים שקשורים לנושא הנלמד, מפני שזה ממחיש את הנושא בצורה טובה ומעניינת".
מה אתה פחות אוהב בשיעורים? "את החלקים התיאורטיים, כי לפעמים הם מאוד ארוכים ומסורבלים ואני אישית פחות מתחבר אליהם".
מה תרצה להיות בעתיד? "אני ספורטאי, אני רוצה לעסוק בספורט בעתיד הקרוב. כשאפרוש אני רוצה להתעסק בנושאים רפואיים שקשורים לספורט, למשל לפתח מכשור ואבזור שיעזור לשקם מגבלות שנגרמו מתאונות או מפציעות ספורט".
מה אתה מאחל לעצמך לקראת שנת הלימודים החדשה? "אני מאחל לעצמי לעמוד בכל הדרישות של המגמה ולהצליח בה".