1 צפייה בגלריה
צילום המחשה בלבד: מוקד אמון
צילום המחשה בלבד: מוקד אמון
צילום המחשה בלבד: מוקד אמון
בשורה להורים לילדים בגני הילדים הפרטיים בהרצליה: בימים הקרובים תתקין העירייה לחצני מצוקה בגני הילדים הפרטיים בעיר, וזאת במסגרת פעילות מקיפה שנועדה להגביר את הפיקוח על הנעשה בגנים ולשמירה על בטיחות הילדים.
כזכור, עיריית הרצליה היתה העירייה הראשונה אשר הפעילה רשת מצלמות אבטחה בתוך מעונות היום העירוניים.
בהרצליה פועלים כיום 152 גני ילדים לגיל הרך, בהם שלושה מעונות יום לילדים בגילאי 3 חודשים עד שנתיים ו-8 חודשים. בנוסף, ככל הידוע לעירייה, פועלים בעיר גם כ- 40 גני ילדים פרטיים.
"העירייה קיימה בחודשים האחרונים עבודת מטה מקיפה בתחום ומפעילה מערך רחב של כלים לפיקוח על הגנים הפרטיים", אומר ראש העיר משה פדלון, "ביניהם בדיקת חוזק המבנה, אישורי כיבוי אש, בטיחות מתקני המשחקים, בטיחות החשמל במבנה ועוד. בין השאר, בלחיצת כפתור כוחות הביטחון – מד"א, כיבוי אש, ומשטרת ישראל – יוכלו לקפוץ לאירוע ולתת מענה מיידי. וזאת, בנוסף למעטפת תמיכה בהורים ובצוותים המקצועיים שפועלים בגנים הפרטיים. הילדים של החינוך הפרטי הם גם הילדים של העיר".
כחלק מהפעילות הזו ערכה העירייה בחודש יולי כנס להורים, שבו אשת החינוך מיכל דליות דיברה על "מעברים בחיי הילד" ונציג מכון התקנים הציג את האמצעים שבהם ניתן לוודא כי הילדים נמצאים בסביבה בטוחה. בכנס גם חולקו עלונים עם רשימת הקריטריונים לבדיקת הבטיחות במרחב הפיזי בגנים. כאמצעי נוסף להגברת הבטיחות, הגננות יעברו במהלך השנה הכשרה בנושאי עזרה ראשונה, בטיחות וכד'.
השבוע גם נערך כנס לסייעות רפואיות בגני הילדים, לראשונה בהשתתפות גם סייעות רפואיות מהגנים הפרטיים, בנושאי עזרה ראשונה ומד"א, בעיות אלרגיה וסוכרת נעורים עם תרגול מעשי והמלצות לתזונה מתאימה. וכן כנס פתיחת שנת הלימודים בגנים כולל ריענון ועדכון נהלים בנושאי ביטחון ובטיחות. ראש העיר גם הנחה שלמרכז העירוני להדרכה על בטיחות יוזמנו גם צוותי החינוך הפרטיים.
מ"מ וסגנית רה"ע הממונה על תיק החינוך, איה פרישקולניק, אמרה: "ביטחונם של ילדי העיר הוא בראש סדר העדיפויות של הנהלת העירייה. אנו משוכנעים כי הדרך לטיפול בסוגיה היא השילוב בין האמצעים הטכנולוגיים העומדים לרשותנו לצד שיתוף פעולה עם צוותי הגנים וההסברה".